ההסלמה הביטחונית: 60% התייצבות לעבודה במפעלי ההיי-טק בדרום

רוב 5,000 העובדים ב-13 מפעלי היי-טק בדרום, ובפרט בעוטף עזה, התייצבו הבוקר (ד') לעבודה - כך לפי אמיר הדס, יו"ר מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים ● הוא אמר שקיימת ירידה בתפוקה ותיאר כיצד ההתאחדות מסייעת למפעלים בתקופה הקשה

אמיר הדס, יו"ר מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים. צילום פרטי

המתיחות הביטחונית משפיעה על הפעילות של מפעלי ההיי-טק באזור הדרום, ובפרט ביישובי עוטף עזה: לדברי אמיר הדס, יו"ר מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, הבוקר (ד') התייצבו רק 60% מהעובדים לעבודה ב-13 מפעלי היי-טק המאוגדים במסגרת ההתאחדות. חברות ההיי-טק המדוברות הן בעיקר מפעלי ייצור בתחומים שונים, המעסיקים כ-5,000, שרובם מגיעים מהדרום, ובפרט מעוטף עזה.

לדברי הדס, ממוצע ההתייצבות של העובדים בכל המפעלים באזור הדרום, אתמול והיום, עומד על 65% – כך ששיעור ההתייצבות במפעלי ההיי-טק הינו סביר. לכך יש לצרף את העובדה שחלק מהעובדים – שיכולים לעשות זאת – עברו לעבוד מהבית.

הדס ציין נתון מעניין: "לעומת שיעור ההתייצבות של 60% ביישובי הדרום באופן כללי, במפעלים שממוקמים בעוטף עזה הנתון מגיע כמעט ל-100%, כי שם כבר התרגלו למציאות זו". הוא הוסיף כי מדיווחים שמגיעים מהמפעלים, התפוקה אינה מלאה, העובדים מתוחים ומודאגים ויש מפעלים שמשחררים עובדים מוקדם יותר לביתם.

"כתוצאה מהמציאות הביטחונית, חלק מהמפעלים סגרו משמרות לילה – דבר שמשפיע על התפוקה, מאחר שחלק גדול מהם עובדים לייצוא", אמר הדס.

הפחתה בהיקפי העבודה והייצור – רק ב-20% מהחברות בעוטף עזה

מרחב דרום של ההתאחדות התעשיינים מאגד 350 חברות תעשייתיות, שכוללות 13 מפעלי היי-טק. לדברי הדס, מרבית מפעלי הייצור ביישובי הדרום משקיעים בתהליכים של טרנספורמציה דיגיטלית, מחשוב וייעול תהליכי ייצור.

יצוין כי רק 20% מהחברות בעוטף עזה (לא רק מההיי-טק) דיווחו על הפחתה בהיקפי העבודה והייצור. עם זאת, כמה מפעלי ייצור נסגרו וצפויים להשבית את העבודה עד תום הלחימה.

ההתאחדות פתחה אתמול חדר מצב שפועל 24 שעות ביממה כדי לתת מענה למנהלי המפעלים, על מנת שימשיכו לתפקד ככול האפשר. הדס אמר כי התאחדות מקבלת, באמצעותו ובאמצעות אנשיו, מידע שוטף מהמפעלים, ומסייעת באמידת הנזקים הפיזיים שנגרמו להם עקב ההפגזות ובקבלת פיצוי. בנוסף, ההתאחדות פועלת מול הרשויות כדי לאפשר לעובדים להגיע לעבודה – אם זה על ידי הנפקת אישורי מעבר בכבישים שנסגרו או באמצעים אחרים, תוך שמירה על ביטחונם. הוא ציין שבהעדר החלטת ממשלה או חקיקה, עובדים שקיבלו הודעות ממפעלים לא להגיע לעבודה לא יקבלו את הפיצוי מהמדינה. מכאן שעובדים שנאלצים לעבוד מהבית נתונים לטוב ליבו של המעסיק – אם יחליט לשלם להם או לא.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, אמר כי "המהלך הדחוף ביותר מבחינתנו הוא לאפשר לתעשיינים להמשיך ולייצר בכל הכוח. משעות הלילה תעשיינים בכל הארץ מתמודדים עם מגוון בעיות – החל מדאגה לשלום עובדיהם ועד לפעילות העסקית, שנפגעת כתוצאה מאי הגעת עובדים וחוסר ודאות. אני קורא לממשלת ישראל להכריז באופן מיידי על מצב חירום, שייצור ודאות בקרב המעסיקים בעניין פיצוי שיקבלו ושיאפשר להם לצלוח את הימים הקרובים בשלום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים