דרוש: מנכ"ל לענקית IT בשווי 12 מיליארד דולר

מי יהיה המנכ"ל החדש של VMware? ● יותר משלושה חודשים אחרי שהמנכ"ל הקודם, פט גלסינגר, עזב, מערכת אנשים ומחשבים מסייעת לאיתור קברניט לענקית הווירטואליזציה ● לידיעת הקורא מייקל דל

VMware. צילום אילוסטרציה: BigStock

יותר משלושה חודשים חלפו מאז שפט גלסינגר, המנכ"ל לשעבר של VMware, הפתיע את הענף בהודעה שהוא עוזב את ענקית הווירטואליזציה וחוזר לאינטל, כור מחצבתו. מאז, VMware עדיין לא בחרה מנכ"ל חדש. מערכת אנשים ומחשבים החליטה להתגייס לעזרתה ולהציע כמה מועמדים שבהחלט יכולים להתאים לתפקיד.

פט גלסינגר, לשעבר מנכ"ל VMware וכיום מנכ"ל אינטל. צילום: ג'ק מורטון

פט גלסינגר, לשעבר מנכ"ל VMware וכיום מנכ"ל אינטל. צילום: ג'ק מורטון

זיין רואו
המנכ"ל הזמני של VMware הוא זיין רואו, סמנכ"ל הכספים, שהחברה הודיעה על מינויו בעקבות עזיבת גלסינגר. רואו, שהוא גם סגן נשיא בענקית הווירטואליזציה, הגיע אליה מ-EMC, שגם בה הוא שימש סמנכ"ל הכספים. גלסינגר עצמו הצטרף ל-EMC ב-2009 ומונה למנכ"ל VMware ב-2012, כשהוא מחליף את פול מריץ.

זיין רואו, המנכ"ל (הזמני) הנכנס של VMware. צילום: יח"צ

זיין רואו, המנכ"ל (הזמני) הנכנס של VMware. צילום: יח"צ

דיראג' פאנדי
אלא שרואו הוא לא היחיד שיכול לבוא בחשבון להיות מחליפו הקבוע של גלסינגר – יש עוד כמה בכירי IT, שחלקם פנויים להוביל. אחד מהם הוא דיראג' פאנדי, שייסד במשותף את נוטניקס ובאוגוסט האחרון הודיע על פרישתו מתפקיד מנכ"ל החברה לאחר 11 שנים. הוא יכול למלא היטב את התפקיד מאחר שהחזון של נוטניקס ושלו דומה לזה של VMware, ובשנים האחרונות התחרו החברות ראש בראש: הפיכת תשתיות ה-IT לכה פשוטות, עד כדי בלתי נראות, עם פעילות בולטת בעולם הענן בכלל ובענן ההיברידי בפרט.

לפני שייסד את נוטניקס, פאנדי שימש כסמנכ"ל הנדסה באסטר דטה (כיום טרה-דטה), שם הוא בנה מאפס את צוות ההנדסה ואת המוצר של החברה. לפני כן הוא כיהן כמנהל קבוצת האחסון של בסיס הנתונים של אורקל, אקסה דטה, ורשם פטנטים רבים בתחום זה. פאנדי קיבל במהלך הקריירה שלו פרסים רבים, בהם מטעם דל ותואר יזם השנה של ארנסט אנד יאנג.

אלא שיש בהיסטוריה של פאנדי משהו שב-VMware לא אוהבים: בינואר 2019 הוא החליט לנקוט עמדה ולכנות את החברה המתחרה בכינוי גנאי. "מישהו היה צריך להגיב לבריונים האלה", אמר פאנדי. "הלקוחות הרגישו קצת חסרי אונים, כי ברור שהם מריצים עסק. מישהו – אני במקרה זה – צריך לנקוט עמדה נגד טקטיקות הבריונות לכאורה של VMware כלפי הלקוחות שלנו. VMware – הפסיקי להיות בריון!". את צורת התמחור של החברה הוא כינה vTax – הדהוד לשמות של מוצרי הווירטואליזציה שלה בתוספת המילה מס, ואמר שזו גישת תמחור "ארכאית".

דיראג' פאנדי, מייסד ולשעבר מנכ"ל נוטניקס. צילום: פלי הנמר

דיראג' פאנדי, מייסד ולשעבר מנכ"ל נוטניקס. צילום: פלי הנמר צילום: פלי הנמר

ג'ים ווייטהרסט
מיודענו היה נשיא ומנכ"ל רד-האט, המובילה בעולם הקוד הפתוח, כשיבמ רכשה אותה ב-2019 תמורת סכום עתק של 34 מיליארד דולר. בשנתיים האחרונות הוא נשיא הענק הכחול ואחראי על תחומי הענן והמחשוב הקוגניטיבי. אנליסטים ציינו כי ווייטהרסט הגיע לשיאו ביבמ, שכן למרות הדיבורים על מינויו למנכ"ל החברה – זה לא קרה. ענקית הווירטואליזציה היא המקום ההגיוני לנצל את כל הידע בענן שיש לו.

ג'ים ווייטהרסט, נשיא יבמ. צילום: יח"צ

ג'ים ווייטהרסט, נשיא יבמ. צילום: יח"צ

מינוי פנימי – סנג'אי פונן
אחת האפשרויות הברורות ביותר שעומדות בפני VMware היא ללכת על משהו מוכר וידוע – מינוי פנימי. אם תעשה כך, ענקית הווירטואליזציה תוכל למנות למנכ"ל את סנג'אי פונן, סמנכ"ל התפעול של החברה. הוא מוביל את כל היבטי התפעול מצד הלקוחות, כולל מכירות, שיווק, שירותים ושיתופי פעולה. עוד הוא אחראי לאסטרטגיה העסקית והאבטחתית של VMware.

כמספר 2, פונן בקיא בנבכי החברה, שבה הוא מילא כמעט כל תפקיד מרכזי בשמונה השנים האחרונות ומשום כך צבר הרבה ניסיון וידע בתעשייה. לפני תפקידו האחרון, פונן היה מנכ"ל יחידת מחשוב משתמשי הקצה (EUC) של VMware. אנליסטים ציינו כי "תחום מחשוב הקצה חווה טלטלה בשנה האחרונה, בשל המעבר המסיבי של מיליארדי עובדים לעבוד מרחוק. הידע של פונן בתחום עשוי לעזור מאוד ל-VMware, כאשר סביבת העבודה המרוחקת החדשה מתעצבת בעידן הפוסט קורונה".

מועמדים נוספים
כדאי ל-VMware לשקול לתפקיד המנכ"ל גם את סקוט גאת'רי, סגן נשיא בכיר וראש חטיבת הענן במיקרוסופט העולמית, ואת גרי אליוט, סגנית נשיא בכירה ומנהלת תחומי לקוחות ושותפים בסיסקו.

כך או כך, VMware מבצעת בימים אלה משימה קשה – של איתור ומינוי מנכ"ל.ית. עכשיו נותר לראות מי זה יהיה והאם הוא.היא ת.יוביל את ענקית הווירטואליזציה בהצלחה, לפחות כמו שגלסינגר עשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים