אחרי שמונה שנים: עוזי נבון מסיים את תפקידו כמנכ"ל אורקל ישראל

ערן פייגנבאום, מנהל האבטחה הראשי של תשתיות הענן של אורקל, מונה כמנהל זמני במקום נבון - שיישאר בחברה וינהל את תחום הרשיונות ● הסיבה: חלק ממהלך רה ארגון עולמי של פיצול סמכויות המנכ"ל

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל הפורש. צילום: פלי הנמר

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל (Oracle) ישראל, מסיים את תפקידו לאחר שמונה שנים . אורקל העולמית מינתה במקומו, כממלא מקום המנכ"ל, את ערן פיינגבאום, סגן נשיא לפיתוח מוצרים בתשתית ענן אורקל ולשעבר מנהל האבטחה הראשי (CSO) של ענן החברה. יצוין כי נבון יישאר בחברה ויהיה מנהל פעילות הרישיונות שלה בישראל.

כך עולה ממכתב פנימי, שנשלח היום (א') על ידי ריצ'ארד פטלי, סגן נשיא בכיר באורקל העולמית ומנהל אזור בריטניה, אירלנד, ישראל ומדינות הבנלוקס. במכתב נאמר, בין היתר, כי אורקל מודה לעוזי נבון על שירותו בסניף הישראלי ועל הישגיו. בהמשך נאמר כי את מקומו של נבון ימלא באופן זמני ערן פיינגבאום. אורקל ישראל טרם פרסמה הודעה רשמית על חילופי המנכ"לים. עוד נאמר, כי בחודשים הקרובים ישהה פייגנבאום זמן רב בתל אביב כדי לקדם את הנושאים העסקיים של הסניף הישראלי.

הסיבה להודעה ולשינויים בצמרת החברה היא שמדובר בחלק ממהלך כולל ועולמי שמבצעת אורקל של פיצול סמכויות המנכ"ל וחלוקת התפקיד לשני תחומים: מנהל פעילות הרשיונות – הליבה העסקית של אורקל, ומנהל פעילות הענן – התחום הצומח ביותר בחברה.

כאמור, נבון לא עוזב את אורקל, אלא ימשיך לנהל את פעילות הרישיונות. פייגנבאום אחראי על הענן ויחזיק בתואר של מ"מ מנכ"ל עד לבחירת מנכ"ל קבוע, שמן הסתם יהיה אחראי על תחום הענן. עובדה זו משקפת את החשיבות הרבה שאורקל מייחסת לתחום הענן ולתוכניות האטסטרגיות שלה בתחום.

מונה למנהל זמני של אורקל ישראל. ערן פייגנבאום, צילום: יח"צ

מונה למנהל זמני של אורקל ישראל. ערן פייגנבאום, צילום: יח"צ

אורקל ישראל השתתפה במכרז הענן הציבורי הייעודי לישראל, נימבוס . למכרז נגשו, מלבד אורקל, מיקרוסופט, אמזון וגוגל. בהודעה שפרסמה הממשלה לפני כמה שבועות נאמר, כי הזוכות במכרז הן אמזון וגוגל. אורקל הגישה ערעור לבית המשפט לעניינים מינהליים ובקשה לעיין במסמכים ולקבל אורכה על מנת להשיב על סעיפים שונים. טרם ידוע האם הבקשה נדונה בערכאות.

זמן קצר לפני פרסום תוצאות המכרז הודיעה אורקל כי היא מקימה ענן מקומי בישראל, בדטה סנטר של בינת בירושלים. בכך היא הפכה לחברה הראשונה מבין שלוש החברות האחרות שהתחרו במכרז, שהקימה את הדטה סנטר באופן מעשי, בעוד שהאחרות רק הודיעו על הצהרת כוונות.

נראה שהעיסוק במכרז נימבוס, בהקמת הדטה סנטר והמאבק המשפטי יהיו על סדר יומו של המנהל הזמני החדש, שמוכר בסניף הישראלי. מאורקל העולמית, בלונדון, לא נמסרה תגובה רשמית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים