הלמ"ס: העבודה מהבית תימשך ב-80% מחברות ההיי-טק גם אחרי המשבר

זאת, לעומת 50% מהחברות בכלל המשק ● עוד עולה מהנתונים שרק אחוזים בודדים מעובדי ההיי-טק הוצאו לחל"ת או פוטרו עם פרוץ הקורונה, וששיעור המועסקים בענף כיום עומד על 80%

צריך לזכור שגם עובד.ת מהבית הוא.היא עובד.ת.

מרבית החברות בענף ההיי-טק, 80% מהן, ימשיכו את העבודה מהבית גם אחרי משבר הקורונה – כך עולה מסקר מקיף שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על מצב העסקים בישראל בעקבות משבר הקורונה. הסקר נערך בין אפריל האחרון לחודש הנוכחי.

שיעור חברות ההיי-טק שמתכוונות להמשיך את העבודה מהבית גבוה בהרבה מהנתון הכללי, שעומד על 50%. נכונות דומה לעבודה מהבית גם אחרי שוך המגפה נרשמת בקרב ארגוני הפיננסים. עוד עולה מהסקר שאחוז המועסקים בענפים שמאפשרים לעבוד מהבית גדל בחודשים הנסקרים, כולל ענף ההיי-טק.

עוד נתון שעולה מהסקר הוא שקרוב למחצית מחברות ההיי-טק לא מתכוונות לבצע השקעות כלשהן השקעות בתקופה הקרובה. מבין החברות שכן מתכוונות לבצע השקעות, מרבית חברות ההיי-טק ינסו לעשות זאת ממקורות חיצוניים, בשונה מהענפים האחרים, שם מרבית החברות מתכוונות לגייס את הכסף ממקורות פנימיים.

המצב הפיננסי של ההיי-טק – יציב

גם המצב הפיננסי של החברות בענף נראה יציב, ומרביתן דיווחו על פגיעה קלה עד בינונית בהכנסות בתקופת משבר הקורונה. הנתונים מעלים שההיי-טק חריג גם בכך שבניגוד לענפים אחרים, שיעור העובדים בו שפוטרו או הוצאו לחל"ת בתחילת הקורונה עמד על אחוזים בודדים. כיום, עומד שיעור המועסקים בענף על 80%. עובדה זו מתיישבת עם הערכות של גורמים בהיי-טק, שצופים ביקושים רבים לכוח אדם בענף לאחר הקורונה. אחד מהם הוא גלעד רבינוביץ', מנכ"ל SQLink, שהתייחס לכך בראיון שנתן לאנשים ומחשבים בשבוע שעבר.

אחת הבעיות בהקשר זה כרגע, גם בהיי-טק, היא קושי לגייס עובדים: הסקר של הלמ"ס מראה ש-12% מכלל העובדים שנמצאים בחל"ת, בענפים השונים, לא מעוניינים בשלב זה לחזור לעבודה, על אף שלחלק מהם מצעות משרות בהיי-טק. עובדה זו מדאיגה את המעסיקים בענפים שחסרים בהם ידיים עובדות, והם תולים את האשמה בממשלה, שיזמה את רעיון החל"ת ולא עושה צעדים על מנת לעודד את העובדים לחזור לעבודה. אלא שלמטבע יש שני צדדים: הסקר מראה שכמעט מחצית מהמעסיקים – 46.4% מהם – לא מתכוונים בשלב זה להחזיר לעבודה את העובדים שהם הוציאו לחל"ת, בטענה שהם לא נחוצים כרגע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים