האם המשכורות בתחום התוכנה הן באמת הגבוהות ביותר בהיי-טק?

תחום התוכנה נחשב למכניס ביותר לעובדיו בענף ההיי-טק - אבל האם זה באמת כך? הנתונים מספרים

27/05/2021 16:53
מהנדסים, מפתחים - האם אתם גם מכניסים... מספיק? עיבוד מחשב: BigStock

תוכנה היא התחום המזוהה ביותר עם ענף ההיי-טק. היא נוגעת ברוב האספקטים בחיים שלנו. לדוגמה, יש תוכנה שדואגת להזרמת וידיאו (סטרימינג), תוכנה שיודעת לסחור בבורסה, כזו שדואגת לרכבים אוטונומיים, תוכנה שמהווה מנגנון סליקה וכמובן – מערכות ההפעלה שמפעילות את הטלפונים והמחשבים שלנו. בקיצור, התוכנה עומדת בבסיסם של רוב הדברים שאנחנו מכירים, והיא מהווה הלב של עולם הפיתוח, ולכן שם צריך את רוב האנשים.

לכן, לכאורה, מתבקש שאנשי התוכנה ישתכרו את השכר הטוב ביותר בעולם ההיי-טק, או לפחות אחד מהטובים שבהם. האם אנשי ומנהלי התוכנה אמנם משתכרים היטב? מיד הטבלאות, אבל קודם לכן אציין שהתוכנה היא התחום שמחזיק כרגע את מספר המשרות הגדול ביותר באתר שלנו – 4,372 משרות באוויר, וסך הכול 34 אלף בשנה החולפת. התפקידים בתחום התוכנה שאליהם מגייסים הכי הרבה הם, בסדר עולה: מהנדסי תוכנה, מתכנתי Full stack, ראשי צוותי פיתוח ומתכנתי ג'אווה.

וכעת – לשכר: הנתונים מראים שענף התוכנה מעניק לעובדיו את המשכורות הגבוהות ביותר בהיי-טק, והסכומים גדלים, מן הסתם, ככל שהתפקיד הופך לבכיר וניהולי יותר. כיוון שמדובר בתחום הרחב ביותר בתעשיית הטכנולוגיה, עם כמות ומגוון התפקידים הגדולים ביותר, בחרתי להציג לכם שכר של תפקידים בולטים ממנו:

קצת על אול ג'ובס ומיזם השכר החדש

אול ג'ובס היא פלטפורמה לקריירה וגיוס, עם קרוב למיליון מחפשי עבודה מדי חודש, כ-35 אלף משרות לפני הקורונה ומעל 30 אלף משרות המפורסמות באתר בימים אלה. האתר מרכז תחת קורת גג אחת משרות שפרסמו מעסיקים, כמו גם כאלה שנאספות מ-3,000 מקורות שונים (כולל רשתות חברתיות), ולכן מהווה ברומטר למצב השוק. מחלקת המחקר של אול ג'ובס מפיקה נתונים יומיומיים אודות שוק התעסוקה בארץ, ושופכת אור על סוגיות ומגמות מרכזיות הנוגעות לכוח העבודה במשק: אילו מקצועות התחזקו ואילו נחלשו, מהם התחומים המבוקשים, כמה אנשים מתמודדים בממוצע על כל משרה ועוד.

החברה מפעילה את מיזם השכר החברתי כמה אתם שווים, שלדבריה מהווה מאגר המשכורות הגדול בישראל. למרות החשיבות של נושא המשכורות, עד עתה לא היה קיים בישראל גוף כלשהו – ממשלתי או פרטי – שהציג מידע מסודר ונתונים נגישים לציבור הרחב. כמה אתם שווים נולד מתוך הרצון לעשות בדיוק את זה. הרעיון שעליו הוא מבוסס הוא לספק מענה תחת עקרון מנחה מרכזי – של שיתוף וחוכמת המונים, כאשר אלה שמספקים את המידע הם אלה שיודעים הכי טוב מכולם כמה הם צריכים להרוויח – העובדים עצמם. מעל 550 אלף עובדים ועובדות במשק הישראלי כבר דיווחו במסגרת המיזם כמה הם מרוויחים.

הנתונים נאגרים ומעובדים תחת פיקוח סטטיסטי קפדני של מכון המחקר פאנלס, אנליסטים ומומחי דטה ומחקר, כדי לשקף את השכר הממוצע בכל תפקיד. התוצאות, שעברו תיקוף, מופיעות במתחם השכר, שמתעדכן באופן קבוע מרגע עלייתו לאוויר. מדי יום מתווספות למיזם בממוצע כ-400 משכורות חדשות.

כמה משתכרים בתחומים אחרים בהיי-טק? אתם מוזמנים להיכנס לכתבות הקודמות במדור, שבהן בדקנו מהו השכר של מנמ"רים ואנשי ITאנשי חומרהאנשי אינטרנט ודיגיטל, אנשי QA ואנשי מחשבים ורשתות.

הכותבת הינה מנהלת התוכן והמחקר באולג'ובס.

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תמר

    רציתי לשאול אם בתואר של מדעיי המחשב לומדים את הנושאים הנ''ל??

  2. פולסטאק

    פולסטאק 15 שנים 33k בסטארטאפ ורק בגלל הקורונה נשארתי, מרענן לכיוון ה40+ הכתבה הזאת היא אולי מנתוני חברות השמה/גולגלות שמחפשים מתכנתים טובים בזול.

  3. ראש צוות בתחום

    שטויות המיץ עגבניות, אפילו לא מתקרב למה שאנחנו משתכרים עלק 15 אלף למפתח ריאקט, אנחנו אפילו לא נצא מהבית בשביל משכורת כזאת

  4. בין השורות

    טבלאות שכר של לפני 20 שנה/ג'וניור בירוחם. תתקשרו לצבירן שיעדכן אתכם

  5. תומר

    הכתב לא מחובר למציאות!! תוסיף עוד 10,000, זה השכר שמשלמים היום המרכז. המספרים שציינתם מתאימים אולי לדרום-צפון, ואפילו פחותים מהם בהרבה!! אולי התכוונתם למשכורות של מתחילים. כתבה מטעה ושגוייה, ויכול להיות שאתם מנסים לעודד הפחתת משכורת באופן מכוון.

  6. ביל ג

    אתם לא בכיוון המשכורת הרבה יותר גבוהות

  7. באמת?

    מעניין... אלא אם השכר הזה הוא נטו, השכר המוצג פה נמוך מאוד ממה שאני רואה סביבי....

אירועים קרובים