"אחרי המשבר צפויים ביקושי שיא לכוח אדם וטכנולוגיות בהיי-טק"

כך אמר גלעד רבינוביץ', מנכ"ל SQLink, שנמנית עם החברות שזכו בקולות הקוראים של הממשלה להסבת עשרות אלפי עובדים להיי-טק ● לדבריו, "למרות ההאטה הצפויה אחרי פתיחת המשק, ארגונים לא יקצצו בתקציבי ה-IT"

גלעד רבינוביץ', מנכ"ל SQLink. צילום: אפרת קופר

"הקורונה חיזקה את ענף ההיי-טק. אחרי המשבר צפויים ביקושי שיא לכוח אדם ולטכנולוגיה מצד הארגונים במשק", כך אמר גלעד רבינוביץ', מנכ"ל SQLink, בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, על אף שהתחזיות הן שהיציאה מהקורונה תהיה כרוכה בהאטה במשק, הארגונים לא יקצצו בתקציבי הטכנולוגיה. "הארגונים הבינו שההשקעות בחדשנות יכולות לסייע להם להתייעל ביציאה מהמשבר", ציין.

SQLink נמנית עם קבוצה גדולה של חברות בענף, שזכו בקולות קוראים של רשות החדשנות לגיוס אלפי עובדים במשק על ידי הכשרתם והסבתם. בתמורה, הן יקבלו מענקי עידוד על כל עובד שיוכשר או יוסב לעבודה בענף.

כחלק מהמכרז, SQLink משתפת פעולה עם עמותת צופן, כדי להכשיר כוח אדם מהחברה הערבית, עם מוסד בית יעקב, שמכשיר נשים חרדיות לעבודה בענף ההייטק, ועם אופיסופט.

רבינוביץ' סבור שיש למהלך פוטנציאל לגשר על הפער הקיים בין המחסור הגדול בכוח האדם בהיי-טק למספר מחוסרי העבודה הגדול. "זו יוזמה פרו-אקטיבית נכונה של הממשלה, שנועדה לסייע בגיוס ובהכשרת עובדים שבעקבות הקורונה הם מחוסרי עובדה – אם הם בחל"ת או מובטלים, מאחר שיש בה תמריצים הן לגופים שיכשירו את העובדים והן לחברות שיקלטו אותם", אמר.

"החסם היחיד: חוסר המוטיבציה לחזור לעבודה"

"יש כיום בענף 20 אלף משרות פנויות. היעד שהממשלה קבעה הוא איוש של 10,000 משרות, וזה יעד שאפשר להשיגו", ציין רבינוביץ'. "החסם היחיד, שקיים בכל הענפים במשק, הוא חוסר המוטיבציה של עובדים לחזור למעגל העבודה, כי הם מעדיפים להמשיך ולקבל דמי אבטלה, שהוארכו על ידי הממשלה".

עם זאת, לדבריו, יש תנועה ערה של פניות של מחפשי עבודה, שפונים לחברות היי-טק, כולל ל-SQLink, על מנת למצוא לעצמם משרה – מה שמביא אותו להערכה שהחברה תוכל לגייס עשרות עובדים במסגרת הקולות הקוראים של הממשלה.

רשות החדשנות כוללת שני מסלולים במסגרת הקולות הקוראים: אפשרות אחת היא הדרכה, כחלק מהסבה מקצועית לעובדים שלא מועסקים כעת, והשמתם בענף, בדגש על מובטלים בלבד. המסלול האחר, והמורכב יותר, הוא קליטת העובדים לתקופת ניסיון והכשרתם למקצועות השונים תוך כדי העבודה.

התמריצים למעסיקים הם אטרקטיביים, ומאפשרים לחברות הקולטות לקבל מענקים מוגדלים על גובה שכר של מעל 17 אלף שקלים לעובד, כאשר היתרה, מעבר ל-17 אלף השקלים, תשולם על ידי הממשלה. מדובר במצב של Win-Win: המעסיק יכול לקבל כמה עשרות אלפי שקלים בשנה עבור כל עובד והמועסקים יקבלו שכר הוגן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים