שכר בהיי-טק: כמה מרוויחים אנשי האינטרנט והדיגיטל?

מהו השכר של מנהלי אינטרנט, מובילי דיגיטל, מפתחי UI/UX ובעלי מקצועות נוספים בתחום? פרויקט השכר בהיי-טק של אנשים ומחשבים ואולג'ובס נמשך

22/04/2021 16:59
אנשי ווב / דיגיטל, מרוצים מהמשכורת שלכם.ן? צילום אילוסטרציה: BigStock

סקירת נתוני השכר בתחומים שונים בהיי-טק שאנחנו – אנשים ומחשבים ואולג'ובס – מפרסמים בשבועות האחרונים, ממשיכה: אחרי שפרסמנו כמה מרוויחים מנמ"רים ואנשי IT, וכן אנשי חומרה, הפעם הגיע תורם של המנהלים והעובדים בעולמות האינטרנט והדיגיטל.

השימוש באינטרנט רק הולך ומתרחב ככל שחולפות השנים, והרשת משמשת כמקור פרנסה למיליוני עובדים בעולם. מקצועות הדיגיטל חוו גידול רציף בשנים האחרונות ונמצאים בעלייה מתמדת, שנמשכה, שלא לומר נסקה, בתקופת הקורונה, שבה נאלצנו להישאר בבית. מגיפה או לא, הסיבה הפשוטה לגידול בשימוש ב-ווב היא שכולם נמצאים במרחב הדיגיטלי, ולמעשה ניתן לומר שאין דבר כזה שיווק דיגיטלי – יש פשוט שיווק, שמתרחש בכל הזירות.

ההערכה שלנו, באולג'ובס, היא שנמשיך ונראה עלייה גדולה בדרישה לעובדים במקצועות האלה, כיוון שגם עסקים שמתקיימים באופליין מחזיקים בנכסים דיגיטליים דוגמת עמוד פייסבוק, אתר אינטרנט ונוכחות בגוגל, וצריכים מישהו שיבנה, יתחזק וינהל עבורם את המערך הזה. כלומר, פוטנציאל הגדילה וההתרחבות בתחום זה גדול ביותר.

כיוון שמדובר בתחום דינמי, נוספים אליו (ולשוק העבודה) לא מעט תפקידים חדשים. בעתיד הקרוב נוכל למצוא מקצועות שלא היו פה בעבר, כגון אנשי טרנספורמציה דיגיטלית – שעוזרים לארגון להפוך ליותר דיגיטלי; מומחי אי-קומרס – שמנהלים את המסחר בעולם שבו חנויות פיזיות נסגרות ועוברות לאונליין, וכאלה שאינן נסגרות מרחיבות את נוכחותן גם במרחב האינטרנטי; ומנק"לים (זו לא טעות דפוס, הכוונה למנהלי קהילות) – שמנהלים קהילת משתמשים סביב נושא מסוים, למשל קהילה דיגיטלית כמו קבוצת פייסבוק או קהילה פיזית כמו זו של נהגי גט.

תחום האינטרנט מכיל תחתיו תתי תחומים רבים, שכמעט כל אחד מהם מהווה מקצוע בפני עצמו וניתן לבנות סביבו קריירה. בטבלאות הבאות אתם מוזמנים לראות מהו השכר של אנשי האינטרנט והדיגיטל, במקצועות השונים ועל פי נתונים דמוגרפיים, כפי שנאספו על ידינו, באולג'ובס.

קצת על אול ג'ובס ומיזם השכר החדש

אול ג'ובס היא פלטפורמה לקריירה וגיוס, עם קרוב למיליון מחפשי עבודה מדי חודש, כ-35 אלף משרות לפני הקורונה ומעל 30 אלף משרות המפורסמות באתר בימים אלה. האתר מרכז תחת קורת גג אחת משרות שפרסמו מעסיקים, כמו גם כאלה שנאספות מ-3,000 מקורות שונים (כולל רשתות חברתיות), ולכן מהווה ברומטר למצב השוק. מחלקת המחקר של אול ג'ובס מפיקה נתונים יומיומיים אודות שוק התעסוקה בארץ, ושופכת אור על סוגיות ומגמות מרכזיות הנוגעות לכוח העבודה במשק: אילו מקצועות התחזקו ואילו נחלשו, מהם התחומים המבוקשים, כמה אנשים מתמודדים בממוצע על כל משרה ועוד.

החברה מפעילה את מיזם השכר החברתי כמה אתם שווים, שלדבריה מהווה מאגר המשכורות הגדול בישראל. למרות החשיבות של נושא המשכורות, עד עתה לא היה קיים בישראל גוף כלשהו – ממשלתי או פרטי – שהציג מידע מסודר ונתונים נגישים לציבור הרחב. כמה אתם שווים נולד מתוך הרצון לעשות בדיוק את זה. הרעיון שעליו הוא מבוסס הוא לספק מענה תחת עקרון מנחה מרכזי – של שיתוף וחוכמת המונים, כאשר אלה שמספקים את המידע הם אלה שיודעים הכי טוב מכולם כמה הם צריכים להרוויח – העובדים עצמם. מעל 550 אלף עובדים ועובדות במשק הישראלי כבר דיווחו במסגרת המיזם כמה הם מרוויחים.

הנתונים נאגרים ומעובדים תחת פיקוח סטטיסטי קפדני של מכון המחקר פאנלס, אנליסטים ומומחי דטה ומחקר, כדי לשקף את השכר הממוצע בכל תפקיד. התוצאות, שעברו תיקוף, מופיעות במתחם השכר, שמתעדכן באופן קבוע מרגע עלייתו לאוויר. מדי יום מתווספות למיזם בממוצע כ-400 משכורות חדשות.

הכותבת הינה מנהלת התוכן והמחקר באולג'ובס.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אוקיי

    בשוק מפערי השכר בין נשים לגברים. למה יש פער מלכתחילה?? אותה העבודה, אותן הדרישות, אותו השכר. מה זה משנה מה יש לי בין הרגליים?! 2021, תתקדמו!

  2. סרג'ו

    עם יוקר המחייה של ימינו השכר הזה הוא בדיחה

  3. מהנדס מערכת

    לא הבנתי למה אתם שמים את התחומים האלו תחת ההגדרה של הייטק, באף אד מהם לא מפתחים טכנולוגיה, ולא ייצאו מהם המצאות או פטנטים.

  4. דנה

    כמה עצוב לראות את הפערים בין שכר לנשים ושכר לגברים! שנת 2021.תתקדמו!

אירועים קרובים