אינסטגרם הואשמה בצנזור תכנים פרו-פלסטיניים – ושינתה את האלגוריתם

עובדים בחברה התלוננו שכתוצאה מההעדפה שלה להציג סטוריז מקוריים ולא כאלה ששותפו מחדש, לא התאפשר למשתמשים לראות תכנים שמשרתים את הנרטיב הפלסטיני ● באינסטגרם מודים כי ביצעו את השינוי, אבל טוענים שהוא בוצע כדי לפתור "בעיות כוללות"

יכולות הגנה חדשות על מתבגרים. אינסטגרם. צילום: BigStock

אינסטגרם ביצעה שינויים באלגוריתם שלה, שקובע אילו סטוריז נראה ואילו לא, לאחר תלונות כי היא צנזרה תכנים פרו-פלסטיניים במהלך מבצע שומר החומות. החברה נענתה בכך לפנייה מצד קבוצה של עובדים בה בנושא.

השינוי, כפי שהחברה אישרה לפייננשל טיימס, בא לידי ביטוי בכך שהחברה תפסיק להעדיף הצגה של סטוריז מקוריים שהעלו משתמשים על פני סטוריז של אחרים שהם שיתפו.

בפייסבוק ציינו כי לא הייתה כל צנזורה מכוונת של תכנים פרו-פלסטיניים, וכי האלגוריתם של אינסטגרם, שנמצאת בבעלותה, שונה כדי לפתור "בעיות כלליות" שהיו בכל הנוגע לחשיפה של משתמשים לתכנים ששותפו מחדש "באופן נרחב יותר מהצפוי". הוא ציין כי אינסטגרם לא ויתרה על הרצון שלה לחשוף יותר סטוריז מקוריים וכי היא "תמצא דרכים אחרות" לעשות את זה.

בתלונות, שלאחריהן בוצע השינוי, כאמור, טענו העובדים לצינזור של סטוריז, למשל על מסגד אל אקצה. הם מאמינים שלא מדובר בצנזורה מכוונת, אלא ש-"האלגוריתם מוטה נגד קבוצות שוליים".

תלונות – גם מהצד הישראלי

יש לציין כי גם מהצד הישראלי נשמעות תלונות נגד הרשתות החברתיות, ובהן פייסבוק, על כך שהן לא מצנזרות מספיק תכנים אנטישמיים, הסתה נגד ישראל ופוסטים שתומכים בטרור. זאת, בין היתר על רקע "טרור הטיקטוק", שבמסגרתו פרסמו פלסטינים סרטונים שבהם הם או חבריהם נראים תוקפים יהודים – מה שככל הנראה גרם גם לאחרים לעשות כך.

הממשלה, ולא רק היא, פועלת מול הרשתות החברתיות, ופעלה גם בתקופת מבצע שומר החומות, על מנת להסיר פוסטים כאלה – בהצלחה חלקית. רשתות חברתיות שונות פרסמו בעבר על מאמצים שהן עושות כדי שפוסטים כאלה לא יפורסמו או יימחקו, אולם המציאות מראה שלא כל התכנים האלה מסוננים על ידי הפילטרים שלהן. יתרה מזאת, על פי נתונים שפרסמה מוקדם יותר החודש מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, פייסבוק מסרבת או לא משיבה לרוב הבקשות שלה להסרת תכנים המסיתים לטרור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים