מנכ"ל אינטל ביקר בישראל – ואישר השקעות של מיליארדים

פט גלסינגר אישר השקעה של 10 מיליארד דולר במפעל החדש לאינטל בקריית גת, וכן את הרחבת המרכז של מובילאיי בירושלים והקמת הקמפוס החדש בחיפה

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, ופרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי, במרכז ההולך ונבנה של מובילאיי בירושלים. צילום: אינטל

אינטל מרחיבה את השקעותיה בישראל וכבר החלה לבנות מפעל חדש לייצור שבבים בקריית גת, בהשקעה של 10 מיליארד דולר. כמו כן, היא תגדיל את המרכז של מובילאיי בירושלים ותהפוך אותו למה שהיא קוראת "קמפוס מו"פ". זאת, בנוסף למרכז המו"פ החדש שהיא מקימה בחיפה, שעליו הכריזה החברה בשבוע שעבר.

פט גלסינגר, המנכ"ל החדש של אינטל העולמית, אישר את ההשקעות בביקור בן יום אחד שערך אתמול (א') בישראל. במהלך הביקור הוא נפגש עם בכירי אינטל ומובילאיי בישראל ועם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

המפעל החדש בקריית גת מצטרף ל-Fab28 וכבר נמצא בשלבי בנייה ראשונים. זאת, לאחר שבנייתו עוכבה במשך יותר משנתיים. בינואר 2019 צייץ שר האוצר דאז, משה כחלון, בחשבון הטוויטר שלו שהחברה תשקיע במפעל החדש 40 מיליארד שקלים. אלא שכמה חודשים לאחר מכן הוחלט לעכב את בנייתו – בנייה ש-"הופשרה" כעת.

הקמת המפעל החדש צפויה להרחיב עד מאוד את כושר ייצור השבבים של אינטל בישראל, ולהוסיף מקומות עבודה בפריפריה. גם כך, אינטל היא המעסיקה הרב לאומית הגדולה ביותר בישראל. בעוד ש-Fab28 מייצר בטכנולוגיה של 10 ננו-מטר, נראה כי הייצור במפעל החדש יהיה בטכנולוגיה מתקדמת יותר.

משמאל: יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל; פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל; קארין אייבשיץ-סגל, מנכ"לית אינטל הנדסת אימות ומרכז הפיתוח של אינטל ישראל; ודניאל בן עטר, מנכ"ל שותף ייצור במפעל של החברה בקריית גת. צילום: ליאור דסקל

משמאל: יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל; פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל; קארין אייבשיץ-סגל, מנכ"לית אינטל הנדסת אימות ומרכז הפיתוח של אינטל ישראל; ודניאל בן עטר, מנכ"ל שותף ייצור במפעל של החברה בקריית גת. צילום: ליאור דסקל

הקמפוס החדש של אינטל לתכנון שבבים בחיפה הוא הרחבה של מרכז המו"פ הקיים שלה בעיר. המרכז החדש, IDC12, יוקם בהשקעה של 200 מיליון דולר, ליד מרכז המו"פ הראשי הקיים בחיפה, ושניהם יחד ייצרו מגה קמפוס לתכנון שבבים עם קיבולת של 6,000 עובדים. הבניין החדש יציע לעובדים חללי עבודה היברידיים וסביבות עבודה פתוחות.

המרכז החדש של מובילאיי ייבנה בהשקעה של 400 מיליון דולר ולדברי אינטל יהיה מרכז המו"פ הגדול בירושלים.

במהלך ביקורו בירושלים תיאר גלסינגר את אסטרטגיית IDM 2.0 של אינטל, שעליה הוא הכריז לפני כחודש. אינטל עוברת בימים אלה לייצור עצמאי של שבבים לצד שירותי Foundry שהחברה תציע ללקוחותיה, כחלק מהגדלת כושר הייצור החיצוני שלה.

"אינטל ישראל – מיקרוקוסמוס של אינטל העולמית"

לדברי גלסינגר, "אני מבקר בישראל כבר ארבעה עשורים ובכל פעם מחדש מרגש אותי לראות את הצמיחה של אינטל ישראל מארבעה עובדים אי שם בעבר ליותר מ-14 אלף עובדים כיום. אני רואה באינטל ישראל מיקרוקוסמוס של אינטל העולמית, עם הובלה בחדשנות, במחקר, בפיתוח ובייצור בהיקף נרחב, ואנחנו משקיעים בה בהתאם".

הוא הוסיף כי "ההשקעה המתמשכת שלנו בהרחבת מרכזי המו"פ הקיימים שלנו והגדלת כושר הייצור בישראל, לצד הרכישות שביצענו של מובילאיי, מוביט, והבאנה לאבס, מבטיחים עתיד מרגש לאינטל ולישראל לעשרות השנים הבאות".

יש לציין שאינטל ישראל ממלאת תפקיד משמעותי בפיתוח וייצור מוצרים בולטים של החברה, ובחברה אומרים כי יש לה "חשיבות עצומה" לפעילותה כולה בתחומי המחשוב, התקשורת והבינה המלאכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים