"מערכי האחסון בנויים כפירמידת שכבות שמסובכת מאוד לניהול"

כך לפי שחר פינבליט, מייסד משותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של ואסט דטה, ששווי השוק שלה הוערך באחרונה ב-3.7 מיליארד דולר

שחר פינבליט, מייסד משותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של ואסט דטה. צילום: יח"צ

"מערכי האחסון ברוב הארגונים בנויים כמו פירמידה בעלת כמה שכבות: למעלה נמצאות שכבות האחסון המהירות והיקרות יותר, עם טכנולוגיית All-Flash, ומאוחסנים בהן נתוני היישומים שדורשים ביצועים מהירים, כגון בינה מלאכותית ולימוד מכונה. ככל שיורדים לתחתית הפירמידה, לשכבת הארכיון והגיבוי, נמצא טכנולוגיות אחסון איטיות וזולות יותר. ניהול הפירמידה הוא מאוד מסובך", כך אמר שחר פינבליט, מייסד משותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של ואסט דטה.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר פינבליט כי "ברור כיום שהנתונים, שמירתם וזמינותם הם שמספקים לארגון את ערכו. על הארגון להחליט אילו נתונים לאחסן בשכבות העליונות והמהירות של הפירמידה ואילו במערכות האיטיות יותר. המשתמשים היו רוצים גישה מהירה לכל הנתונים, אבל זה בלתי אפשרי, כי יקר מאוד לאחסן את כל הנתונים על גבי מדיה מהירה".

"לכן", הסביר, "מנתחים מה כדאי לשמור בשכבה העליונה ואילו נתונים לשמור בתחתית הפירמידה, וזו הבעייתיות: בעבר, ההחלטה אילו נתונים לשמור באיזו מדיה התקבלה על ידי בני אדם, וכיום החלטות אלה מתקבלות על ידי מכונות, באמצעות אלגוריתמים חכמים. ככל שיש יותר מידע, האלגוריתמים משתפרים, אך עדיין, גם האלגוריתמים החכמים מתקשים לקבל החלטות נכונות איזה מידע לאחסן במדיה המהירה. כיוון שכך, המנמ"רים מאחסנים את רוב הנתונים במדיה המהירה – אך היקרה מאוד".

גידול של פי שלושה בשווי השוק – בתוך שנה בלבד

ואסט דטה הוקמה ב-2016 ורנן חלק , שותפו של פינבליט להקמת החברה, משמש כמנכ"ל שלה. החברה פיתחה פלטפורמה המאחדת יישומים בתוך מערכת אחסון All-flash בעלת סקלאביליות גבוהה, כדי לעמוד בדרישות האחסון של עומסי העבודה התובעניים ביותר, תוך הפיכתה לכדאית לאחסון של כל הנתונים הארגוניים. מטה החברה ממוקם בניו-יורק ומרכז הפיתוח שלה פועל מתל אביב.

יש לציין ש-ואסט דטה הצטרפה מזמן למועדון החד קרן – של חברות בעלות ערך של יותר ממיליארד דולר – ובאחרונה היא השלימה סבב גיוס רביעי בהיקף של 83 מיליון דולר, לפי שווי של 3.7 מיליארד. מדובר בגידול של פי שלושה לעומת השווי שלה שנה קודם לכן. חמש שנים מהקמתה ושנתיים מהשקת הפתרון שלה, ואסט דטה מוכרת בקצב של 150 מיליון דולר בשנה. באחרונה, החברה דיווחה שיש לה תזרים מזומנים חיובי. היא מעסיקה מעט יותר מ- 200 עובדים בלבד, ומגייסת עובדים למרכז הפיתוח שלה "בקצב גבוה", לדברי פינבליט.

הוא אמר כי "פלטפורמת האחסון שפיתחנו, Universal Data, מספקת גישה מהירה לכל המידע בצורה כלכלית, כך שבמקום פירמידה בעלת כמה שכבות, יש מערכת אחת שמאפשרת גישה מהירה לכל הנתונים הארגוניים". פינבליט הוסיף כי "מעבר לגישה מהירה לכל הנתונים, אנחנו מאפשרים ללקוחות לבצע במהירות פעולות כגון לימוד מכונה וניתוחים אנליטיים על הנתונים, שהם לא היו יכולים לבצע קודם לכם. יישומים אלה דורשים גישה מהירה, סקלאבילית ואחידה לנתונים בזמן אמת. אנחנו מחסלים את המורכבות שבניהול נתונים באמצעות ביטול הרבדים שבאחסונם, ובמקביל מאפשרים לגשת לכל הנתונים, כאשר החברות זקוקות להם במהירות הפלאש. המערכת בעלת יכולת הרחבה גדולה יותר בהשוואה למערכות אחרות בשוק ומאפשרת לנהל במערכת אחת מאות פטה בייט של מידע. כך, עובד אחד יכול לנהל נפח אחסון שבעבר נדרשו לניהולו 10 אנשים".

לסיכום אמר פינבליט כי "מאז השקת המוצר אנחנו מוכרים יותר ממה שמכרו חברות כמו נוטניקס ופיור בשנתיים הראשונות. בנינו ארכיטקטורה שמבצעת שילוב נכון בין ביצועים לבין נפח אחסון, שעונה על כל הדרישות הקיימות בשוק, על ידי בחירה בכמות כוח עיבוד והיקף אחסון ולצרכי הארגון. בהיבט מהירות העיבוד, אנחנו מגיעים לפי 10 בהשוואה למתחרים. אנחנו יודעים לקחת את טכנולוגיית הפלאש הזולה ביותר בשוק ולהאריך לה את החיים עם התוכנה שלנו, באמצעות שימוש מיטבי בפלאש. בארבע השנים האחרונות, בכל שנה שילשנו את שווי החברה ויותר משילשנו את המכירות. המטרה שלנו היא להמשיך בקצב הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים