טראמפ בטוויטר: "הם גונבים את הבחירות" – הציוץ סומן כמוליך שולל

במהלך ליל הבחירות המתוח והדרמטי עשה הנשיא המכהן שימוש ברשת המצייצת כדי לתקשר עם בוחריו, להתסיס ולהלין על "זיוף" ● הוא אף שגה בכתיבת המילה 'סקרים' והחליף אותה במילה 'פולנים' ● טוויטר סימנה את הציוץ של הנשיא, שהוא בעצם ציוץ הניצחון לכאורה, כאזהרה למשתמשיה

סולק מטוויטר בגלל הפצת פייק. נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. אילוסטרציה: BigStock

כמנהגו בקודש, גם במהלך ליל הבחירות האמריקני – זאת אומרת הבוקר לפי שעוננו – נשיא ארצות הברית המכהן, דונלד טראמפ, צייץ בטוויטר (Twitter). בציוץ החשוב ביותר, שפורסם בשעה 7:49, נכתב: "אנחנו עולים בגדול, אבל הם מנסים לגנוב את הבחירות. לעולם לא נניח להם לעשות זאת. ההצבעות לא יכולות להיחשב לאחר סגירת הפולנים! אני אצהיר הצהרה הערב. זכייה גדולה!". הציוץ הוגדר על ידי טוויטר כמוליך שולל, ולא רק בגלל שגיאת הכתיב שהופיעה במקור (Poles עם אות גדולה, שמשמעו פולנים, במקום polls – קלפיות). 

טראמפ צייץ ל-87.5 מיליון העוקבים שלו, בדיוק כשג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי, עלה לבמה בווילמינגטון, דלאוור, כדי לבשר לאמריקה שהוא בדרך לניצחון, וזאת לנוכח ההובלה שלו בינתיים. כמה רגעים אחרי שהציוץ של טראמפ עלה לאוויר, טוויטר "כיסתה" אותו – כפי שכבר עשתה לציוץ ההצבעה בדואר של טראמפ מסוף אוגוסט. ההודעה שמסתירה את ציוצו של הנשיא כוללת אזהרה שאומרת: "חלק מהתכנים המשותפים בציוץ זה שנויים במחלוקת ועלולים להטעות לגבי בחירות או תהליך אזרחי אחר".

החברה הסבירה את ההחלטה בדף TwitterSafety שלה, והבהירה כי המסר של טראמפ הפר את כללי מדיניות היושרה האזרחית של טוויטר.

כמובן שהמונח 'פולנים' הפך לטרנד בטוויטר במהירות, כשמשתמשים, ביניהם למשל גם הסטיריקן והמגיש ג'ימי קימל, מגחכים על האיות השגוי של טראמפ. העיסוק בפלונים, שהשתרבבו בטעות לבחירות האמריקניות, קצת הסיט את תשומת הלב מהעובדה שהנשיא המכהן של ארצות הברית אמר בעצם כי "הם" מנסים לגנוב את הבחירות, זאת אומרת הטיל דופי בתהליך הדמוקרטי של המדינה בלי להסס יותר מדי. הוא המשיך בקו זה גם מאוחר יותר בנאומו לאומה.

בכל מקרה, אספנו לכם כמה ציוצים שמדגימים את החגיגה על חשבון טראמפ ושגיאת הכתיב שלו, מרביתם עוסקים, מן הסתם, באפשרות שפולין תיסגר. קצת הומור להפגת המתחים, שעדיין רחוקים מלהתבהר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים