קוואלקום צופה לקבל כ-4.5 מיליארד דולר מאפל; הציגה תוצאות מעורבות

החברה תקבל את הסכום במסגרת ההסכם שאליו הגיעו החברות לסיום הקרבות המשפטיים ביניהן ● בינתיים, תוצאות הרבעון לא מחמיאות לחברה בסעיף ההכנסות, אבל מחמיאות מאוד בסעיפי הרווחיות

סטיב מולנקופף, מנכ"ל קוואלקום. צילום: יח"צ

קוואלקום צופה כי היא תקבל ברבעון הנוכחי – השלישי של שנתה הכספית 2019 – בין 4.5 מיליארד ל-4.7 מיליארד דולר מאפל, כחלק מההסכם שהשיגו באחרונה לסגירת הקרבות המשפטיים שהתנהלו ביניהן בשנים האחרונות. החברה מסרה זאת אמש (ד'), לצד פרסום הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה הכספית.

הביצועים שהציגה ענקית השבבים היו רעים, לפחות בסעיף ההכנסות, שירדו בשיעור חד ספרתי, אך זה היה צפוי. החברה נפגעה – כמו חברות אחרות שמשווקות טלפונים חכמים או, כמו במקרה של קוואלקום, שבבים למכשירים אלה – מהירידה בביקושים, ועל פי מומחים רבים גם ממלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין. עם זאת, הרווח הנקי של החברה קפץ, עקב ירידה חדה בהוצאות הכלליות.

בהנהלת קוואלקום לא צופים לשיפור ברבעון הנוכחי, למרות ההכנסה החד פעמית הצפויה כתוצאה מפתרון הסכסוך מול אפל. המחלוקת בין שתי חברות הענק התחילה לפני מספר שנים, כשאפל תבעה את קוואלקום על סך של מיליארד דולר עקב מה שהיא הגדירה כ-"שימוש לא הוגן בזכויות פטנט". קוואלקום לא נשארה חייבת והגישה תביעה נגד יריבתה על סך של שבעה מיליארד. משם התגלגלו האבנים עוד במדרון, והחברות החלו בקרבות משפטיים נוספים. לפני כחודש הן הגיעו להסכם, מחוץ לכתלי בית המשפט, שסוגר את כל התיקים. במסגרת הסכם זה, קוואלקום אמורה לקבל את הסכום האמור ובנוסף, לספק שבבים למכשירי iPhone.

ולמספרים בהרחבה

הנתונים הכספיים מראים כי ההוצאות הכלליות של קוואלקום במחצית הראשונה של השנה הכספית קטנו ב-21.96% ל-8.17 מיליארד דולר וההכנסות ירדו ב-12.71% ל-9.82 מיליארד. הצניחה בהוצאות אל מול הירידה הנמוכה יותר בהכנסות השפיעה לטובה על הרווח התפעולי, שקפץ ביותר מפי ארבעה – 315.62% – ל-1.65 מיליארד דולר, ובזה הנקי, שם היא עברה לרווח של 1.73 מיליארד דולר לעומת הפסד של 5.65 מיליארד במחצית הראשונה של השנה הכספית 2018.

המגמות הרבעוניות היו דומות: ההוצאות ירדו בתקופה זו ב-16.14% ל-4.04 מיליארד דולר וההכנסות קטנו ב-4.78% לכחמישה מיליארד. מתוכן, מכירות הציוד והשירותים רשמו ירידה של 4.69% ל-3.75 מיליארד דולר ומכירות הרישיונות קטנו ב-4.28% ל-1.23 מיליארד. הרווח הנקי קפץ ב-148.18% ל-663 מיליון דולר והרווח למנייה האמיר ב-150% ל-55 סנט.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות ירדו ב-2.68% ל-2.18 מיליארד דולר, הרווח הגולמי קטן ב-5.97% ל-2.8 מיליארד והרווח הגולמי השולי הסתכם ב-56.26%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו צניחה של 27.82% ל-1.86 מיליארד דולר והרווח נסק ב-35.1% ל-940 מיליון. יצוין כי החברה עברה ברבעון לחבות מס של 143 מיליון דולר לעומת החזר מס של 13 מיליון ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת.

סטיב מולנקוף, מנכ"ל קוואלקום, סיכם את התוצאות באמרו כי "הצגנו רבעון טוב מהצפוי, עם רווח למנייה ברף הגבוה של ציפיותינו. הנתונים משקפים את העובדה שבמהלך הרבעון ביצענו היטב את התכנית העסקית שלנו. אנחנו שמחים שהגענו להסכם עם אפל לסיום המאבק המשפטי, כמו גם להסכם רב שנתי לאספקת שבבים, ונמשיך לתת לה שירות כלקוחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים