"יש אינפלציה בכמות חברות הסייבר החדשות; זאת בועה"

"יש לדאוג שהחברות האלה יישארו בישראל ויעסיקו טאלנטים ישראליים", אמר גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, על רקע הרתיחה בשוק הסייבר המקומי ● הוא ציין שבכל שבוע, החברה מצליחה לסכל בממוצע 700 מתקפות על כל אחד מהלקוחות שלה

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

"יש סוג מסוים של אינפלציה, בועה, בכמות הטכנולוגיות ובעיקר חברות הסייבר הישראליות החדשות. כמו בכל בועה, הדברים ישתנו מתישהו", כך אמר היום (ב') גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, במסיבת העיתונאים הרבעונית של החברה לפרסום התוצאות הכספיות.

שויד התייחס לשורה של חברות סייבר ישראליות שהוקמו באחרונה או שגייסו בחודשים האחרונים סכומים יפים. אחת מהן היא אקווה סקיוריטי, שבחודש שעבר הפכה לחד קרן (חברה ששווה יותר ממיליארד דולר) לאחר שגייסה 135 מיליון דולר.

הוא ציין בגאווה כי "הרבה מחברות האבטחה החדשות מעסיקות טאלנטים שאנחנו גידלנו ואת חלקן הקימו יוצאי צ'ק פוינט. אנחנו גאים בכך שסייענו לבניית תעשייה מרשימה. יש אתגר לשמור את החברות האלה בישראל ולדאוג שהן יעסיקו את הטאלנטים הישראליים".

שויד אמר כי צ'ק פוינט מגדילה בימים אלה משמעותית את מצבת העובדים שלה – בישראל ובמדינות אחרות. "הן הגידול במספר העובדים שלנו והן העלייה במספר חברות הסייבר הישראליות החדשות מעידים שאם הייתה שאלה איך התעשייה תשרוד את הקורונה, היא חלפה מזמן", אמר.

כופרות עלייך, ישראל

"העולם פוסט הקורונה הולך להיות שונה", ציין שויד. "לצערי, הפתיחה של המשק והחיסונים בעולם הם לא כמו בישראל. במדינות רבות נכנסים לסגרים חדשים ויש רמות שיא של הדבקות חדשות, כך שעוד לא עברנו את המגפה". כך או כך, אמר, "למדנו בקורונה הרבה מאוד דברים, ובמרכזם ההאצה בטרנספורמציה הדיגיטלית – הן בארגונים והן ברמת הצרכן. חלק מאתנו למד שזה טוב לקנות באונליין, ועולם הקניות החדש יהיה עולם היברידי. כך גם עם חזרת העובדים למשרד: קרוב ל-90 מעובדי צ'ק פוינט בישראל עובדים כיום במודל היברידי ולא מגיעים למשרד בכל יום".

"מבחינת סייבר, ללא ספק נצטרך יותר יכולות הגנה", ציין. שויד ציטט נתונים של מחלקת המחקר של צ'ק פוינט, שמבוססים על מתקפות ואיומי סייבר שהחברה מסכלת: ארגון בישראל מותקף קרוב ל-700 פעמים בשבוע, כשבעולם הנתון עומד על כ-750. בנוסף, ישראל היא אחת המדינות הכי מותקפות בכופרות, עם 70 מתקפות בשבוע, בהשוואה לממוצע עולמי של 50.

"הקצב של מתקפות הכופרה עולה – כאלה שנעשות על ידי מדינות וכאלה שלא – ובקצב גבוה. בחודשים האחרונים, כמעט בכל שבוע הייתה מתקפה קריטית חדשה. אם לפני שנה שמענו על מתקפה מהדור החמישי פעם בשנה, עכשיו זה בכל שבוע – כולל מתקפות על שרשרת האספקה", אמר שויד.

"ראינו בחודשים האחרונים הרבה התקפות מהצד של איראן על ישראל – חלקן על גופי ביטחון ותשתיות לאומיות, וחלקן על חברות פרטיות", הוסיף. לדבריו, "אחד הדברים שמאפיינים מתקפות והגנת סייבר, להבדיל מהגנה קונבנציונאלית, הוא שלכל ילד בעולם ולכל ארגון טרור יש גישה לכלי ההתקפה הכי מתוחכמים. אם במתקפות קונבנציונאליות אנחנו יודעים מי האויב שלנו ומהן יכולותיו, בסייבר זה לא ככה ולכן, כל ארגון צריך לארגן על עצמו גם מפני האיראנים וגם מפני ארגוני פשע. ארגוני פשע יכולים להיות שלושה ילדים, ארגונים רציניים ומתקפות של מדינות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיל

    האופורטוניזם הישראלי במיטבו. ננסה להתחכם קצת בהגדרת הגנת הסייבר , שהרי ה if then else שלנו , אין עליו ... ואז הקופון של המיליארדים בדרך. אינשאללה.

אירועים קרובים