בדקנו: מהו השכר של אנשי ה-QA?

האם השכר של אנשי אבטחת האיכות אכן נמוך יחסית לשאר ההיי-טק, כמו שנהוג לחשוב? יצאנו לבדוק, כחלק מהמדור השבועי של אנשים ומחשבים ואולג'ובס

29/04/2021 18:46
תחום אבטחת האיכות - שכר נמוך יחסית לתחומים האחרים בהיי-טק. מקור: BigStock

בעולם שבו חוויית המשתמש ניצבת במרכז יש חשיבות גדולה לשירות או למוצר שניתנים ללקוח. אבטחת איכות (QA) היא השם שניתן לתהליך השלם שאמור לבדוק אם המוצר עומד בדרישות שהוגדרו לו ועונה על צרכי המשתמש. התפקיד של אבטחת האיכות הוא לבדוק שהמוצר אכן עונה על הדרישות ותואם את הציפיות ממנו מבחינת ביצועים והתאמה. אנשי QA עורכים בדיקות לאורך כל חיי המוצר, החל משלב הפיתוח שלו ועד לתצורתו הסופית, ומוודאים הוא "ייצא לאוויר העולם" ללא פגמים ותקלות.

תחום ה-QA הוא שער כניסה טוב לענף ההיי-טק כולו ומקום טוב להתחיל בו. הביקוש לאנשי QA שריר וקיים, אבל נראה שבשנים האחרונות חלה ירידה עקבית יחסית בהיצע המשרות בתחום. הירידה יכולה להצביע על כך שכיום ממעטים לגייס אנשים לתפקידי QA ייעודיים. הקורונה צמצמה את מצבת העובדים ברוב החברות, ונוצר מצב שבו רבים ממנהלי הפרויקטים ואפילו המתכנתים עושים את הבדיקות בעצמם, כחלק מהתפקיד או כתפקיד נוסף שלהם. בנוסף, חברות, אפילו גדולות, לא ממהרות לגייס אנשי QA ייעודיים ונעזרות במיקור-חוץ לשם כך.

מנגד, יש חברות שכן מגייסות אנשי QA, ובהרבה חברות אנשי ה-QA הם עדיין עובדים פנימיים. יצאנו לבדוק, במסגרת המדור השבועי המשותף של אנשים ומחשבים ואולג'ובס, כמה הם משתכרים. השכר הממוצע שלהם אולי נמוך בהשוואה לעובדים אחרים בהיי-טק, אבל הוא עדיין גבוה ביחס לשאר התחומים במשק.

קצת על אול ג'ובס ומיזם השכר החדש

אול ג'ובס היא פלטפורמה לקריירה וגיוס, עם קרוב למיליון מחפשי עבודה מדי חודש, כ-35 אלף משרות לפני הקורונה ומעל 30 אלף משרות המפורסמות באתר בימים אלה. האתר מרכז תחת קורת גג אחת משרות שפרסמו מעסיקים, כמו גם כאלה שנאספות מ-3,000 מקורות שונים (כולל רשתות חברתיות), ולכן מהווה ברומטר למצב השוק. מחלקת המחקר של אול ג'ובס מפיקה נתונים יומיומיים אודות שוק התעסוקה בארץ, ושופכת אור על סוגיות ומגמות מרכזיות הנוגעות לכוח העבודה במשק: אילו מקצועות התחזקו ואילו נחלשו, מהם התחומים המבוקשים, כמה אנשים מתמודדים בממוצע על כל משרה ועוד.

החברה מפעילה את מיזם השכר החברתי כמה אתם שווים, שלדבריה מהווה מאגר המשכורות הגדול בישראל. למרות החשיבות של נושא המשכורות, עד עתה לא היה קיים בישראל גוף כלשהו – ממשלתי או פרטי – שהציג מידע מסודר ונתונים נגישים לציבור הרחב. כמה אתם שווים נולד מתוך הרצון לעשות בדיוק את זה. הרעיון שעליו הוא מבוסס הוא לספק מענה תחת עקרון מנחה מרכזי – של שיתוף וחוכמת המונים, כאשר אלה שמספקים את המידע הם אלה שיודעים הכי טוב מכולם כמה הם צריכים להרוויח – העובדים עצמם. מעל 550 אלף עובדים ועובדות במשק הישראלי כבר דיווחו במסגרת המיזם כמה הם מרוויחים.

הנתונים נאגרים ומעובדים תחת פיקוח סטטיסטי קפדני של מכון המחקר פאנלס, אנליסטים ומומחי דטה ומחקר, כדי לשקף את השכר הממוצע בכל תפקיד. התוצאות, שעברו תיקוף, מופיעות במתחם השכר, שמתעדכן באופן קבוע מרגע עלייתו לאוויר. מדי יום מתווספות למיזם בממוצע כ-400 משכורות חדשות.

כמה משתכרים בתחומים אחרים בהיי-טק? אתם מוזמנים להיכנס לכתבות הקודמות במדור, שבהן בדקנו מהו השכר של מנמ"רים ואנשי IT, אנשי חומרה ואנשי אינטרנט ודיגיטל.

הכותבת הינה מנהלת התוכן והמחקר באולג'ובס.

 

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זאת בדיחה של 1 באפריל?

    מהנדס בדיקות עם תואר ו-3 שנות נסיון בהייטק מקבל 13 אלף? יותר בכיוון של 20+

  2. מרקו פולו

    טועים ומטעים. השכר גבוה בכ 20-30% מהמופיע בטבלה. שכר מנהל qa יכול להגיע גם ל 30k ובתחומים מסויימים אף יותר.

  3. מ

    בתור בודקת תוכנה, עם 10 שנות ניסיון. השכר הזה אינו נכון לאף מדרגה שעברתי בדרך. השכר לבודקי תוכנה יכול להגיע לעשרות אחוזים יותר מהרשום בסקר הנ"ל עבור כל מדרגה, למעט חסרי ניסיון. הממוצע שמוצג כאן רק מעיד על כך שהמשרות מהמפורסמות בפלטפורמה אינן רלוונטיות למרבית השכירים בתחום ופונות לשוק חסרי הניסיון.

  4. בן

    שכר טוב להתחלה אבל הרבה אנשים לא מתים על QA נחשב לתחום אפור

  5. ירון

    כמנהל בכיר שנמצא בתחום 20 שנה, אתם ממש לא בכיוון . השכר הריאלי הרבה יותר גבוה בכל התפקידים שציינתם בעשרות אחוזים. אתם גורמים נזק עצום למעסיקים שעכשיו ייחשבו שהם משלמים ״יותר מהשוק״. וזה ממש לא המצב!

אירועים קרובים