מיקרוסופט במחקר: עבודה היברידית – הדבר הבא, וצריך להתכונן אליה

מחקר שהציג מסקנות על שנת הקורונה החולפת בארגונים חשף שבע מגמות דחופות שאותן "מנהיגים צריכים לשקול בעת מעבר לעבודה היברידית" ופורסם על ידי הענקית מרדמונד, המתכננת גם היא לאמץ מתכונת זו של עבודה בקרוב

רוצים לעבוד מכאן, אבל גם משם. צילום אילוסטרציה: BigStock

חברת מיקרוסופט (Microsoft) ערכה מחקר אודות נהלי העבודה בארגונים בשנת הקורונה שחלפה על העולם. בפוסט המתאר את מסקנות המחקר החדש – שזכה לכותרת "השיבוש הגדול הבא הוא עבודה היברידית – האם אנחנו מוכנים?" – וכולל גם תובנות מומחים, מפרטת הענקית מרדמונד את שהתרחש ומביטה קדימה אל העתיד לבוא.

"בשנה האחרונה אף תחום לא עבר שינוי מהיר יותר מאשר אופן העבודה שלנו. ציפיות העובדים משתנות, ונצטרך להגדיר פרודוקטיביות הרבה יותר רחבה – הכוללת שיתוף פעולה, למידה ורווחה – בכדי לקדם את הקריירה עבור כל עובד, כולל עובדי קו קדמי וידע, כמו גם עבור בוגרים חדשים, ואלה שנמצאים בכוח האדם כיום. כל זה צריך להיעשות בגמישות בנוגע למתי, איפה ואיך אנשים עובדים", כך אמר סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, אודות המסקנות אליהן הגיעו החוקרים.

המחקר נערך בינואר האחרון על ידי חברת Edelman Data x Intelligence באמצעות סקר מקוון, שעליו הגיבו 31,092 עובדים במשרה מלאה או עצמאים.

דו"ח מגמות העבודה השנתי של מיקרוסופט. אינפוגרפיקה: מיקרוסופט

דו"ח מגמות העבודה השנתי של מיקרוסופט. אינפוגרפיקה: מיקרוסופט

על פי תוצאות המחקר, רק בכירים בארגונים תיארו את מצבם כ"משגשגים" (61 אחוז) במהלך התקופה של עבודה מהבית, בזמן שעובדים יחידים תיארו את עצמם כ"שורדים/נאבקים" (67 אחוז).

עוד נמצא כי התקשורת מרחוק גדלה בין פברואר 2020 לפברואר 2021. השימוש ב-Microsoft Teams גדל ביותר מפי 2.5, כאשר מרבית הפעילות הזו (62 אחוז) לא הייתה מתוכננת. פגישות הצוותים היו ארוכות יותר ב-10 דקות מבעבר, בעת מפגשים פנים אל פנים, והיו 45 אחוזים יותר צ'אטים פר-שבוע.

עוד נתון המצביע על קומוניקציה מוגברת בין צוותי העובדים מרחוק הוא שבפברואר 2021 עלה נפח ההודעות של Exchange Online ב-40.6 מיליארד מיילים, בהשוואה לנתון הזה כשנמדד בחודש המקביל אשתקד.

עובדים דיווחו כי הם פרודוקטיביים כבעבר, או אף יותר פרודוקטיביים בתנאי העבודה מהבית, אך גם התוודו שלתחושתם הם עמלים יתר על המידה (54 אחוזים) ותשושים (39 אחוזים).

ממצא נוסף ומרתק הוא העובדה ש"כמעט אחד מכל חמישה משיבים בסקר העולמי טוען כי למעסיק לא אכפת מהאיזון בין עבודה לחייהם האישיים", כך לפי המפורט בדו"ח.

דו"ח מגמות העבודה השנתי של מיקרוסופט. אינפוגרפיקה: מיקרוסופט

דו"ח מגמות העבודה השנתי של מיקרוסופט. אינפוגרפיקה: מיקרוסופט

שיבוש שחשוב להיערך לקראתו

למעשה מדובר בדו"ח מגמות העבודה השנתי שעורכת מיקרוסופט, אולם עקב מגיפת קורונה השנה האחרונה הייתה אחרת, וגרמה לרבים מעובדי ארגונים במגזרים שונים לעבור לעבודה מרחוק, מהבית, או למה שמכונה עבודה גמישה – היברידית – המבוצעת מרחוק ומהמשרדים גם יחד בהתאם לנסיבות ולצרכים.

לפי מיקרוסופט, העבודה במתכונת ההיברידית בהחלט כאן כדי להישאר, והחברה קוראת למנהלים הבכירים להתאים עצמם לנסיבות ולהיערך לקראתן.

דו"ח מגמות העבודה השנתי של מיקרוסופט. אינפוגרפיקה: מיקרוסופט

דו"ח מגמות העבודה השנתי של מיקרוסופט. אינפוגרפיקה: מיקרוסופט

הצורך להיערכות בהתאם לשיבוש נובע, לפי מיקרוסופט, למשל ממצאים שהעלה המחקר, כדוגמת העובדה שגם אחרי שנה של עבודה מהבית, 42 אחוז מהעובדים טוענים שחסר להם ציוד משרדי חיוני בבתיהם, ושלאחד מכל 10 עובדים אין חיבור אינטרנט מספק בכדי לבצע את עבודתו. בנוסף, מעל 46 אחוזים מהנסקרים דיווחו שהמעסיק שלהם לא עוזר להם בהוצאותיהם בעבודה מרוחק.

שבעה הממצאים שיש לתת עליהם את הדעת, ושכדאי להיערך בגינם, אם אתם בכירים בארגונים, פורטו על ידי החוקרים והם:

  1. עבודה גמישה כאן כדי להישאר: יותר משלושה רבעים (73%) מהעובדים שנבדקו מעוניינים שאפשרויות עבודה גמישות מרחוק ימשיכו, בעוד ששני שלישים (67%) חושקים יותר בזמן אישי עם הצוותים שלהם.
  2. מנהיגים ובכירים בארגונים אינם קשורים לעובדים מספיק וזקוקים לקריאת השכמה: מחקרים מראים כי 61% מהמנהיגים אומרים שהם "משגשגים" כרגע, אולם רק 38% מהנחקרים שנמצאים בעמדה ללא כוח בקבלת החלטות ענו כך.
  3. פרודוקטיביות גבוהה מסווה כוח אדם מותש: יותר ממחצית הנסקרים (54%) מרגישים עמוסים מדי ו-39% מרגישים מותשים.
  4. בני דור ה-Z נמצאים בסיכון, ויהיה צורך להמריץ אותם מחדש: בסך הכל 60% מהדור הזה – בני 18 עד 25 – דיווחו כי הם חשו "שורדים" או "נאבקים" בעת העבודה מהבית בשנת הקורונה.
  5. תקשורת (networks) "מתכווצת" מסכנת את החדשנות: מגמות מצטברות על פני מיליארדי אינטראקציות גילו כי השימוש בתקשורת נרחבת יותר פחת עם המעבר לעבודה מרחוק. החוקרים פירטו כי "האינטראקציות עם הקשרים הקרובים שלנו בעבודה גברו, ואילו האינטראקציות עם הרשתות המרוחקות שלנו פחתו. זה מצביע על כך שכאשר עברנו לסגר, נצמדנו לצוותים המיידיים שלנו לצורך תמיכה, ונתנו לרשת הרחבה שלנו ליפול לצד הדרך". לטענת החוקרים מצב זה מסכן חדשנות, ובנוסף גם הקשרים היותר הדוקים עם הצוותים, שאפיינו את תחילת תקופת המגיפה העולמית, הלכו והתדלדלו עם הזמן, ופחות אינטראקציות נרחבות – משמעו פחות סיעור מוחות וחדשנות.
  6. אותנטיות תדרבן פרודוקטיביות ורווחה: עמיתים לעבודה נשענו זה על זה בדרכים חדשות כדי לעבור את השנה האחרונה. אחד מכל שישה (17%) דיווח כי "בכה עם עמית" למקצוע, מגמה שאפיינה במיוחד עובדים בתחומי הבריאות, הנסיעות והתיירות, והחינוך.
  7. טאלנטים נמצאים בכל מקום בעולם העבודה ההיברידי: כמעט מחצית (46%) מהנשאלים מתכננים לעבור למקום עבודה חדש השנה – דבר המצביע על כך שאנשים הבינו כי הם כבר לא צריכים לעבור מקום פיזית בכדי להרחיב את אפשרויות הקריירה שלהם.
דו"ח מגמות העבודה השנתי של מיקרוסופט. אינפוגרפיקה: מיקרוסופט

דו"ח מגמות העבודה השנתי של מיקרוסופט. אינפוגרפיקה: מיקרוסופט

מיקרוסופט מאמצת את ההמלצות והופכת להיברידית

הדו"ח מגיע על רקע התכניות של מיקרוסופט עצמה לפתוח את הקמפוסים שלה לעבודה רק באופן חלקי. "הפתיחה הרכה" של המטות של החברה התרחשה כבר ב-21 מדינות, שם ריחוק חברתי, ניקיונות שגרתיים ושימוש במסיכות פנים הם חלק מהפרוטוקול. המטה של ​​מיקרוסופט ברדמונד, וושינגטון, יהיה הבא בתור להיפתח חלקית החל מהשבוע הבא, ה-29 במרץ.

מיקרוסופט מאמצת מודל היברידי של עבודה כ"רגיל" החדש, ותחיל בסופו של דבר את השינוי על 160,000 העובדים שלה ברחבי העולם.

"ברגע שנגיע לנקודה בה COVID-19 כבר אינו מהווה נטל משמעותי על הקהילות שלנו, וכשהאתרים שלנו עוברים לשלב הפתוח של זרימת העבודה, אנו רואים עבודה מהבית חלק מהזמן (פחות מ -50%) כסטנדרט ברוב התפקידים – בהנחת מערך הצוות והמנהל ", כך אמר קורט דלבן, סגן נשיא בכיר במיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים