תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » IT פיננסי » רבעון מעורב ל-Wix: עלייה חדה בהכנסות – וגם בהפסדים
אבישי אברהמי, מנכ"ל ומייסד Wix. צילום: יונתן בלום

רבעון מעורב ל-Wix: עלייה חדה בהכנסות – וגם בהפסדים

הגידול החד בביקוש לפלטפורמה של החברה, שמאפשרת לעסקים ליצור אתר ולפעול באונליין, זינקו ב-38% ● לעומת זאת, ההפסד הנקי טיפס ב-189% - בגלל עלייה גבוהה יותר בהוצאות מאשר בהכנסות

מאת 17 בפברואר 2021, 13:27 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

Wix סיימה את שנת 2020 ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות מעורבות: היא הציגה עלייה חדה בהכנסות, אבל גם בהפסד הנקי – כך עולה מהנתונים שהחברה פרסמה היום (ד'). הסיבה לגידול החד בהפסד היא שהעלייה בהוצאות הייתה גדולה יותר מזו שנרשמה בהכנסות. נתון נוסף שיש לציין הוא שההכנסות השנתיות מגרדות את הסף של מיליארד דולר.

העלייה בהכנסות מתיישבת עם המעבר של עסקים רבים לדיגיטל בעיקר הקורונה, שכן פעילות הליבה של Wix היא פלטפורמה שמאפשרת לעסקים להקים אתרים אונליין. זאת היא אחת הסיבות המרכזיות לכך שההכנסות השנתיות של החברה רשמו עלייה של 30% ל-988.8 מיליון דולר. לעומת זאת, ההוצאות זינקו ב-41% ל-1.2 מיליארד, מה שהביא לצמיחה של 146% בהפסד התפעולי ל-197.3 מיליון דולר ושל 150.6% – פי שניים וחצי – בזה הנקי ל-216.5 מיליון.

מכירות הפתרונות העסקיים זינקו ב-107%

המגמות שנרשמו ב-2020 כולה היו בולטות יותר ברבעון האחרון שלה: ההוצאות זינקו ב-52% ל-338 מיליון דולר, ההכנסות האמירו ב-38% ל-287.5 מיליון וכתוצאה מכך, ההפסד הנקי זינק ב-188.6% ל-62.8 מיליון והרווח למניה – ב-169% ל-1.13 דולר. יש לציין שסעיף המסים הוסיף לסעיף הרווחיות, מאחר ש-Wix קיבלה ברבעון החזר מס של 2.8 מיליון דולר לעומת חבות מס של 1.223 מיליון ברבעון האחרון של 2019. אלא שכאמור, לא היה די בכך כדי להעביר את החברה לרווחיות, או אפילו כדי להקטין את ההפסק הנקי שלה.

חלוקת ההכנסות מעלה כי מכירות המנויים של Wix גדלו ברבעון ל-213.8 מיליון דולר ומכירות הפתרונות העסקיים – אותה פלטפורמה ליצירת אתרים לעסקים – זינקו ב-107%, שהם זינוק של יותר מפי שניים, ב ל-68.8 מיליון.

נתונים נוספים מראים שההוצאות הגולמיות של החברה זינקו ברבעון ב-80.5% ל-103.3 מיליון דולר, הרווח הגולמי גדל ב-21.6% ל-179.2 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 63.44%. בסעיפי התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-42.2% ל-234.7 מיליון דולר וההפסד האמיר ב-213.5% – יותר מפי שלושה – ל-55.5 מיליון.

אבישי אברהמי, מנכ"ל ומייסד Wix, העדיף להסתכל על חצייה המלא של הכוס. למרות הגידול הניכר בהפסדים, הוא אמר כי "אנחנו מסכמים את השנה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של החברה, עם 31 מיליון משתמשים רשומים חדשים שהצטרפו אלינו וכמיליון מנויים משלמים חדשים, ובראשונה השנה, הגבייה עברה את הסף של מיליארד דולר. לראות את הפלטפורמה שלנו תומכת במיליוני עסקים מסביב לעולם בתקופה כל כך מאתגרת זה כבוד עצום".

לדבריו, "אירועי 2020 היוו זרז להאצת הגדילה של החברה, שנכנסה השנה לשלב של צמיחה. כעת זה כבר ברור ש-Wix יכולה להפוך לשחקן משמעותי באינטרנט, ובעשור הקרוב אני מצפה שנחזק את מעמדנו ככאלה. אנחנו מתכוונים לשאוף להפוך למנוע הצמיחה העיקרי ברשת, לאפשר לכל אחד ואחת לייצר לעצמם נוכחות אינטרנטית, ובכך לתת ביטוי אמיתי לדמוקרטיזציה הדיגיטלית. אני מאמין שב-5-7 השנים הקרובות, 50% מהנוכחות האינטרנטית שתיבנה ברשת תיעשה על Wix, ולשם אנחנו מכוונים".

רבעון מעורב ל-Wix: עלייה חדה בהכנסות – וגם בהפסדים Reviewed by on . Wix סיימה את שנת 2020 ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות מעורבות: היא הציגה עלייה חדה בהכנסות, אבל גם בהפסד הנקי - כך עולה מהנתונים שהחברה פרסמה היום (ד'). הסיבה ל Wix סיימה את שנת 2020 ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות מעורבות: היא הציגה עלייה חדה בהכנסות, אבל גם בהפסד הנקי - כך עולה מהנתונים שהחברה פרסמה היום (ד'). הסיבה ל Rating: 0

תגובות (1)

  • Avatar

    דן

    מאוד מעורב. לכן המניה עולה ב 20% ביומיים מאז פרסום התוצאות. פחחחח.

הגיבו