בזק הטמיעה רשת תקשורת של אריסטה במטה החדש שלה בחולון

היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים ● אלדד פיילס, מנהל אגף הנדסה וסייבר בבזק: "הפתרון סיפק לנו יכולת לבצע פריסה מהירה באמצעות אוטומציה בשילוב ניראות ברמה גבוהה"

אלדד פיילס, מנהל אגף הנדסה וסייבר, בזק. צילום: יח"צ
קבוצת בזק

קבוצת בזק

המעבר של בזק ממשרדיה בתל אביב למטה החדש שלה בחולון כלל גם פרויקט להטמעת תשתית התקשורת הפנימית שלה. במסגרת המעבר, אנשי ה-IT של בזק, בשיתוף אנשי אריסטה (Arista Networks) ערכו פרויקט להקמת רשת תקשורת של אריסטה. היקפו הכספי של הפרויקט – שהחל באוקטובר האחרון והסתיים בימים אלה – לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים.

במסגרת הפרויקט הוטמעו במטה החדש של בזק בחולון פלטפורמת התקשורת והניהול Network Cognitive Campus, כמו גם מערכת CloudVision. רשת התקשורת משרתת את אלפי מנהלי ועובדי החברה. שתי המערכות מספקות לבזק יכולות לניהול, בקרה וטלמטריה – המתפרסות על פני הרשת הנייחת והאלחוטית גם יחד. הן מפשטות ומשלבות אוטומציה בתהליכי הפריסה והתחזוקה של תשתיות התקשורת, ומביאות גם יכולות ניטור וניהול של המשתמשים, האפליקציות והמכשירים.

"יכולות ניהול לרשתות הנייחות והאלחוטיות – במסך אחד בלבד"

בטרם הפרויקט, בזק הציבה לעצמה יעד לעבור מרשת Layer 2 לרשת Layer 3 – המצוידת ב-IP fabric ובטכנולוגיות EVPN ו-VXLAN. כך, במסגרת הפרויקט, צוותי בזק ואריסטה ישראל התקינו בבניין החדש 300 מתגים ונקודות גישה אלחוטיות, המציעים חלופות תקשורת למחשבים ניידים, התקני PoE (ר"ת Power over Ethernet – טכנולוגיה המאפשרת העברת מתח ונתונים באמצעות כבל רשת – Ethernet – יחיד במגוון מוצרי תקשורת ויישומים – י"ה), וכן התקני IoT. 

לדברי אלדד פיילס, מנהל אגף הנדסה וסייבר בבזק, "הפתרון סיפק לנו יכולת לבצע פריסה מהירה באמצעות אוטומציה בשילוב ניראות ברמה גבוהה. הוא חסך לנו זמן רב. כך, עמדנו ביעדים, שכללו את העברת הארגון כולו למטה החדש בלוחות זמנים קצרים. מערכת CloudVision מספקת לנו נקודת תצפית אחת ואחודה לרשת מקצה לקצה, ובשילוב עם האוטומציה מקצה לקצה השגנו יתרונות משמעותיים על פני המערכת הישנה. לאור הצלחת הפרויקט החלטנו להתקין את פתרונות אריסטה גם בחלק מהדטה סנטרים שלנו".

גיא אלכסנדר, מנכ"ל אריסטה ישראל. צילום: ניב קנטור

גיא אלכסנדר, מנכ"ל אריסטה ישראל. צילום: ניב קנטור

גיא אלכסנדר, מנהל פעילות אריסטה ישראל, ציין כי "ארגונים גדולים יכולים לבצע כיום קפיצת מדרגה ברשתות התקשורת שלהם בקלות ובמהירות. כך, הם יכולים ליהנות מיכולות חדשות הנדרשות כיום בסביבת עבודה מודרנית ותובענית. הפרויקט הביא לבזק יכולות ניהול לרשתות הנייחות והאלחוטיות, באמצעות מסך אחד בלבד. הדבר מביא לכדאיות הכלכלית של התפעול השוטף – שיקול מרכזי כיום בהתנהלות הכספית של ארגונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים