גרטנר: הוצאות הענן הציבורי הגלובליות יגיעו ל-332.3 מיליארד ד' ב-2021

מדובר על עלייה של 23.1%, לעומת 2020 ● חברת המחקר פרסמה את הצפי שלה לתחום לשנה הקרובה, וציינה כי יישומים מבוססי SaaS יהיו ההוצאה הגדולה ביותר בו, אולי משום חשיבותם במאמצי מדינות לייצר ולהפיץ חיסונים נגד קורונה

מה שצריך הוא ענן טוב ומתפקד - ולא מאבקים משפטיים. צילום אילוסטרציה: BigStock
גרטנר

גרטנר

ההוצאות הגלובליות על שירותי ענן ציבורי צפויות לטפס ולהגיע ל-332.3 מיליארד דולר בשנת 2021, כך על פי פרסום של חברת המחקר גרטנר (Gartner). מדובר בעלייה של 23.1%, לעומת נתוני ההוצאות בשנת 2020, שעמדו על 270 מיליארד דולר. לפי גרטנר, ניתן לייחס את הגידול בהוצאות הענן לאימוץ מוגבר של טכנולוגיות כמו וירטואליזציה, מחשוב קצה וקונטיינרים.

מתוך כל אלו, תוכנה כשירות (SaaS), המונעת על ידי הביקוש לאפליקציות מרוכבות (composable applications), תהווה את נתח השוק הגדול ביותר, שיגיע ל -122.6 מיליארד דולר השנה. גרטנר ציינה כי יישומים מבוססי SaaS יהיו חשובים במאמצי המדינות לייצר ולהפיץ חיסונים נגד קורונה, בתחומים כמו אוטומציה ושרשרת אספקה. יישומים אלה יעזרו למנהלי מערכות מידע לאמת את המעבר לענן.

דסקטופ כשירות (Daas – ר"ת Desktop as a Service) יחווה את הצמיחה הגבוהה ביותר – 67.7%, ויגיע לשני מיליארד דולר, ואילו תשתית כשירות (IaaS – ר"ת Infrastructure as a service) תצמח השנה ב-38.5% ותגיע ל-82 מיליארד דולר. עם זאת קבעה גרטנר כי בשנת 2022 הצמיחה באזורים אלה צפויה להאט.

החברה הסבירה כי, על אף ששירותי הענן פרחו בשנה האחרונה, היא צופה כי ההוצאות על הענן עשויות להשתנות בשנים 2021 ו-2022, כאשר ארגונים ייתקדמו מהעברת תשתיות והגירת יישומים לעבר יישומים מתקדמים המשלבים AI, IoT ו-5G.

יצוין כי ברבעון הראשון של שנת 2021 דיווחה חברת מחקרי השוק קנאליס (Canalys) כי ההוצאות הגלובליות על התשתית לשירותי הענן צמחו ל-41.8 מיליארד דולר – עלייה של 35% לעומת השנה המקבילה וצמיחה של 5% ברבעון, בהשוואה לרבעון הקודם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים