סטיב מולנקוף, מנכ"ל קוואלקום, יפרוש מתפקידו בחודש יוני

את מקומו ימלא כריסטיאנו אמון, שבשנתיים וחצי האחרונות משמש כנשיא החברה ● מולנקוף פורש אחרי שבע שנים, שבהן רשמה החברה צמיחה נאה והגיעה לשליטה בשוק המעבדים לסמארטפונים

סטיב מולנקופף, מנכ"ל קוואלקום. צילום: יח"צ

סטיב מולנקוף, מנכ"ל יצרנית המעבדים קוואלקום, יפרוש ב-30 ביוני השנה מתפקידו, ואת מקומו ימלא כריסטיאנו אמון, שמשמש בשנתיים וחצי האחרונות כנשיא החברה – כך היא מסרה אמש (ג'). את מקומו של אמון בתפקיד ימלא מארק מקלפלין.

מולנקוף פורש מקוואלקום כשהיא כמעט בשיא כוחה. מאז שנכנס לתפקידו ב-2014 האמירו מניות החברה ב-96.7%, כאשר בשנה האחרונה בלבד הן זינקו ב-71.7%, לאחר שהיא סיימה את הסכסוך ארוך הימים והתביעות שלה מול אפל, כמעט לשביעות רצונה.

קוואלקום עדיין שולטת בשוק המעבדים לסמארטפונים, למרות התחזקות יפה של מדיה-טק, בעיקר בשוק הכניסה ובשוק הביניים הנמוך. יתרה מזאת, החברה צפויה להגדיל את ההכנסות שלה עוד יותר עם תחילת המעבר המסיבי לדור הסלולרי החמישי, ולאור זה שהיא מציעה פתרונות שמתאימים לטלפונים מכל טווח מחירים ועדיפות טכנולוגית במודמים שמיועדים לשוק הסמארטפונים.

כריסטיאנו אמון, נשיא קוואלקום. צילום: יח"צ

כריסטיאנו אמון, נשיא קוואלקום. צילום: יח"צ

התקופה של מולנקוף הייתה סוערת למדי, ולא רק בגלל היריבות עם אפל, אלא גם מאחר שב-2017 היא עברה ניסיון רכישה עוין בידי יצרנית השבבים היריבה, ברודקום. מולנקוף היה אחד המתנגדים לעסקה, בטענה שהיא לא משקפת את מעמדה של קוואלקום והצמיחה העתידית שלה. מהצד השני, קוואלקום לא הצליחה לרכוש את NXP, לאחר שהרגולטור הסיני לא אישר את העסקה – אולי כחלק ממלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין. החברה ויתרה על חזרה לעסקה לאחר מכן, כשבסין השמיעו קולות של התחרטות.

"סטיב ניווט את החברה בנסיבות חסרות תקדים במהלך כהונתו, והתמודד בשבע שנותיו כמנכ"ל עם יותר ממה שרוב המנהלים מתמודדים עמו בכל הקריירה שלהם", אמר מקלפלין.

כנשיא החברה, אמון אחראי על עסקי הסמיקונדקטור של קוואלקום, שכוללים את מכשירי המובייל, הפרונט אנד, האוטומוטיב והאינטרנט של הדברים. כמו כן, הוא אחראי על הפעילות העולמית של החברה. אמון עובד בענקית המעבדים מ-1995, ובטרם מינויו לנשיא החברה כולה, הוא שימש כנשיא חטיבת QCT. לפני כן הוא שימש בכמה תפקידי הנהלה בקוואלקום, בהם האחראי על מעבד הדגל שלה, סנאפדראגון. בטרם הצטרף לחברה הוא היה מנהל הטכנולוגיות הראשי של ספקית האינטרנט האלחוטי הברזילאית וספר, ועבד ב-NEC, אריקסון ו-ולוקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים