"הקורונה הביאה לקפיצת מדרגה דיגיטלית בת עשור – בתוך שנה"

"אם לא תקדמו את העסקים שלכם בדיגיטל, אין לכם הרבה סיכויים לשרוד בעולם בעסקי בעתיד", אמר גולן טובי, מנכ"ל מעו"ף לאזור המרכז בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שבמשרד הכלכלה ● טובי דיבר בקפהin, כנס השיווק ב-IT, שנערך היום (א') בהפקת אנשים ומחשבים

גולן טובי, מנכ"ל מעו"ף לאזור המרכז בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שבמשרד הכלכלה. צילום: דורות משרד הכלכלה

"במהלך 2020 חלה קפיצת מדרגה דיגיטלית רחבת היקף, שאילולא המגפה, יש להניח שהיא הייתה נמשכת 10 או 20 שנים. בשנה האחרונה, תהליכי הדיגיטל, ובתוכם השיווק המקוון, התפתחו וצמחו משמעותית", כך אמר גולן טובי, מנכ"ל מעו"ף לאזור המרכז בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שבמשרד הכלכלה.

טובי דיבר במסגרת קפהin, כנס השיווק ב-IT, שנערך היום (א'), בהפקת אנשים ומחשבים. הוא ציין כי האזור שבאחריותו כולל חמישה סניפים: תל אביב-יפו, בני ברק, רמת גן, חולון והרצליה. מעו"ף, הסביר, הינו מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שבמשרד הכלכלה והתעשייה, אשר פועל במטרה לייעל את מתן השירותים לעסקים במשק הישראלי ולחזק את פעילותם.

"לבעלי עסקים 'חנוקים' אני אומר: השגרה שאחרי הקורונה לא תהיה אותה השגרה שהייתה לפניה. אם לא תקדמו את העסקים שלכם בדיגיטל, אין לכם הרבה סיכויים לשרוד בעולם העסקי העתידי. דברים שפעם חשבנו שאם הם יקרו בדיגיטל הם יהיו הזויים הפכו למציאות בשנה החולפת – ממופעים והופעות תיאטרון ועד לסיורים וירטואליים בחו"ל. הדיגיטל פרץ לחיינו, ואז עסקים רבים נאלצו לגלות את הפלטפורמות הדיגיטליות. המסחר המקוון עשה קפיצה בהיקף פעילותו והמכירות גדלו הרבה מעבר לתרחישים. כיום, לא מעט עסקים שלא חשבו שיהיו און ליין מוכרים ברשת, למשל מסעדות בלי מטבח", אמר.

"השיווק הדיגיטלי הוא שלב אחד לפני האי קומרס", ציין טובי. "גם השיווק בדיגיטל קפץ מדרגה. אלא שיש לזכור: מי שרוצה למכור באופן דיגיטלי צריך להבין שהמשמעות היא לא להקים אתר. להקים אתר בלבד זה כמו להקים חנות בלב המדבר – בלי שתהיה בה תעבורה לא יהיה לה ערך, בלי טראפיק של לקוחות לאתר אין משמעות ולא יקרה בו דבר".

"יותר ויותר עסקים מבינים את חשיבות הרשת"

"נדרשת מקצועיות רבה בכניסה של עסק לעולם הדיגיטל", אמר. "בעלי עסקים צריכים להבין שהם חייבים להיות ברשת, כי הדיגיטל הוא חלק מהעסק והוא שלוב עם האתר הפיזי. יותר ויותר עסקים מבינים זאת ועושים את הדברים הנדרשים ברשת. כך, היקף המכירות בענפים רבים קפץ משמעותית – בעסקי המזון, הפרחים, האיפור והקוסמטיקה, בין השאר".

"נדרש לשלב בין העולמות", הוסיף טובי. "צריך לעשות את השילוב הנכון. אי אפשר רק למכור בדיגיטל. יש לשלב בין התחומים ולעשות זאת בחוכמה. מעוף שבמשרד הכלכלה מסייע לעסקים קטנים ובינוניים לעשות זאת בצורה מושכלת. אנחנו מקצים לכל אתר יועץ, שמנחה את העסק מה לעשות וכיצד, מה לבנות, מה נכון ומה מתאים לאיזה עסק, ומיהו קהל היעד. למשל, למוצרים המיועדים לצעירים ייתכן שיש לפנות בטיקטוק ובאינסטגרם, למבוגרים יותר – בפייסבוק, ולאנשים אמידים ומבוססים – לינקדאין. בכל החלטה יש לא מעט אופציות, וחשוב לבחור את זו הנכונה".

לסיכום אמר טובי כי "אנחנו מספקים יועצים וייעוץ עם תוכנית המותאמת לכל עסק. מימוש התוכנית מניב סיכויי הצלחה טובים. נדרש תכנון כדי להיכנס לדיגיטל, וזה הכרחי כמעט לכל עסק. על מנת לשרוד את עידן הפוסט קורונה, יש להשקיע בתכנון ומחשבה מראש, איך לעשות זאת ואיך לעשות זאת נכון. היערכו ליום שלאחר המשבר: אל תצפו לכך שמה שהיה הוא מה שיהיה לאחריו. המציאות העסקית השתנתה, ולכן עכשיו זה הזמן – לא לחכות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גלגלמש

    אם זה כל מה שיש לו לאמר בנושא - דל! חוסר הבנה וחוסר מעוף בראיית המצב והבנת התהליכים העוברים על החברה בתחום הסייבר. ודי שאציין שכלל אין התייחסות לויאו-קונפרנסינג = שיחות ועידה, שזינקו בחודש אחד של קורונה יותר מאשר בשלושה עשורים לקיום הטכנולוגיה... ואף קיבלו שם מותג - זום... או שהוא סתם עלה לקדם את העסק שלו?!

אירועים קרובים