"המעורבות החברתית והחינוך חייבים להיות מצפן להיי-טק"

"כדי לקיים עסקים מצליחים צריכים חברה חזקה; ההיי-טק לא יוכל להמשיך ולהתקיים רק מתל אביב", כך אמר לאנשים ומחשבים יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל ● וגם: מה לדעתו היה קורה בישראל אילו הקורונה הייתה מגיעה 10 שנים מוקדם יותר?

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל. צילום: סטודיו שייקה איתן

"התעשייה היא אחד הגורמים שהביאו להקמת הקסם הזה, שנקרא מדינת ישראל. לאורך כל השנים, המעורבות החברתית והדחיפה לחינוך היו המצפן של ההיי-טק, וזה צריך להימשך", כך אמר יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים.

גרטי השתתף בכנס של בכירי התעשיינים שנערך היום (ב') בבית הנשיא בירושלים, בהשתתפות נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לציון תחילת חגיגות ה-100 להקמת התאחדות התעשיינים. הכנס נערך בסימן הצורך בהגברת השותפות הערבית-יהודית וחיבור בין המגזרים השונים במשק.

לדברי גרטי, "ההסתכלות על מה שקורה בחברה, איתור חסמים ומודעות לשילוב אוכלוסיות נוספות בהיי-טק צריכים להיות חלק מתפיסת העולם של החברה והתעשייה. יש בימים אלה התמקדות בשילוב ערבים וחרדים בתעשייה. זה בא לידי ביטוי בגידול במספר הסטודנטים שלומדים מדעי המחשב".

הוא ציין ש-"כדי לקיים עסקים מצליחים צריכים חברה חזקה. לא נוכל להמשיך ולהתקיים רק מתל אביב. אינטל ישראל מיישמת את התפיסה הזאת: היא מעסיקה 14 אלף עובדים ברחבי הארץ – מחיפה ועד קריית גת, מירושלים ועד פתח תקווה, ועוד. תוסיף לזה את המשפחות ואת כל האקו-סיסטם ותראה שבמידה רבה, אנחנו המיקרוקוסמוס של החברה הישראלית".

"החלוקה בין תעשייה מסורתית להיי-טק – לא קיימת"

נושא אחר שעליו דיבר גרטי בראיון הוא הטרנספורמציה הדיגיטלית שעוברים ארגונים והמהפכה שהיא מביאה אתה. "אם הקורונה הייתה פורצת לפני עשור, לא היינו יכולים להמשיך לנהל ולעבוד מרחוק, לא לנהל לקוחות, לא להזמין אוכל ובכלל, לא היינו יכולים להמשיך בחיי השגרה", אמר.

כמו כן, ציין, "בעבר הייתה חלוקה בין התעשייה המסורתית לתעשיית ההיי-טק. החלוקה הזאת כבר לא קיימת. כיום, הייצור על ידי התעשייה דורשת יכולות דיגיטליות, ועולם השבבים, שאנחנו מתמקדים בו, הוא הדוגמה הטובה ביותר לכך. כל שבב מכיל 60 מיליארד טרנזיסטורים, אלפי מהנדסים שוקדים על פיתוח הצ'יפים הזעירים ביותר ועוד אלפים מפתחים על גבי זה אפליקציות, שמייצרות תהליכים בתחומים כגון התקשורת, הבינה המלאכותית והסייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים