בלאקסטון מתחילה לפעול בישראל; יפעת אורון תנהל את המשרד המקומי

יפעת אורון, עד לאחרונה מנכ"לית לאומי-טק, תנהל את BXG - זרוע השקעות הצמיחה של הקבוצה, שהיא היא אחת מחברות ההשקעה המובילות בעולם ● דן גילרמן, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב, ישמש כיו"ר בלאקסטון ישראל

יפעת אורון.
מתחילה לפעול בישראל. בלאקסטון

מתחילה לפעול בישראל. בלאקסטון

בלאקסטון (Blackstone) הודיעה היום (ב') על כניסה לפעילות ישירה בשוק הישראלי, ועל מינוי יפעת אורון, עד לאחרונה מנכ"לית לאומי-טק, לתפקיד דירקטורית בכירה ומנהלת הפעילות הישראלית.

אורון תוביל את השקעותיה של בלאקסטון בחברות צמיחה וחברות טכנולוגיה באמצעות Blackstone Growth (ר"ת BXG), זרוע השקעות הצמיחה של הקבוצה, ותשולב גם בפעילויות השקעה שיתבצעו באמצעות גופים אחרים בקבוצה. לאורון יותר מ-20 שנות נסיון בהשקעות טכנולוגיה, וקודם לתפקידה זה מילאה שורת תפקידים בכירים בקרנות השקעה, בנקים וחברות ייעוץ.

BXG השלימה לאחרונה את סגירת קרן הצמיחה הראשונה שלה, בהיקף של 4.5 מיליארד דולר. הקרן, שזכתה לביקוש עודף מצד המשקיעים, היא קרן הצמיחה הפרטית בהיקף הגבוה ביותר שגויס מעולם. BXG החלה להשקיע מהקרן בשנת 2020, וביצעה עד כה מספר השקעות משמעותיות, בהן בחברת Bumble (שהשלימה לאחרונה הנפקה ראשונית לציבור), וכן ב- Oatly, ISN, GeoComply, Ginger Health, Hydrogen Health ו-Epidemic Sound.

דן גילרמן, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב, שימש כיועץ בכיר בבלאקסטון החל משנת 2013. כעת, לאחר שבלאקסטון הכריזה על פתיחת משרד ישראלי, גילרמן ישמש כיו"ר בלאקסטון ישראל, וימשיך בתפקידו כיועץ לחברה ולצוות הישראלי.

"מאמינים גדולים בישראל – מהמדינות החדשניות והדינמיות ביותר בעולם"

סטיבן איי. שווורצמן, יו"ר, מנכ"ל ומייסד-שותף של בלאקסטון, אמר: "אנו מגבירים את המיקוד שלנו בהשקעות בתחומים בעלי צמיחה מהירה, כדוגמת טכנולוגיה, מדעי החיים והכלכלה הדיגיטלית. ישראל היא אחד השווקים המבטיחים בעולם בתחומים אלו, ויפעת היא הבחירה המושלמת להגשמת שאיפתנו להגדיל את נוכחותנו והשקעותינו כאן".

ג'ון קורנגול, האחראי על הפעילות הגלובלית של Blackstone Growth, הוסיף: "אנו מאמינים גדולים בישראל, שכן היא אחת מהמדינות החדשניות והדינמיות ביותר בעולם. אני שמח על הצטרפותה של יפעת, מובילה ומנהיגה טכנולוגית יוצאת דופן, והיא תסייע לנו להוציא לפועל את הפוטנציאל הטמון בפלטפורמה והמשאבים של בלאקסטון, לטובת היזמים המקומיים".

יפעת אורון הוסיפה: "אני נרגשת להצטרף לבלאקסטון ולהוביל את פעילות השקעות הצמיחה שלה בישראל. היצע ומגוון האפשרויות שבלאקסטון יכולה לספק ליזמים, בכל הקשור להשקעות ומצויינות תפעולית, הוא באמת מהטובים בעולם. אני שמחה לסייע לחברות ישראליות הנמצאות בצמיחה מהירה להפוך למובילות גלובליות, באמצעות המשאבים והרשת הבינלאומית של בלאקסטון".

השגריר לשעבר דן גילרמן הוסיף: "אני מצפה לעבוד עם יפעת, ששמה כמובילה טכנולוגית ופיננסית הולך לפניה, ויחד נגדיל את מאמצינו, ונתמוך ביזמים ובחברות המבטיחים בישראל, ובחדשנות הטכנולוגית המקומית".

טרם הצטרפותה לבלאקסטון, אורון כיהנה כמנכ"לית לאומי-טק – פלטפורמה בנקאית מובילה למיזמי טכנולוגיה, המספקת שירותים ומימון לאלפי חברות טכנולוגיה, ומסייעת להם בפריצה לשווקים גלובליים באמצעות הנוכחות הבינלאומית של לאומי-טק. אורון שימשה במשך רוב שנותיה בתעשיה כשותפה בקרן ורטקס (Vertex Venture Capital) הישראלית, שם ביצעה השקעות וכיהנה כחברה במועצת המנהלים של חברות רבות מתחומים טכנולוגיים מגוונים.

לפני שהצטרפה ל-וורטקס, שימשה אורון כבנקאית השקעות בג'יי.פי מורגן צ'ייס בניו יורק, לאחר כשלוש שנים במנהלת המחקר והפיתוח של משרד הביטחון, במהלכן הגיעה לדרגת סגן בעת ששירתה במחלקת הכלכלה, תקציב ושליטה במשרד.

לאורון תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, ותואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון.

BXG משקיעה בחברות המציגות צמיחה מהירה, בעלות מודלים עסקיים מוכחים, ופוטנציאל להפוך למובילות עולמיות בזכות שיתוף הפעולה שלהן עם בלאקסטון. באמצעות BXG, מציעה בלאקסטון ליזמים המובילים חברות שכאלו גישה ליותר מ-100 בכירים ויועצים בתחומי התפעול, תוכנית רכישה הפועלת מטעמן של חברות הפורטפוליו ומעסיקה יותר מ-450 אלף עובדים, צוות ייעודי האחראי לאיתור הזדמנויות מכירה לחברות הפורטפוליו שלה ברחבי העולם (חברות שהכנסותיהן הסתכמו ביותר מ-160 מיליארד דולר), יותר מ-81 מיליון מ"ר של תשתיות לוגיסטיות עבור מיזמי מסחר אלקטרוני, צוות המונה עשרות מדעני נתונים, וידע ותובנות הנצברים כל העת מפעילות יותר מעשרים משרדים ברחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים