מק'אפי מתפצלת; תמכור את החלק הארגוני בארבעה מיליארד דולר

החברה תמשיך לפעול תחת שמה עם הפתרונות שלה לשוק הצרכני ותמכור את החלק הארגוני שלה לחברת האחזקות STG ● מדובר בחברת אבטחה גדולה שנייה ש-STG קונה - אחרי RSA

מטה מק'אפי בסנטה קלרה, קליפורניה. צילום: BigStock

ענקית האבטחה מק'אפי מתפצלת: החברה עצמה תמשיך להציע פתרונות לשוק הצרכני, בעוד שהחלק הארגוני שלה יימכר לחברת האחזקות STG תמורת ארבעה מיליארד דולר. מק'אפי תמשיך לפעול תחת שמה ו-STG תצטרך למצוא שם אחר למוצרים הארגוניים שהיא רוכשת. מדובר בעסקת מזומנים מלאה, שמימושה המלא עתיד להתרחש עוד לפני סוף השנה הנוכחית.

מק'אפי מוכרת את העסקים הארגוניים שלה לאחר מספר שנים שבהן היא ראתה כיצד הם מקנים לה הפסדים, ולפי ההערכות היא חיפשה חברה שתרכוש אותם ממנה. הכנסות החטיבה צמחו ב-2020 ב-1.2% בלבד לעומת 2019, לסכום של 1.35 מיליארד דולר, אך ההפסד הנקי גדל מ-151 ל-180 מיליון דולר – זינוק של 19.2%. עיקר ההכנסות של החברה הן מהחטיבה הצרכנית, עם צמיחה של 19.6% ב-2020 ל-1.56 מיליארד דולר וזינוק של 20.2% ברווח התפעולי ל-333 מיליון.

צעד נוסף שאותו מק'אפי נקטה הוא צמצום בכוח האדם בהנהלה הראשית שלה בכ-150 עובדים, לאור התוצאות העסקיות. הפיטורים נכנסו לתוקף בתחילת החודש הנוכחי.

"STG היא השותפה הנכונה להמשך חיזוק עסקינו הארגוניים, והתוצאה היא עדות לפתרונות המובילים בתעשייה של החברה", אמר נשיא ומנכ"ל מק'אפי, פיטר לאב. "העסקה הזו תאפשר לנו להתמקד בעסקים שלנו בעולם הצרכני שלנו".

גם RSA שלה

כחברת אחזקות, STG היא שחקנית יחסית חדשה בתחום האבטחה, אבל היא כבר רשמה רכש משמעותי בו: בשנה שעברה היא קנתה את RSA תמורת 2.08 מיליארד דלר. כמו כן, היא ביצעה כמה רכישות קטנות של חברות – החל ב-2019.

מק'אפי, כחברה, כבר עברה פעם אחת מכירה מפורסמת מאוד: באוגוסט 2010 היא נרכשה במלואה בידי אינטל בסכום עתק, לאותם ימים, של 7.68 מיליארד דולר. זאת, כדי לפעול כחטיבה עצמאית, שתאפשר לה למכור פתרונות מלאים שכוללים אבטחה, בעיקר לשוק הארגוני. אינטל אמנם הפכה את שם החברה לאינטל סקיוריטי, אבל היא לא הצליחה עמה מסחרית ומכרה אותה ב-2016 לחברת האחזקות TPG תמורת כ-4.2 מיליארד דולר בלבד. מק'אפי חזרה לשמה ולמעמד של חברה ציבורית בהמשך אותה השנה, כשלאב משמש כמנכ"ל שלה מאז ועד היום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים