רפאל ו-G42 מהאמירויות יקימו חברה ל-AI ו-Big Data לשוק האזרחי

החברה, Presight.AI, תעסוק בפיתוח, שיווק וניהול פרויקטים אזוריים ובינלאומיים בתחומים אלה, ועתידה להקים מרכז מו"פ בישראל

המנכ"לים - פנג שיאו מ-G42 ויואב הר-אבן מרפאל - חותמים על ההסכם להקמת החברה המשותפת. צילום: דוברות רפאל

רפאל – או, בשמה המלא, רפאל מערכות לחימה מתקדמות – וחברת G42 מאיחוד האמירויות הערביות יקימו חברה משותפת בשם Presight.AI, שתעסוק בפיתוח, שיווק וניהול פרויקטים אזוריים ובינלאומיים בתחומי הבינה המלאכותית וה-Big Data. החברה החדשה צפויה להקים בעתיד מרכז מו"פ בישראל – כך נמסר היום (ב') משתי החברות. המרכז הישראלי יעסוק בפיתוח וקידום יכולות בינה מלאכותית ו-Big Data ליישומים בשוק האזרחי, במגוון תחומים: הבנקאות, הפיננסים, הבריאות ועוד.

ההסכם בין שתי החברות נחתם אתמול, באירוע במעמד שגריר איחוד האמירויות הערביות בישראל, מוחמד מחמוד אל-חאג'ה, והמנכ"לים שלהן – פנג שיאו מ-G42 (יחד עם מנכ"ל הסניף הישראלי של החברה, מעוז בן ארי) ויואב הר-אבן מרפאל.

רפאל מפתחת, בין היתר, טכנולוגיות בינה מלאכותית ו-Big Data, ומבצעת, בארץ ובחו"ל, פרויקטים רבים בתחומים אלה ובתחומים משיקים כגון הגנת סייבר, מערכות לאיסוף ועיבוד מודיעין וטכנולוגיות עיבוד תמונה טכנולוגיות ניו-ספייס. בין השאר, החברה הקימה את חמ"ל הסייבר הלאומי בבאר שבע, ואת מערכי הגנת הסייבר של בנק ישראל ושל רכבת ישראל.

G42 מבצעת מחקר, פיתוח ופריסה של יכולות AI – הן עבור המגזר הציבורי והן עבור זה הפרטי, ומפעילה תשתית מחשוב ענן עצמאית. החברה אף סיפקה פתרונות לגילוי ואבחון נגיף הקורונה באיחוד האמירויות, תוך שהיא תורמת להפעלה מוצלחת של הניסויים הקליניים בחיסונים ולהפצתם במדינה.

"שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל לאיחוד האמירויות"

השגריר אל-חאג'ה אמר כי "ההסכם החדש בין שתי החברות הוא לא רק הסכם עסקי אלא גם שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל לאיחוד האמירויות, שיאפשר לשתי המדינות לקדם פעילות כלכלית למען צמיחה של שתיהן. הסכמי אברהם, שנחתמו בשנה שעברה, כבר מאפשרים לנו לבצע פעילות מסחרית והשקעות בקשת של תחומים – עדות למגוון ההזדמנויות שעומדות בפתחינו. אנחנו בתחילתו של מסלול של שיתוף פעולה, שעתיד לייצר הסכמים נוספים בין שתי המדינות החדשניות והדינמיות שלנו".

לדברי שיאו, "במסגרת שיתוף הפעולה עם רפאל נפתח יחד טכנולוגיות מתקדמות, שייושמו במגוון רחב של תחומים ומגזרים בישראל, באיחוד האמירויות ובשאר העולם. החברה החדשה, המבוססת על המו"פ שלנו, תפתח הזדמנויות משמעותיות לצמיחה ולשגשוג".

הר-אבן ציין כי "הקמת החברה המשותפת עם G42 מהווה אבן דרך חשובה, בראש ובראשונה ברמה המדינתית, וכמובן ברמה העסקית. במשך שנים משקיעה רפאל משאבי מחקר ופיתוח משמעותיים בתחומי הבינה המלאכותית וה-Big Data, ליישומים צבאיים ואזרחיים גם יחד. יכולות אלה נשענות על אבני בניין שמלוות אותנו מאז הקמת החברה עם קום המדינה וכעת, יחד עם החברה מאיחוד האמירויות, נמשיך להעצים אותן ולהרחיב את שיתופי הפעולה שלנו עם תעשיות נוספות ועם עוד שותפים בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים