"בפועל, המעברים לדיגיטל ולענן אינם מהלכים קלים כלל"

כך אמר אבי יושעי, סמנכ"ל החטיבה הטכנולוגית במיקרוסופט ישראל, שמונה לפני מספר ימים לתפקידו החדש, לצד מינויו לחבר הנהלה בסניף הישראלי של הענקית מרדמונד

אבי יושעי, סמנכ"ל החטיבה הטכנולוגית, מיקרוסופט ישראל. צילום: אריק סולטן

"מנמ"רים ארגוניים ניצבים בפני שלל אתגרים, ואלה רק גדלו בשל משבר הקורונה העולמי והצורך לתת מענה לעבודה מרחוק עבור מיליוני עובדים ברחבי העולם. על המעבר לענן מדברים יותר מעשור: לקוחות רואים את התועלות הטמונות בחידוש התשתיות, ורוצים ליהנות מהן. אלא שבמציאות, לקחת הארגון ולהעביר אותו מחר לענן ולסייע לו לצלוח את הטרנספורמציה הדיגיטלית – זה הרבה יותר קשה", כך אמר אבי יושעי, סמנכ"ל החטיבה הטכנולוגית במיקרוסופט ישראל.

יושעי מונה לפני ימים אחדים לתפקידו החדש, לצד מינויו לחבר הנהלה בסניף הישראלי של הענקית מרדמונד.

"הסיבות לקשיים במהלך המורכב", הסביר יושעי, "טמונות בכך שיש בארגונים רבים תרבות אשר משמרת תפישות של 'איים בודדים', של 'עמודים', המונעות עבודה באופן מוכלל. כך, ה-IT מוצא עצמו עדיין 'מתפתל' בדרכו לחדשנות המיוחלת, ולא פעם נמנעת מהארגון יכולת להנפקה של שירותים חדשניים ומתקדמים". לדבריו, "המעבר לענן לגווניו לא נועד לחסוך במשאבים, כי אם לעזור ללקוחות הארגוניים להשיג את היעד הנחשק של חדשנות ולהגדיל את הרווחיות, על בסיס IT. לשם השגת המטרה הזו נדרש לשנות את הלך המחשבה הארגוני בכל שכבות החברה – מההנהלה, דרך ה-IT ועד למשתמשים הפנימיים".

יושעי, 41, שימש בארבע השנים האחרונות כמנהל הנדסת מערכות ב-VMWare והוביל את הפעילות הטכנולוגית של ענקית הווירטואליזציה מול לקוחות וארגונים. קודם לכן עבד במשך כעשור בבינת תקשורת, ובתפקידו האחרון שם שימש כראש הנדסת מערכות.

"העולם מתקדם במהירות למציאות עננית חזקה ומאובטחת"

"העולם שלנו", אמר, "מתקדם במהירות אל עבר מציאות עננית חזקה ומאובטחת. כזו, בה פתרונות הענן שלנו והיכולות הייחודיות שלהם מהווים מנועי חדשנות וצמיחה לארגונים. תפקידי הוא להנגיש ולהתאים את הטכנולוגיה לצרכים העסקיים של הארגונים, לסייע להם לערוך את השינוי – ולעשות זאת במינימום של הפרעות. יש לעשות זאת באופן מותאם 'אישית' לארגון, כי לכל לקוח יש אתגרים ייחודיים לו".

לדבריו, "אנו מציעים תשתית וסביבת ענן מקצה לקצה, כולל בניית ממשקים ומחברים למערכות שאינן מבוססות מיקרוסופט. הפלטפורמות אותן אנו מציעים יכולות להיות היברידיות. באמצעות תפישה מרובת עננים, מולטי קלאוד, אנו מציעים פתרונות המאפשרים לנהל ולהריץ שירותים בין עננים, ולרבות כאלה הנמצאים בחצר הבית, ברישוי מסורתי. בנוסף, אנו יודעים לחבר גם פתרונות של ספקיות IT נוספות, דוגמת קומוולט".

תמשיך להיאבק על הענן הממשלתי. מיקרוסופט ישראל. צילום: Felker, BigStock

תמשיך להיאבק על הענן הממשלתי. מיקרוסופט ישראל. צילום: Felker, BigStock

"יש לנו מחויבות אדירה לממשלה ולארגונים ציבוריים"

יושעי סירב להתייחס בדבריו למכרז הענן הממשלתי נימבוס – תשתית לתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית של ארגונים במגזר הציבורי-ממשלתי.

לפני מספר ימים הודיע משרד האוצר על זכייתן של AWS וגוגל בחלק הראשון של פרויקט הענן הממשלתי. אורקל ומיקרוסופט, שהגישו אף הן הצעות למכרז, נפסלו על רקע טכני, והגישו עתירות לבית המשפט בבקשה לבטל את ההחלטה. מתמודדת נוספת הייתה יבמ.

"נימבוס הוא תהליך מכרזי", אמר, "אבל יש לנו מחויבות אדירה לממשלה ולארגונים ציבוריים. נמשיך בעבודה המסיבית עם ארגונים ממשלתיים, הם עושים שימוש רב בפלטפורמות של מיקרוסופט, ונמשיך לעבוד עימם".

"כלל ספקיות הענן הציבורי, ומיקרוסופט ביניהן", סיכם יושעי, "מבינות כי למשפט 'להביא לקוחות אנטרפרייז לענן ציבורי' יש משמעות נרחבת. זה לא רק להציע שירותים – אלא להבין את האתגרים, איך ארגון האנטרפרייז עובד, מה הם הצרכים שלו, מה הם האתגרים שלו. עם עושר ההיצע של השירותים שלנו, אנו יכולים לעזור לאותם ארגונים להדביק את הפערים הללו. נעשה זאת, בין השאר, עם התמקדות והנפקת פתרונות ספציפיים לכל ורטיקל – תעשייה, פיננסי, היי-טק, ביטחוני ובריאות. אוביל את מגוון הפתרונות הדיגיטליים והעסקיים שאנחנו מציעים ללקוחות בישראל. בכובעי החדש אני אחראי על מתן פתרונות טכנולוגיים ועסקיים, בדגש על ענן, נתונים, בינה מלאכותית, תשתיות ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים