הגנה על התשלומים חוצי הגבולות: ת'טה ריי גייסה 31 מיליון דולר

החברה הישראלית פיתחה פתרון שמגן על בנקים וחברות פיננסיות אחרות בעולמות התשלומים הבין בנקאיים והתשלומים חוצי הגבולות ● היא גייסה עד כה 90 מיליון דולר, כאשר הגיוס הנוכחי בוצע בהובלת קרן JVP

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP ויו"ר הדירקטוריון של אני-קליפ. צילום: פלי הנמר

ת'טה ריי הישראלית, שמאפשרת האצת העברות כספים בין בנקאיות תוך הגנה על המוסדות הפיננסיים מפני פשיעה פיננסית, הודיעה היום (ג') על השלמת גיוס של 31 מיליון דולר בהובלת קרן JVP הירושלמית. משקיעים נוספים שהצטרפו לגיוס הם הקרנות BGV וסיינטס, שאף צירפה שותף מנהל לדירקטוריון ת'טה ריי כמשקיף, כמו גם המשקיעים הקודמים בחברה – אוור קראוד, בנק הפועלים ועוד.

סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך ההשקעה בחברה ל-90 מיליון דולר. החברה מתכוונת להשתמש בהון שגויס להגדלת שוק ההעברות הבינלאומיות, המוערך כרגע ב-25 טריליון דולר בשנה, ולמניעת פשיעה פיננסית על ידי שיווק גרסת ענן למוצריה. היא מעוניינת להרחיב את קהלי היעד שלה לכל ארגון שמבצע העברת תשלומים חוצי גבולות.

לצד הגיוס, ת'טה ריי הודיעה שממשלות ניגריה ואוקראינה רכשו את הפתרון שלה כדי להילחם בטרור ובשחיתות, על פי החברה. ממשלות אלה הצטרפו לכמה מהבנקים הגדולים בעולם, בהם סנטנדר.

יצירת ודאות והורדת סיכון

הפתרון של ת'טה ריי מתמקד ביצירת ודאות והורדת הסיכון עבור תשלומים בין בנקאיים ותשלומים חוצי גבולות (Cross Border Payments) ומאפשר, לדבריה, הגנה על בנקים, חברות פינטק וחברות פרטיות המציעות העברות תשלומים מפני ניצול פלטפורמות העברת הכספים שלהן לטובת הלבנת הון. בנוסף, אומרים בחברה, הפתרון שלה מאפשר הקטנת עלות הבעלות הכוללת (TCO), הגדלת הכנסות מהירה, שיפור שירות הלקוחות וקיצור זמן החזר ההשקעה מחודשים רבים לימים ספורים.

מארק גזית, מנכ"ל ת'טה ריי. צילום: יח"צ

מארק גזית, מנכ"ל ת'טה ריי. צילום: יח"צ

העברות הכספים חוצי הגבולות צפויות לגדול בעידן הפוסט קורונה. אלא ששוק זה סובל מהיותו מטרה לפשעים פיננסים של גניבה, הונאה והלבנת כספים. כדי להתמודד עם התופעה ולמנוע מצב של קריסת מערכת הכלכלה עולמית, ממשלות ורשויות אכיפה בעולם הגבירו את הפיקוח על העברות הכספים והחמירו את האכיפה, כך שנוצרו חסימות בהתנהלות המסחרית הגלובלית וכתוצאה מכך, עסקים רבים חווים קשיים משמעותיים בהעברות כספים בין בנקים, תוך יצירת חוסר ודאות עסקית ואף ניתוק בנקים שלמים ולקוחותיהם מיכולות סחר בינלאומיות.

יותר מ-10 מיליארד דולר מושקעים כיום באמצעי הגנה, חלקם אפקטיביים יותר או פחות, על מנת להתמודד עם אתגרים אלה. הפתרון של ת'טה ריי משחרר את החסימות שנוצרו בעורקי המסחר הבינלאומיים. הוא זמין בענן, כך שהחברה יכולה להציע נתיב העברות בטוח למערכת הפיננסית הגלובלית, שכוללת בנקים בגדלים שונים, חברות פינטק וחברות תשלומים, ועבור כל המטבעות, לרבות מטבעות דיגיטלים.

"העברת כספים מהירה ובטוחה יותר – ועם פחות עמלות"

אראל מרגלית, מייסד JVP ויו"ר ת'טה ריי, אמר כי "החברה, שפעלה בעולם ה-AML (ר"ת Anti-Money Laundering), מביאה פתרונות לתחום התשלומים חוצי הגבולות, שמאפשרים לבנקים להגדיל את הכנסותיהם בצורה דרמטית, על ידי מעבר בטוח וחופשי של כסף גם בבנקים הגדולים וגם באלה הקטנים. הדבר יאפשר לארגונים ולאנשים רבים בעולם להעביר כסף מהר יותר, בטוח יותר, ועם הרבה פחות עמלות ותחנות בדרך".

"מה שרשת הסוויפט עשתה לעולם הבנקאות לפני 25 שנים, ת'טה ריי תעשה לעולם זה ב-10 השנים הקרובות. ביטחון לעסקים ועבודה משותפת בין מדינות יתאפשרו כאשר פושעי הסייבר יישארו מחוץ למערכת הבטוחה ש-ת'טה ריי יוצרת יחד עם הבנקים", הוסיף מרגלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים