ממשיכה להיפטר מנכסים: דל מוכרת את Boomi תמורת 4 מיליארד דולר במזומן

לאחר שבחודש שעבר הודיעה דל טכנולוגיות על מכירת VMware, ובהמשך לשרשרת המכירות שהחלה ב-2016, הודיעה אתמול ענקית ה-IT על מכירת Boomi תמורת 4 מיליארד דולר

ממשיכה למכור נכסים. דל טכנולוגיות

דל טכנולוגיות (Dell Technologies) מוכרת את פלטפורמת Boomi שלה תמורת 4 מיליארד דולר במזומן, כך הודיעה ענקית ה-IT אמש (ב').

Dell Boomi מתמחה בפתרונות אינטגרציה וקישוריות לארגונים המעוניינים לחבר בין המערכות בסביבות הענן ומערכות ה-On Premise בארגון. הרוכשות הן שתי קרנות השקעות גלובליות, פרנסיסקו פרטנרס ו-TPG Capital. התנאים הכספיים הרשמיים של העסקה לא נחשפו, והיא צפויה להסתיים בסוף 2021. הפלטפורמה מיוצגת בישראל על ידי חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס.

הפלטפורמה שנמכרה מאפשרת את כל סוגי החיבורים (cloud-to-cloud, SaaS-to-SaaS, cloud-to-on-premises, on-premises-to-on-premises ו-B2B integration) בין מערכות ענן ו-On premise וזרימת נתונים ביניהם, בלא צורך ברכישה והתקנה כלשהי.  הפתרון מבוסס SaaS, ומודל התשלום שלו הוא לפי שימוש. הפתרון מציע סביבת אינטגרציה מלאה בענן, לצד יכולות ניטור ובקרה אחר תהליכים בין יישומים. היא מאפשרת לחברות לעבור לסביבות ענן באופן מלא, או היברידי, יחד עם מערכות ה-on premise הארגוניות, ומסייעת לארגונים לייעל ולפשט את האינטגרציה של תהליכים וזרימת נתונים בין המערכות השונות. הפתרון בנוי בארכיטקטורת Multi-tenant למספר רב של יישומים במקביל.

דל רכשה את EMC תמורת 67 מיליארד דולרים בסוף 2015. הייתה זו עסקת הרכישה הגבוהה ביותר אי פעם בעולם היי-טק. הרכישה יצרה "מפלצת IT" עם היצע מחשוב מגוון ללקוחות הארגוניים, וניסיון להתחרות בשוק המצוי בצמיחה איטית. מאז, דל נפטרה מלא מעט מנכסי ה-IT שלה. מגיפת הקורונה העולמית הביאה את מכירות המחשבים האישיים של דל לגבהים חדשים, ואף האיצה את ההיברידיות של עסקים. מייקל דל, מנכ"ל החברה הנושאת את שמו, החליט כי Boomi לא תהיה חלק מההיצע הטכנולוגי של החברה בעידן הפוסט-קורונה. "אנו מתמקדים בצמיחה שמניעה עסקים על ידי המשך הפעילות בתחומי מודרניזציה של תשתיות הליבה ובעסקי המחשבים, לצד הרחבה בתחומים בעלי עדיפות גבוהה, דוגמת ענן פרטי וענן היברידי, מחשוב קצה וטלקום. הכל נועד לעזור לארגונים לשגשג בכלכלה שמתאפיינת בעבודה מכל מקום", אמר ג'ף קלארק, סגן היו"ר ומנהל התפעול הראשי של דל.

מאז הרכישה של EMC, דל סוחבת על גבה חוב של כ-50 מיליארד דולר, בשל הרכישה בת 67 מיליארד הדולר. מדי רבעון דל משלמת מיליארדים לצמצום החוב. כך, ברבעון הכספי האחרון שלה, רביעי בשנתה הכספית 2021 – דל שילמה 2.4 מיליארד דולר לצמצום החוב. נכון לפברואר השנה, החוב הבסיסי של דל עומד על 29 מיליארד דולר, נוסף על חובות משנה בסך חמישה מיליארד.

כך, בתוך פחות משנתיים, משפחות העסקים של דל טכנולוגיות יצומצמו בכמחצית – משמונה לארבע. בפברואר 2020 דל מכרה את RSA Security לקרן ההון הפרטית STG (ר"ת Symphony Technology Group), תמורת 2.08 מיליארד דולרים.

במרץ 2016 דל ביצעה את המכירה הראשונה: תאגיד התקשורת היפני NTT רכש את פרו סיסטמס – שירותי ה-IT של דל, תמורת 3.5 מיליארד דולר. הרוכשת הייתה NTT Data, זרוע השירותים של קבוצת NTT. דל רכשה את פרו סיסטמס ב-2006, בסכום של 3.9 מיליארד דולרים.

בספטמבר 2016 דל מכרה ל-OpenText את חטיבת התוכן הארגוני של EMC, כולל פתרון ניהול המידע הארגוני Documentum, שמהווה תחרות ישירה לפתרונות התוכנה שמציעה OpenText בעצמה לשוק. היקף העסקה עמד על 1.62 מיליארד דולרים.

ביוני 2016 דל מכרה חלק מנכסי התוכנה שלה. היקף המכירה לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו כי הסכום עמד על שני מיליארד דולר. קרנות ההון סיכון הפרטיות Francisco Partners ו-Elliott Management רכשו חלקים מחטיבת התוכנה של דל, הכוללת את קווסט ואת SonicWall. שתי החברות הנרכשות פעלו באותו שוק של דוקומנטום  – מערכת ניהול התוכן של EMC – שנמכרה כמה חודשים לאחר מכן. דל רכשה את קווסט ביולי 2012 תמורת כ-2.4 מיליארד דולרים.

באפריל השנה הודיעה דל טכנולוגיות רשמית על היפרדות מ-VMware – שהיא אוחזת בבעלות של 81% ממנה, מאז רכשה אותה כחלק מרכישת הענק של EMC. העילה למהלך היא הרצון לפשט את מבנה ההון של החברות, שכן המשקיעים העריכו את שווי החברות בערך נמוך יותר ממה שהיה יכול להיות להן אילו היו מופרדות, זאת בשל אי הוודאות הקשורה למבני הון מסובכים.

כך, עד 2022, ענקית ה-IT תהיה מורכבת מעסקי המחשבים האישיים שלה, תשתיות החומרה המובילות של SecureWorks ,EMC – הפועלת בעולם אבטחת הסייבר ו-Virtustream – הפועלת בעולם התוכנות ושירותי הענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים