שוד הקריפטו מהגדולים בהיסטוריה: נכסים בשווי 600 מיליון ד' נגנבו

אתר הבלוקצ'יין Poly Network נפרץ ועדכן כי האקרים ניצלו פגיעות במערכת שלו וכך שמו ידיהם על אלפי מטבעות דיגיטליים ● לדבריו, הגניבה פגעה ב"עשרות אלפי אנשים" ● במכתב שפורסם האתר קרא להאקרים "ליצור קשר ולהחזיר את הנכסים שנפרצו"

שוד הקריפטו מהגדולים בהיסטוריה. צילום איטלוסטרציה: BigStock

באירוע שהוא ככל הנראה מפריצות הקריפטו הגדולות בהיסטוריה, האקרים גנבו אלפי נכסים דיגיטליים בשווי של כ-600 מיליון דולר מאתר הבלוקצ'יין האמריקני Poly Network.

Poly Network היא פלטפורמת מימון מבוזרת (DeFi) הפועלת על רשתות בלוקצ'יין של Binance Smart, Polygon ואית'ריום (Ethereum). ה-DeFi הוא פתרון המבוסס על טכנולוגיית בלוקצ'יין, המאפשר לצרכנים לסחור בקריפטו ללא תיווך של מוסדות פיננסיים. תומכיו טוענים כי ביכולתו להפוך בורסות ומתווכים פיננסיים ליעילים יותר וזולים יותר.

ציוץ עם מכתב פתוח המזהיר את ההאקרים

האתר עדכן את העולם על המקרה אתמול (ג'), כשפרסם מכתב פתוח ברשתות החברתיות, הפונה ישירות אל ההאקרים.

"פיראט יקר", כך נפתח המכתב של Poly Network. "אנחנו רוצים ליצור איתך קשר ומפצירים בך להחזיר את הכספים הגנובים. סכום הכסף שגנבת הוא אחד הגדולים בהיסטוריה של ה-DeFi (ר"ת decentralized finance). כל מדינה תתייחס לכך כפשע כלכלי גדול, ואתה תועמד לדין. זה יהיה מאוד לא נבון מצידך לבצע עסקאות", הוזהרו ההאקר, או אולי ההאקרים, שמאחורי הפריצה. "הכסף שגנבת מגיע מעשרות אלפי חברים בקהילת הקריפטו", המשיכה פולי וכתבה. "אתה צריך לדבר איתנו כדי למצוא פתרון".

פולי אמרה כי הצוות שלה איתר את הנכסים הגנובים בשלוש כתובות, וביקשה ממנפיקי אסימונים להכניס קריפטו שמקורו בכתובות הללו לרשימה שחורה מוחרמת. בורסות הקריפטו הגדולות הבטיחו לסייע לאיתור הפושעים ולעצירת האפשרות שלהם לפדות את שללם. החברה שעומדת מאחורי האתר גם הודיעה על כוונתה לנקוט בצעדים משפטיים כדי לגבות את הכספים הגנובים. 

כאמור, הסכום הכולל שנגנב עומד על כ-600 מיליון דולר. המטבע הדיגיטלי Tether שנגנב, השווה כ-33 מיליון דולר מתוך כלל השוד, הוקפא על ידי האתר.

בינאנס (Binance) – בורסת הקריפטו הגדולה בעולם – הגיבה לאירוע החמור דרך טוויטר, וציינה כי אין ערובה שאפשר יהיה להשיב את הכספים שנגנבו. "אנו מודעים לפריצה שאירעה היום ב-Poly Network", צייצה הבורסה. "אף שאיש אינו שולט ב-BSC (או ב-ETH), אנו מתאמים עם כל שותפי האבטחה שלנו כדי לספק סיוע יזום. אין אחריות. נעשה מה שנוכל".

האם ההאקרים מתחרטים?

עם זאת, לפי דיווחי אתר Coindesk, ההאקרים התייחסו לדברים בהודעה המשובצת בעסקת את'ריום שערכו עם עצמם, ובה ציינו כי הם מוכנים להחזיר את הכספים. בפוסט אחר הם אמרו שהם לא הצליחו ליצור קשר עם Poly Network וביקשו ארנק דיגיטלי רב חתימות כדי להחזיר את השלל.

על פי הדיווח הזה, ההאקרים אמרו שכבר הפכו ל"אגדה", לאחר שהצליחו לשים ידיהם על השלל, כולל מפעילות Poly Network בסין, והגדירו את פועלם כפריצת ה-DeFi הגדולה בהיסטוריה. לא בטוח עם זאת שמדובר בהצהרה אותנטית.

יצוין כי מתחילת השנה ועד יולי, פריצות הקשורות ל-DeFi הסתכמו ב-361 מיליון דולר – עלייה של כמעט פי שלוש בהשוואה לכל שנת 2020, כך על פי נתוני CipherTrace, העוסקת במאבקים נגד הלבנת הון, בחקירות פיננסיות ובחשיפת הונאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים