יבמ מינתה את ארבינד קרישנה, המנכ"ל, גם ליו"ר הדירקטוריון

קרישנה מחליף את ג'יני רומטי, שבין השנים 2012-2020 איישה את תפקידי יו"ר חבר המנהלים, הנשיאה והמנכ"לית של הענק הכחול, ושבינואר הקרוב תפרוש סופית מהחברה

ארבינד קרישנה, מנכ''ל יבמ. צילום: יח"צ

מנכ"ל יבמ (IBM), ארבינד קרישנה, עומד להוסיף עוד תואר רציני לרזומה שלו – ענקית הטכנולוגיה הודיעה בשבוע שעבר (ד') כי הוא נבחר לאייש את תפקיד יו"ר דירקטוריון החברה החל מה-1 בינואר, 2021.

המהלך מתרחש כמעט שנה לאחר שקרישנה זכה בהצבעת חברה מכריעה נוספת – זו שמינתה אותו למנכ"ל. הבחירות הללו התקיימו בינואר אשתקד, וקרישנה נכנס רשמית לתפקיד בתחילת אפריל, במקביל לכך שזכה גם במושב בדירקטוריון.

מסיימת סופית את פועלה בשורות הענקית בשנה הבאה. ג'יני רומטי, יו"רית דירקטוריון יבמ. צילום: פלי הנמר

מסיימת סופית את פועלה בשורות הענקית בשנה הבאה. ג'יני רומטי, יו"רית דירקטוריון יבמ. צילום: פלי הנמר

כשנכנס לתפקיד המנכ"ל, וגם כשיקבל את תואר יו"ר חברת המנהלים בינואר, קרישנה למעשה ירש פעם אחר פעם את תפקידיה של מנהיגת יבמ המיתולוגית ג'יני רומטי, שמסיימת סופית את פועלה בשורות הענקית בשנה הבאה, ושפרישתה מהדירקטוריון הוכרזה כבר בתחילת השנה.

יבמ היא ענקית טכנולוגית שמתנהלת באופן מחושב למדי. למרות שהחלה את דרכה כבר לפני 109 שנה, ב-1911, היו לה עד כה רק עשרה מנכ"לים בכל תולדותיה. לפני קרישנה, רומטי שימשה בתפקיד המנכ"לית מאז 2012.

באשר לקרישנה, ​​הוא מנהל בעל ותק רב בחברה. הוא הצטרף אליה בשנת 1990 והיה בחזית של כמה מהמהלכים החשובים שלה בשנים האחרונות – יבמ מתארת ​​אותו כ"ארכיטקט ראשי" של עסקת המיזוג עם רד האט (Red Hat), מאוקטובר 2018, שבה הושקעו כ-34 מיליארד דולר, ושנסגרה בשנת 2019 – הרכישה הגדולה ביותר של החברה עד כה. קרישנה גם מעורב עמוקות בפיצול של יבמ, שאמור להתרחש בשנה הבאה. כזכור, בכוונת הענק הכחול לרשום את יחידת שירותי תשתית ה-IT שלה – המספקת שירותים ותמיכה טכנית בדטה סנטרים – כחברה נפרדת, עם שם חדש, עד סוף שנת 2021 כשמטרת המהלך היא להמשיך את המיקוד בענן.

החדשות על קרישנה אמנם לא היו צפויות במיוחד, אך הן אמורות בעיקר להרגיע את המשקיעים, ולאותת להם שהמנהיגות יציבה ושהחילופים בתפקידי המפתח מתבצעים בצורה חלקה ומתונה. בחירת קרישנה כיו"ר הנכנס אמורה לשדר יציבות וביטחון לבעלי המניות.

עד כה, החלטת יבמ בהובלת קרישנה להתמקד בשירותי ענן מוצלחת, אם בוחנים את  הדיווחים הרבעוניים שלה – ברבעון השלישי של שנת 2020, סך ההכנסות בענן עלה ב-19%, לעומת השנה המקבילה, והסתכם ב-24.4 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים