ברודקום קנתה את החטיבה הארגונית של סימנטק ב-10.7 מיליארד דולר

הרכישה תבוצע בעסקת מזומנים מלאה וברודקום תמשיך לשמור על המותג סימנטק ● היא ממחישה את כוונת הרוכשת להפוך ליותר מחברת שבבים ● כפיר בירנבוים, מנכ"ל סימנטק ישראל: "הרכישה היא עדות למעמדנו בתחום"

שוב, חלק ממנה מחליף ידיים. סימנטק. צילום: BigStock

סאגת המשא ומתן בין ברודקום לסימנטק מגיעה לסופה: בסוף השבוע פורסם כי אחרי משא ומתן קשה מול סימנטק, ענקית השבבים תרכוש מענקית האבטחה את החטיבה הארגונית שלה, תמורת סכום של 10.7 מיליארד דולר. כפי שדווח לפני ימים אחדים, ברודקום העדיפה את רכישת החטיבה הארגונית אחרי שהתברר לה שהיא לא תוכל לרכוש את כל החברה, כפי שרצתה.

מדובר בעסקת מזומנים מלאה, שאותה ברודקום אמורה לממן באמצעות אגרות חוב. סימנטק תמשיך לפעול בשוק הצרכני ממנו נולדה, עם תוכנות האנטי וירוס ואבטחת הסייבר שלה. לאחר ההודעה על הרכישה עלו מניות סימנטק בוול-סטריט בסוף השבוע ב-3.6% ואלה של ברודקום – ב-2%.

לדברי הוק טאן, מנכ"ל ברודקום, "למיזוגים ורכישות יש תפקיד מפתח בצמיחה האסטרטגית שלנו ועסקה זו היא הצעד ההגיוני הבא ביישומה". טאן משמש כמנכ"ל ברודקום מזה 13 שנים, שבמהלכן הוא מגדיל באמצעות רכישות את ערך החברה, שעומד כיום על 110 מיליארד דולר לעומת כמה מיליארדים בודדים בשנים עברו.

עבור ברודקום, מדובר בשאיפה להפוך לחברה שמציעה יותר מרק שבבים. לאחר רכישת החטיבה הארגונית של סימנטק, בנוסף לרכישה של CA, אפשר לומר שהיא חברה שמציעה פתרונות משולבים, כשמוצרי האבטחה הארגונית אמורים להשתלב בעסקי השבבים לעולם האינטרנט של הדברים.

סימנטק מתכוונת, כנראה, לחזור ולהפוך לחברה פרטית. בנוסף, היא מתכוונת, לפי הודעתה, לקצץ כ-7% מכוח העבודה הגלובלי שלה, שמקיף כ-11.5 אלף עובדים – וזאת למרות המכירה.

כפיר בירנבוים, מנכ"ל סימנטק ישראל. צילום: תומר פולטין

כפיר בירנבוים, מנכ"ל סימנטק ישראל. צילום: תומר פולטין

"הרכישה – אבן דרך משמעותית לסימנטק"

מסימנטק ישראל נמסר בתגובה לרכישה כי היא מהווה "אבן דרך משמעותית לסימנטק, ועדות למעמדנו בתחום ולמסירות שלנו במשימתנו להפוך את העולם למקום בטוח יותר. ברודקום היא השותף הנכון עבורנו, ורואה את הערך האטרקטיבי הגלום בפורטפוליו הפתרונות שלנו. היא תיקח את יכולות אבטחת הסייבר הארגונית לשלב הבא. ברודקום מחויבת להמשך השקעה בחטיבה הארגונית של סימנטק והצלחתה בטווח הארוך. בעזרת המשאבים והתמיכה שלה, נגדיל את טווח המכירות באספקת הגנת סייבר משולבת. בדומה לסימנטק, ברודקום שמה דגש חזק על בניית קשרי לקוחות עמוקים, והיא מונעת מחדשנות מתקדמת. הנהלתה מכירה בערך הידע, הכישורים והיכולת של עובדינו".

בחברה הדגישו ש-"בסיום העסקה, מתכוונת ברודקום לשמור על השם סימנטק (Symantec)". עוד הם אמרו כי "כחלק מברודקום, אנחנו בטוחים שסימנטק תהיה אפילו טובה יותר בביצוע אסטרטגיית הגנת הסייבר המשולבת. אנחנו צופים שהעסקה תיסגר לפני סוף השנה הקלנדרית הנוכחית, בכפוף לתנאי סגירה נהוגים ואישורים רגולטוריים".

מנכ"ל סימנטק ישראל, כפיר בירנבוים, התייחס לפעילותה של סימנטק בשוק הישראלי וציין כי "בארץ, צמחנו ביותר מ-100% בשנתיים האחרונות, ואנחנו צופים המשך גדילה בקצב דו סיפרתי גם השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים