צה"ל קיבל את אות יקיר הסייבר

האות, בצורת פסל של סוס טרויאני, הוענק לצבא על "עמידה רבת שנים בחזית המאבק בתחום, על הישגים רבים רבים שהושגו ועל קידום חוסן הסייבר בישראל", כך על פי נימוקי השופטים

קיבל את הפרס בשם צה"ל. האלוף תמיר הימן, ראש אגף מודיעין. צילום: חן גלילי

אות יקיר הסייבר הוענק לצבא ההגנה לישראל. האות, בצורת פסל של סוס טרויאני, הוענק לצבא על "עמידה רבת שנים בחזית המאבק בתחום, על הישגים רבים רבים שהושגו ועל קידום חוסן הסייבר בישראל".

האות הוענק היום (ג') במסגרת שבוע הסייבר הישראלי, אשר נערך זו השנה ה-11. את שבוע הסייבר מובילים המרכז למחקר סייבר בינתחומי ע"ש בלווטניק באוניברסיטת ת"א, מערך הסייבר הלאומי, משרד הכלכלה ומשרד החוץ. את הפרס קיבלו בשם הצבא האלוף תמיר הימן, ראש אגף מודיעין, והאלוף ליאור כרמלי, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר.

צה"ל הוא "שחקן מוביל בפיתוח טכנולוגיות הגנה"

אלוף (מיל') יצחק בן ישראל, חבר ועדת השיפוט וראש מרכז הסייבר באוניברסיטת תל אביב, הקריא מעט מנימוקי השופטים: "צה"ל מגן בסייבר ופועל בתחום זמן רב. כבר בשנות ה-80' במאה הקודמת הבינו בצה"ל את חשיבות התחום, את ההזדמנויות הטמונות בחובו, ואת הפוטנציאל שלו לסגירת פערים טכנולוגים. כל השנים הללו בהן הוא עוסק בתחום, הפכו את הצבא לשחקן מוביל בפיתוח טכנולוגיות הגנה. צה"ל השקיע בתחום רבות. מעבר לתרומה של צה"ל לקידום תחום הסייבר, הצבא הוא גוף ייחודי בהכשרת ההון האנושי, עם אלפי הדרכות. כך הוא מסייע לפתח את יכולות המדינה בסייבר לטובת כל תחומי החיים, כלכלה תעשיה ואקדמיה".

אלוף הימן אמר כי "במסגרת המבצע האחרון בעזה, מידע שנאסף ממגוון מקורות – בין היתר ממרחב הסייבר – הותך יחד באמצעות יכולות עיבוד מתקדמות, בינה מלאכותית ולמידת מכונה – לכדי תפוקות מבצעיות. דבר זה אפשר לצה"ל לתפקד טוב יותר, מהר יותר, ועם פחות אבדות בחיי אדם".

"אתייחס לאיומים היומיומיים על מדינת ישראל בממד הסייבר – ישראל נמצאת תחת איום תמידי בסייבר, ומתקפות מבוצעות לעיתים נגדה. אנו מצליחים להתמודד עם מרבית האיומים באמצעות יכולות הגנה מתקדמות", אמר הימן. 

"סייבר הוא כלי מרכזי בארגז הכלים שלנו", ציין, "הוא יכולת החוצה את כל צה"ל, מאחסון חכם של נתונים ועד ניתוחים מבוססי בינה מלאכותית".

"כמו בממדי הלחימה אחרים, הגנה לבד אינה מספקת", אמר ראש אמ"ן, "יש לנקוט צעדים נוספים, כדי לשמר את עליונות ישראל אל מול אויבנו. אלו שתוקפים את ישראל באוויר, בים, ביבשה – או בסייבר, צריכים להבין את הסיכון שהם לוקחים. כפי שהם נוכחים לראות פעם אחר פעם, תוקפנות תיענה באופן מידתי והולם. אני משוכנע שצה"ל, קהילת המודיעין, התעשיה והאקדמיה יבנו יחד יכולות סייבר שיהוו אלמנט קריטי ומכריע במדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים