פייראיי מוכרת את קו המוצרים שלה ב-1.2 מיליארד דולר

המכירה ל-STG תבטל את רכישת פייראיי את מנדיאנט במיליארד דולר ב-2014, ותעביר את קו המוצרים של ענקית הגנת הסייבר לשליטה של קבוצת ההשקעות, שרכשה גם את קו המוצרים של מק'אפי

רכישה חלקית. פייראיי. מקור: BigStock

פייראיי תמכור את קו המוצרים שלה לקבוצת ההשקעות STG תמורת 1.2 מיליארד דולר – כך פורסם בסוף השבוע. העסקה צפויה להסתיים עד סוף 2021. המכירה תבטל את רכישת מנדיאנט, שאותה פייראיי ביצעה תמורת מיליארד דולר ב-2014. STG רכשה גם את קו המוצרים הארגוניים של מק'אפי.

בהודעה שפרסמה ציינה פייראיי, כי עסקיה בתחום המודיעין והתגובה לאירועים (Incident Response) ימשיכו לפעול כעסק נסחר בבורסה, תחת השם Mandiant Solutions. עסקים אלה משקפים היקף של 400 מיליון דולר בשנה. זאת, כי בנוסף לרכישת קו מוצרי ההגנה על הרשתות, המיילים, נקודות הקצה ואבטחת הענן של החברה, STG רכשה גם את השם פייראיי. כך, STG תטפל בהיקף העסקים הנמכר של פייראיי, המשקף פעילות שנתית של 451 מיליון דולר.

קווין מנדיה, שייסד ועמד בראש מנדיאנט וכיום משמש מנכ"ל פייראיי, מסר, כי "לאחר סגירת ההסכם נוכל להתרכז אך ורק בתחום המודיעיני ובמומחיות שלנו בתחום, כאשר מוצרי פייראיי יעמדו בקו הראשון של מוצרי האבטחה בענן".

וויליאם צ'ישולם, השותף הראשי ב-STG, אמר כי "אנחנו מתרשמים מאוד מקו מוצרי פייראיי ומהתפקיד החשוב ביותר שהוא ממלא עבור הלקוחות. אנחנו מאמינים שיש לקו זה הזדמנות עצומה שלא נוצלה ושנשמח לגבש, יחד עם המומחיות המשמעותית שלנו בתחום תוכנות האבטחה".

בנוסף לקו המוצרים של פייראיי, STG תרכוש את פלטפורמת ניהול האבטחה והתזמור שלה. לאחר סגירת העסקה, פייראיי ומנדיאנט ימשיכו לחלוק טכנולוגיה, טלמטריה, מודיעין איומים ומומחיות – בשורת הסכמים לשיתופי פעולה.

צמיחה מועטה

עסקי המוצרים, המנויים והתמיכה של פייראיי חוו צמיחה מועטה, של 2.2%, ב-2020, וההכנסות מהם גדלו ל-724.9 מיליון דולרים בהשוואה ל-708.8 מיליון. לעומת זאת, עסקי השירותים המקצועיים של החברה – המציגים באופן בולט את היצע השירותים של מנדיאנט – הניבו אשתקד מכירות של 215.6 מיליון דולר, לאחר שזינקו ב-19.6% לעומת 180.3 מיליון.

בעקבות הפיצול, כ-1,300 מתוך כלל 3,400 עובדי פייראיי יעברו ל-STG. בשנה החולפת פייראיי צמצמה ב-7% את מצבת כוח האדם שלה.

גל של שמועות

השמועות על פיצול מנדיאנט מפיראיי הסתובבו בשוק זמן רב. באוקטובר 2019 דווח על שיחות שאותן ניהלו אנשי פייראיי עם קרנות הון-סיכון למכירת קו המוצרים שלה. במרץ 2020 דווח שסיסקו היא שתרכוש את קו המוצרים האמור. לא הייתה זו הפעם הראשונה שסיסקו הוזכרה בהקשר זה: ב-2015 דווח כי ענקית התקשורת תרכוש את פייראיי (כולה) תמורת תשעה מיליארד דולר. מנכ"ל סיסקו דאז, ג'ון צ'יימברס, הכחיש את הדיווח, והרכישה אמנם לא קרתה.

מאז פחת שווייה של פייראיי ביותר משליש, והוערך בסוף השבוע האחרון ב-5.37 מיליארד דולר. נתון זה משקף פער משמעותי לעומת חברות אבטחת הסייבר אוקטה, קראודסטרייק ו-Zscaler, שכולן הונפקו מאז 2017 וכיום כל אחת מהן מוערכת ביותר מ-26 מיליארד דולר.

מיקוד אגרסיבי בסייבר

STG התמקדה בצורה אגרסיבית בתחום אבטחת הסייבר במהלך השנה האחרונה. כך, בפברואר אשתקד היא רכשה את RSA, חלוצת ההצפנה מבדפורד, מסצ'וסטס, תמורת 2.08 מיליארד דולר. RSA הוקמה לפני שנים רבות על ידי הישראלי עדי שמיר, רון ריבסט ולאונרד אדלמן, ובין השאר היא קנתה את סאיוטה, שראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, היה ממקימיה, ומצידה נרכשה על ידי EMC, שהפכה אותה לחטיבת אבטחת המידע שלה.

במרץ האחרון רכשה STG את עסקיה הארגוניים של מק'אפי תמורת ארבעה מיליארד דולר. מומחי אבטחה ציינו שקיימת חפיפה משמעותית בין קו המוצרים של מק'אפי לזה של פייראיי, במיוחד בתחום ההגנה על רשתות, אבטחת נקודות הקצה והענן.

קווין מנדיה, מנכ"ל פייראיי. צילום: יח"צ

קווין מנדיה, מנכ"ל פייראיי. צילום: יח"צ

מנדיה הקים את מנדיאנט ב-2004 ושימש כמנהל התפעול של פייראיי במשך שנתיים וחצי, לפני שהפך למנכ"ל ביוני 2016. כאשר מנדיאנט נרכשה על ידי פייראיי, טכנולוגיית אבטחת הרשת של זו האחרונה תוכננה לתפוס את האיומים שהפיירוולים המסורתיים החמיצו, ולהשתלב עם יכולות התגובה לאירוע של הנרכשת.

מומחי אבטחה ציינו כי היה היגיון במהלך שאותו הוביל מנדיה. כמי שבקיא בתחום האבטחה שנים רבות, הוא ראה כיצד שתי ענקיות האבטחה סימנטק ומק'אפי, שבעשור הראשון במילניום הובילו את השוק – לא שרדו את התהפוכות בתחום. מנדיה הסביר כי אף שעסקי פייראיי ומנדיאנט שולבו באופן מוצלח, היו לקוחות שהשילוב הזה לא התאים להם, ורצו להמשיך לעבוד רק עם אחת מהשתיים, לצד מוצרי האבטחה שכבר היו להם. כך, באחרונה מנדיאנט השיקה שותפות עם מיקרוסופט, בה מנדיאנט מיישמת את מומחיותה ויכולותיה לציד איומים, באמצעות תוכנת האנטי וירוס של מיקרוסופט. עכשיו, הסביר, "כאשר מנדיאנט תהיה אגנוסטית לכלל ספקיות האבטחה, החברה תבנה אינטגרציות ושותפויות עם מוצרים של חברות אחרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים