בכירי טק רבים גינו את המהומות בגבעת הקפיטול

מנכ"ל יבמ, ארבינד קרישנה; מנכ"ל אפל, טים קוק; נשיא מיקרוסופט, בראד סמית'; מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי; מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג; מנכ"ל אובר, דרה קוסרשאהי, ורבים אחרים גינו את המרד בוושינגטון הבירה ● רבים בחרו בטוויטר כדי לעשות זאת

גבעת הקפיטול בימים שלווים יותר. צילום: BigStock

המהומות חסרות התקדים שהתרחשו אתמול (ד') בוושינגטון הבירה, ארה"ב, גרמו לבכירים רבים מתעשיית הטכנולוגיה האמריקנית לפנות לטוויטר ולצייץ בתדהמה ותרעומת, ובעיקר בתוך גינוי מלא של המוחים והתנהלותם האלימה שנתפשה על ידי רבים כמאיימת על ההליך הדמוקרטי במדינה.

ארבינד קרישנה, מנכ"ל יבמ, חברה אשר מתייחסת לעצמה כחלק בלתי נפרד ממרקם החיים האמריקני, צייץ: "יבמ מגנה את ההפקרות חסרת התקדים של היום, ואנו קוראים לה להיגמר באופן מיידי. למעשים אלה אין מקום בחברה שלנו, והם חייבים להפסיק כדי שמערכת הדמוקרטיה שלנו תוכל לעבוד".


BRT (ר"ת Business Roundtable) – המגדיר עצמו כ"איגוד של מנכ"לים של חברות אמריקניות מובילות הפועלות לקידום כלכלה משגשגת והזדמנות מורחבת לכל האמריקנים באמצעות מדיניות ציבורית נאותה" – צייץ גינוי של "הכאוס" בבירה, ודרישה מהנשיא המכהן והבכירים האחראים לפעול בכל אמצעי להחזרת השקט ולהעברת השלטון באופן ראוי. בראד סמית', נשיא מיקרוסופט, ריטווט את הציוץ הזה והוסיף: "זהו יום לדבר על החוקה שלנו וערכיה".

טים קוק: "פרק עצוב ומבייש בתולדות האומה שלנו"

מנכ"ל אפל, טים קוק, כתב בטוויטר בהתייחס להתקוממות מצד תומכי הנשיא דונלד טראמפ: "היום הזה מציין פרק עצוב ומבייש בתולדות האומה שלנו. האחראים להתקוממות זו צריכים לשאת באחריות, ועלינו להשלים את המעבר לממשל הנשיא הנבחר ביידן".

מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, שלח דוא"ל לעובדי החברה, המתאר את אירועי היום כ"מזעזעים ומפחידים" והרגיע את עובדיו כי החברה עוקבת אחר בטיחות המועסקים שלה באזור וושינגטון הבירה. פיצ'אי גינה גם את ההתקפות על הקפיטול. דבריו צוייצו בטוויטר ושותפו עם העולם על ידי אינה פריד, כתבת אקסיוס, שציטטה את פיצ'אי באומרו: "הפקרות החוק והאלימות המתרחשות היום בגבעת הקפיטול הן האנטיתזה של הדמוקרטיה ואנחנו מגנים אותה בתוקף".

הדמוקרטיה ואנחנו מגנים אותה בתוקף".

"מסתערים על בניין הקפיטול עם נשק??? מדובר בטרוריסטים מבית"

מנכ"ל אובר, דרה קוסרשאהי, צייץ דקות לפני פרוץ המהומות פוסט שעסק בשבחים לתכנית חונכות בעמק הסיליקון, אך מיד הסיר אותו, וכתב: "הציוץ נמחק כעת, אך הנה צילום מסך. זה פשוט מוזר לצייץ את זה בזמן שהקפיטול של ארצנו חווה הסתערות על ידי המון מפגינים והקונגרס ננעל".

תומכי טראמפ במחאה קודמת. "הבחירות נגנבו". צילום: BigStock

תומכי טראמפ במחאה קודמת. "הבחירות נגנבו". צילום: BigStock

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, צייץ וגרס כי המנהיגים חייבים לקרוא לשלום ולאחדות מייד. "אין מקום לאלימות בדמוקרטיה שלנו. מי שמביא שלווה יביא שלום לארצנו".

מייסד רדיט, אלכסיס אוהניאן, צייץ-מחדש את ה-NAACP, ההתאחדות הלאומית למען קידום אנשים צבעוניים, והוסיף: "מסתערים על בניין הקפיטול עם נשק??? מדובר בטרוריסטים מבית".

גינוי בדמות חסימת טראמפ ברשתות החברתיות

יצוין כי מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, לא התייחס לאירועים הקשים בחשבונו, ואולם החברה בהובלתו חסמה את חשבון הנשיא טראמפ מציוץ ל-12 שעות ואף איימה להשעות אותו כליל מהפלטפורמה שלה.

רשת חברתית אחרת – זו הדומיננטית מכולן – פייסבוק, כולל פלטפורמת אינסטגרם שבבעלותה, בחרו לחסום את חשבון הנשיא טראמפ ליממה תמימה.

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, אמנם לא פרסם פוסט בהתייחס לנושא, אולם, לפי הניו יורק טיימס, שלח מייל לצוותו ובו כתב כי הוא "עצוב באופן אישי" מהאירועים.

"זה רגע אפל בתולדות האומה שלנו", כתב צוקרברג, "ואני יודע שרבים מכם מפוחדים ומודאגים ממה שקורה בוושינגטון הבירה. אני עצובה אישית מהאלימות הזו של ההמונים – וזה בדיוק מה שזה". הוא הוסיף במכתבו: "מעבר שלטוני שליו הוא קריטי לתפקוד הדמוקרטיה, ואנחנו זקוקים למנהיגים הפוליטיים שלנו כדי להוביל על ידי מתן דוגמה ולהעמיד את האומה בראש סדר העדיפויות".

כאנקדוטה מעניינת במיוחד נציין ציוץ של מנכ"ל טסלה, SpaceX, וחברות טכנולוגיות אחרות, אילון מאסק – אחד ממנכ"לי הטק המובילים בטוויטר ובכלל המדוברים בעולם כיום, שתמיד נשמע ומתנהג באופן החורג מהקונצנזוס.

מאסק אמנם לא גינה את המוחים, אולם צייץ פוסט מסקרן בו הוא טוען שהאירועים הם "אפקט דומינו" של "חברה שנוסדה כדי לדרג נשים" באוניברסיטה (בהתייחסו מן הסתם לפייסבוק), שהביא לכך שאדם עם כובע של וויקינג (משמע ככל הנראה אדם משונה ואולי לא יציב), נצפה אמש בין המוחים בקונגרס.

 

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים