הנשיא ריבלין: "יש לחבר את התעשייה המסורתית לקטר ההיי-טק"

באירוע בהשתתפות ראשי התאחדות התעשיינים קרא לה ריבלין לתעשיינים להציב לעצמם מטרה: גיוס עובדים רבים מהציבורים החרדי והערבי – "שתי אוכלוסיות צומחות, שחייבות להיות חלק ממהלך האצת גלגלי המשק"

נשיא המדינה היוצא, ראובן ריבלין. צילום: סיוון פרג'

"בשנת ה-100 להיווסדה, על התאחדות התעשיינים וחבריה להציב לעצמם שתי מטרות מרכזיות: חיבור של התעשייה המסורתית לקטר ההיי-טק וגיוס עובדים מכלל שבטי ישראל, ובעיקר מהציבורים החרדי והערבי. אלה שתי אוכלוסיות צומחות, שחייבות להיות חלק ממהלך האצת גלגלי המשק. הן זקוקות לכך, וכולנו זקוקים לכך", כך אמר הבוקר (ב') נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

ריבלין אמר את הדברים באירוע שנערך בבית הנשיא, שבו השתתפו ראשי התאחדות התעשיינים ובכירי התעשיה, לרגל השקת חגיגות ה-100 להקמתה של ההתאחדות. לאירוע הגיעו בכירים במשק הישראלי, בהם מנכ"ל אינטל, יניב גרטי; מריאן כהן, מנכ"ל קבוצת מר ויו"ר איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים; אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל; ישי דוידי, יו"ר קרן פימי; דן וגד פרופר, ממייסדי אסם; חיים גבריאלי, יו"ר דירקטוריון תנובה; נורית הראל, יו"רית משותפת של ד"ר פישר; ורמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא. האירוע נערך בסימן אחווה וחיים משותפים של החברות היהודית והערבית בישראל, וחיזוק השוויון.

בדבריו ציין הנשיא, שבחודש יולי יסיים את תפקידו, כי התופעה של שתי כלכלות – כלכלת ההיי-טק וכלכלת הלואו-טק – הולכת ומחריפה, וזה מתווסף לאתגרים הרבים שעומדים בפני החברה הישראלית. ריבלין הדגיש כי הוא מתריע על כך בדיוק כפי שהתריע על החלוקה של החברה הישראלית בנאום השבטים. "לא המצאתי שום דבר, אלא הסתכלתי במראה שכולם צריכים להביט בה", אמר. "אסור שתהיה פה חברה עם שבטים שיש לה מדינה, אלא ההיפך – מדינה שיש בה זרמים שונים ושוויון לכולם. שוויון הזדמנויות בתעסוקה הוא צורך חיוני הן של החברה הערבית והן של זו החרדית, אבל לא פחות מכך, הוא צורך חיוני של כולנו".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין (משמאל), ונשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, באירוע היום (ב'). צילום: סיוון פרג'

נשיא המדינה, ראובן ריבלין (משמאל), ונשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, באירוע היום (ב'). צילום: סיוון פרג'

"התעשייה הישראלית – כור היתוך לגישור על הפערים"

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, ציין את שיתוף הפעולה של ריבלין עם התעשיה לאורך השנים. הוא אמר כי "התעשייה הישראלית הייתה ותמשיך להיות כור היתוך אמיתי, שמגשר בין פערים בחברה הישראלית – בין נשים לגברים, בין יהודים לערבים ובין פריפריה למרכז – ומציעה עתיד משותף טוב יותר".

"אנחנו מייצרים ידע עשיר ויקר ערך", הוסיף. "התעשייה הישראלית היא מהתעשיות המתקדמות בעולם, עם מערכות מחשוב מפותחות, רובוטיקה ומערכות מיוחדות, וביחד עם ענף ההיי-טק, אנחנו מצעידים את מדינת ישראל קדימה".

כיום פועלות בארץ כ-2,000 חברות תעשייתיות, שמעסיקות כ-400 אלף עובדים ישירים, והיצוא התעשייתי של ישראל עומד על יותר מ-187 מיליארד שקל בשנה.

"לא קל להיות תעשיין בישראל"

בחלק השני של האירוע נערך פאנל בהשתתפות נשיאים לשעבר של התאחדות התעשיינים – שרגא ברוש, עודד טירה, צביקה אורן ודן פרופר – והנשיא הנוכחי, ד"ר רון תומר. את הפאנל הנחתה סגנית נשיא ההתאחדות, הח"כית לשעבר איילת נחמיאס-ורבין.

הפאנל עסק בעתידה של התעשייה הישראלית אל מול החסמים והאתגרים העומדים בפניה. נחמיאס-ורבין אמרה כי להיות תעשיין בישראל זו משימה לא קלה, אבל היא מאמינה שלקידום התעשייה יש משמעות וחשיבות ברמה הלאומית, והיא עצמה מקפידה לקנות מוצרים תוצרת כחול לבן כל אימת שאפשר.

טירה הביע תקווה שישראל תחזור למה שהוא כינה ימי הזוהר, שבהם התעשיה תהיה במרכז סדר היום. "זו תעשיה שהמציאה את ההיי-טק, את האוטומציה, שמאפשרת קידום לעובדים, רכישת השכלה ועוד", הוסיף.

ברוש ציין כי יש לו אתגר – להסיר את המסכות מעל פניהם של חברי הכנסת. "לא תמצא ח"כ אחד שלא יגיד לך כמה התעשיה חשובה, כמה ההיי-טק חשוב למשק, אבל כשזה מגיע להצבעה בכנסת, שם פתאום יש שיקולים נוספים. לכן, בנוסף לכך שאנחנו עובדים, אנחנו צריכים לבלות הרבה שעות בכנסת, כדי לוודא שהחלטות יתקיימו", אמר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רון

    הנשיא הכי כושל שהיה בישראל אי-פעם. לגמרי מצדיק את הטענות שמוסד הנשיאות מיותר.

אירועים קרובים