אנדי ג'סי יהפוך מחר למנכ"ל אמזון, עם מענק בשווי יותר מ-200 מיליון ד'

הסכום הנדיב, שהוא למעשה שווי מניות החברה שיקבל, יחולק לג'סי עם כניסתו לתפקיד החדש כמנכ"ל מחר (ב') ● ג'סי יחליף את המייסד והבעלים המיתולוגי של ענקית הקמעונאות אונליין, ג'ף בזוס, שיוותר רק בתפקיד יו"ר החברה

מנכ"ל אמזון. אנדי ג'סי.
האיש העשיר בעולם. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

האיש העשיר בעולם. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

אמזון (Amazon) מתכננת להעניק למנכ"ל הנכנס החדש שלה, אנדי ג'סי, יותר מ-200 מיליון דולר במניות, כך הודיעה החברה בסוף השבוע (ו'), בהגשה לרשויות הרגולטוריות בארה"ב.

ענקית הקמעונאות אונליין תרשום את המענק של 61,000 המניות לפי התאריך ה-5 ביולי שחל מחר, היום שבו ג'סי יכנס רשמית לנעליו של ג'ף בזוס, המייסד והמנכ"ל המיתולוגי של אמזון, מאז הוקמה בשנת 1994. בזוס, אחד האנשים מדוברים בתעשייה ומי ששמו הפך לשם נרדף לאמזון, כזכור, הפתיע את העולם כשבישר בפברואר האחרון כי יעזוב את כס המנכ"ל בקיץ.

בהתאם לנתונים הסגירה של הבורסה ביום ו', שווי מניות אלה הוא כ-214 מיליון דולר, ואולם הערך המדויק של הפרס יהיה תלוי באופן המסחר במניות, שיבשילו על פי הדיווח בתוך 10 שנים, וככל הנראה גם הוא יעודד את ג'סי להצמיח עוד את הענקית מסיאטל, ששווה היום 1.77 טריליון דולר.

אמזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

אמזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

כמה כסף יקח ג'סי כמשכורת?

ג'סי, היה עד עתה ומאז 2003 עת הוקם, באמזון ווב סרביסז (AWS) – שירות הענן של אמזון – ועובד באמזון כבר משנת 1997. באפריל 2016 קודם ג'סי מסמנכ"ל בכיר למנכ"ל AWS, ושכרו בתפקידו האחרון עמד על 175,000 דולר, כך עולה מההגשה של יום ו'.

לא ברור לאיזה מספר נתון זה עומד להשתנות, אולם אין ספק שהוא אינו השורה התחתונה בשכרו של ג'סי, בשל שוויין ההולך וגדל של מניותיו.

לפי הפייננשל טיימס, המענק שיקבל ג'סי מגיע בנוסף ל-88,538 מניות החברה שהוא כבר מחזיק, כך על פי S&P Capital IQ, ולעוד 48,756 שיבשילו עד סוף 2020. בסך הכל ועל פי פורבס, שווה המנכ"ל החדש של אמזון האיש 1.6 טריליון דולר כיום, וזאת בטרם חישוב המענק החדש כחלק מהונו. החזקת הנפח הגדול הזה של מניות כבר הפכה את ג'סי לבעל ניירות הערך הפרטי השני בחברה, אחרי בזוס, ששוויו, להבדיל, הוא 201.8 מיליארד דולר, לפי נתוני פורבס ונכון למועד פרסום הכתבה.

לפי רויטרס, השכר החציוני השנתי באמזון עמד בשנה שעברה על 29,007 דולר עבור עובדים במשרה מלאה, חלקית ועובדים ארעיים ברחבי העולם, למעט בזוס, ששכר הבסיס שלו היה 81,840 דולר. ואולם נתח המניות הכל כך גדול של המייסד באמזון הפך אותו, כאמור, לאדם העשיר ביותר בעולם.

עם זאת, ההון העצמי שצבר ג'סי עד כה עדיין קטן מזה של מנכ"לים יריבים בענף הטכנולוגיה. ברשות סטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), היו מניות בשווי 215 מיליון, בסיכום שנת הכספים שהסתיימה ב-30 ביוני 2020, בנוסף לשכר בסיס של 2.5 מיליון דולר, למשל. טים קוק מאפל (Apple) אוחז במניות החברה בשווי של 281.9 מיליון דולר, כך על פי הצפי לשנת 2021. כעת רק נשאלת השאלה האם המעמד החדש של ג'סי וחבילת המניות המוגדלת שברשותו יזניקו אותו למקום אחר לגמרי ברשימת עשירי תבל. ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים