אמת או שקר: טוויטר מתכוננת לתייג ציוצים כדי למנוע הפצת פייק ניוז

יואל רוט, ראש תחום היושרה ומנהל מדור אמון ובטיחות בטוויטר, אישר בציוץ את קיומן של תוויות האזהרה החדשות עליהן דיווחה לראשונה חוקרת האפליקציות ג'יין מנצ'ון וונג ● לפי רוט, מדובר בינתיים ב"ניסויים מוקדמים" לתכונה

ממשיכה לנסות למנוע הפצת פייק-ניוז. טוויטר

טוויטר (Twitter) בודקת שלוש תוויות אזהרה חדשות, שנועדו לנסות למנוע התפשטות של מידע שגוי בפלטפורמת המדיה החברתית.

הפיצ'ר יאפשר מצב שבו לציוצים, בהתאם לתוכן שלהם, יצורפו תוויות, שבהן יצוין: "קבל את המידע האחרון" (Get the latest), "הישאר מעודכן" (Stay Informed) ו"הטעיה" (Misleading).

חוקרת האפליקציות ג'יין מנצ'ון וונג היא שחשפה את התוויות החדשות, והציגה בציוץ עליהן גם צילומי מסך של שלושת התיוגים החדשים שעתידים להיכנס לחיי משתמשי טוויטר. וונג פשוט פרסמה תכנים מהונדסים במכוון, כך שיגרמו לכל שלוש האזהרות לצוץ, והתוצאה, המדגימה את כוונותיה של הפלטפורמה, נראות בציוץ שלה, אליו צורפו ציוצי הדמה.

בציוץ דמה אחד היא מתייחסת לדו-מימן חד-חמצני (Dihydrogen monoxide) שהוא שם אחר למים, שנעשה בו שימוש לצורכי מתיחות, ושעולה לעיתים בהקשר למשל לתרומתו לאפקט החממה. על ציוץ זה הוסיפה טוויטר את התווית "קבלו את המידע האחרון על H2O (השם המדעי המקובל יותר למים –  ג"פ)".

בציוץ השני כתבה וונג על חשיכה שתתפשט בחלקים מסוימים של כדור הארץ בקרוב. תוכן זה תויג עם תווית האזהרה "הישאר מעודכן", בצירוף מידע על אזורי זמן ברחבי תבל.

הפרסום השלישי, שבעזרתו דירבנה וונג את טוויטר להציג את התוויות, היה המופרך ביותר והכיל תוכן שעסק בכך שבני האדם הם צבים, כיוון שהם אוכלים אוכל של צבים. אל תוכן זה הצמידה טוויטר את התווית "הטעיה", עם הכוונה למידע על מה שמכונה 'כשל לוגי'.

מאבק עיקש במידע כוזב, גם כשמקורו בנשיא ארה"ב

לחשיפתה של וונג הגיב יואל רוט, ראש תחום היושרה ומנהל מדור אמון ובטיחות בטוויטר, ואישר את קיומן של התוויות עליהן דיווחה החוקרת. רוט ציין כי מדובר ב"ניסויים מוקדמים" לתכונה ואף הזמין משתמשים לספק לחברה משוב על החידוש.

תוויות חדשות אלה אמורות לספק לחברה ולמשמשים דרך חדשה ונוספת לטיפול בבעיה, לפחות באופן חלקי.

בינתיים, על פי הדיווחים, אין כל אינדיקציה עם זאת אם או מתי התוויות יהיו זמינות לכולם, ואפשר להניח שההחלטה הזו תתקבל בהתחשב בתוצאות הפיילוט בעניינן.

טוויטר, כמו רשתות חברתיות אחרות, ספגה אש בגלל הקלות שבה מידע מוטעה ומטעה יכול להתפשט ברחבי הפלטפורמה שלה. החברה נאבקת מזה שנים קשות בדיסאינפורמציה – כפי שהודגם מצוין במלחמתה בנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, שלבסוף הורחק לצמיתות מהרשת המצייצת, כיון שהפיץ פייק ניוז דרכה וגרם לתומכיו לעלות על גבעת הקפיטול בינואר השנה.

סולק מטוויטר בגלל הפצת פייק. נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. אילוסטרציה: BigStock

סולק מטוויטר בגלל הפצת פייק. נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. אילוסטרציה: BigStock

מעניין להיזכר עם זאת כי יש גם מי שנאבקים במלחמתה של החברה נגד מידע כוזב.

כשרוט הנהיג פיצ'ר מוקדם יותר לבדיקת עובדות, במאי 2020, קליאן קונווי, יועצת בכירה של טראמפ בימי כהונתו, הגיבה לחדשות בזעם ולמעשה שילחה ב-רוט, איום כשדיברה עם פוקס ניוז. קונווי אמרה ש-רוט עומד להשיג שפע של עוקבים חדשים. "הוא ראש היושרה ושמו יואל רוט, הוא @yoyoel", ציינה קונווי בתוכנית הבוקר "פוקס וחברים", שטראמפ נהג לעקוב אחריה מקרוב ולקדם בין חסידיו. "מישהו בסן פרנסיסקו, לכו להעיר אותו ולהגיד לו שהוא עומד לקבל הרבה יותר עוקבים". האיום, כפי שניתן להבין מהפרסום אודות התכונות החדשות הממשמשות ובאות לטוויטר בהכוונת רוט, לא הרתיע את הבכיר הצעיר או גרם לו לחדול ממלחמתו בתכנים מטעים ומסוכנים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים