רכישת הסייבר הגדולה אי פעם: תומא בראבו קנתה את פרופפוינט ב-12.3 מיליארד ד'

תומא בראבו רכשה את פרופפוינט בעסקה שתיסגר ברבעון השלישי השנה ● רכישת הענק גדולה יותר מזו של ברודקום את סימנטק, ויותר מהרכישה הכושלת של אינטל את מק'אפי ● חברת אבטחת הסייבר האמריקנית רכשה שלוש חברות בארץ בסכום של יותר מ-400 מיליון דולר

רכישת ענק. צילום אילוסטרציה: BigStock

עולם הסייבר ראה בחלוף השנים לא מעט אקזיטים בארץ ורכישות בחו"ל, לעיתים בסכומים של מאות מיליוני דולרים. אתמול (ג') בוצעה רכישת הסייבר הגדולה ביותר אי פעם: תומא בראבו (Thoma Bravo) רכשה את פרופפוינט (Proofpoint) תמורת 12.3 מיליארד דולר. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי השנה.

רכישת הענק גדולה יותר מזו של ברודקום (Broadcom) את סימנטק (Symantec), באוגוסט 2019, תמורת 10.7 מיליארד דולר, אינטל (Intel) ורכישתה הכושלת את מק'אפי, ב-2010, תמורת 7.6 מיליארד, ואוקטה (Okta) שרכשה את Auth0, תמורת 6.5 מיליארד, לפני כחודש.

נרכשת. פרופפוינט

נרכשת. פרופפוינט

פרופוינט הוקמה ביוני 2002 על ידי אריק האן, לשעבר ה-CTO של נטסקייפ, והחלה לפעול בשוק ב-2003. היא הונפקה בנאסד"ק באפריל 2012, כששווי המניה עמד על 13 דולר. פרופפוינט מגינה על הנכסים הקריטיים ביותר של ארגונים מפני גורמי הסיכון הגדולים ביותר עבורם – אנשים. לחברה מגוון משולב של פתרונות מבוססי ענן, והיא מסייעת לארגונים ברחבי העולם לעצור איומי סייבר ממוקדים, להגן על הנתונים שלהם ולחזק את מוכנות המשתמשים למתקפות סייבר. עם לקוחותיה נמנים יותר ממחצית מארגוני Fortune 1000. פרופפוינט מיוצגת בישראל על ידי אינוקום מקבוצת אמן.

לפי העסקה, בעלי המניות של פרופפוינט יקבלו 176 דולר למניה במזומן, המשקפים פרמיה של 34% על מחיר המניה בסוף יום המסחר ביום ו' האחרון. מניית החברה עלתה ב-42.22 דולר – 32.04%, ל-174 דולר ביום ב' השבוע בטרם פתיחת המסחר. זהו ערך המניה הגבוה ביותר שפרופפוינט נסחרה בו אי פעם, מאז שהחברה הונפקה באפריל 2012. העסקה כוללת תקופה של "go-shop" למשך 45 יום, המאפשרת לדירקטוריון פרופפוינט לדחות את הרכישה ולקבל הצעה טובה יותר – עד ה-9 ביוני.

"אנו מאמינים שכחברה פרטית, אנו יכולים להיות זריזים עוד יותר עם גמישות רבה יותר, ולהמשיך ולהשקיע בחדשנות, בהובלה בשוק ובמאבק למול שחקני האיומים", אמר גארי סטיל, יו"ר ומנכ"ל פרופפוינט, "הרכישה שלנו תאיץ את הצמיחה ואת היקף הפעילות שלנו בקצב מהיר עוד יותר".

מי את, תומא בראבו?

תומא בראבו היא קרן הון פרטית, הממוקדת במגזר התוכנה ושירותי הטכנולוגיה. היא ביצעה יותר מ-230 עסקות תוכנה בשווי של יותר מ-68 מיליאד דולר מאז 2003, ובבעלותה, נכון ל-2020, כ-40 חברות בתחום, המניבות הכנסות שנתיות של כ-12 מיליארד דולר ומעסיקות 40 אלף עובדים. השווי של תומא בראבו עומד על יותר משבעה  מיליארד דולר. תומא בראבו הייתה פעילה ביותר בתחום הגנת הסייבר בשנים האחרונות. היא רכשה את ברקודה (Barracuda Networks) תמורת 1.6 מיליארד דולר בפברואר 2018; את ספקית האבטחה וניהול האירועים LogRhythm ביולי 2018; את אימפרבה (Imperva), הישראלית במקורה, תמורת 2.1 מיליארד דולר באוקטובר 2018; את ספקית אבטחת היישומים Veracode תמורת 950 מיליון דולר בנובמבר 2018; ואת סופוס (Sophos), תמורת 3.82 מיליארד דולר באוקטובר 2019. קרן ההשקעות הפרטית קנתה גם שליטה בספקית ניהול הזהויות Centrify ביולי 2018, הפכה את ניהול הזהויות ל"עסק כשירות" עצמאי בשם Idaptive, ומכרה את Idaptive למתחרה סייברארק (CyberArk) במאי 2020 תמורת 70 מיליון דולר, ומכרה את Centrify ל-TPG בינואר השנה, אז היא מוזגה עם Thycotic.

הנקודה הישראלית

בספטמבר 2020 דיווחנו כי פרופפוינט תמזג את שלושת אתרי הפיתוח שלה בארץ למרכז אחד, שיכלול את כלל פעילות המחקר והפיתוח של החברה בישראל.

חברת אבטחת הסייבר האמריקנית רכשה שלוש חברות בארץ בסכום מצטבר של יותר מ-400 מיליון דולר. בשנת 2016 היא רכשה את פייר-ליירס (FireLayers) הישראלית תמורת 55 מיליון דולר. זאת, במטרה לאפשר לארגונים הגנה טובה יותר מפני אפליקציות SaaS ולענות לאתגר הארגוני של התמודדות מול מתקפות יום אפס. על בסיס רכישה זו הוקם בארץ מרכז המו"פ של פרופפוינט.

במאי 2019 רכשה החברה את מטא נטוורקס (Meta Networks) הישראלית, הפועלת בהגנת הסייבר, תמורת 120 מיליון דולר. הנרכשת מאבטחת את הגישה לרשת בארכיטקטורה של ZTNA (ר"ת Zero Trust Network Access). בנובמבר אותה שנה רכשה פרופפוינט את ObserveIT הישראלית, תמורת 225 מיליון דולר. ObserveIT מספקת מענה כנגד איומים פנים-ארגוניים ומונעת אובדן נתונים, ופיתחה פלטפורמת לניהול איומים שכאלו. שלוש הרכישות הביאו לכך שצוות המו"פ בארץ צמח בשלוש השנים האחרונות מעשרות בודדות ל-200 עובדים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים