מה חיפש העולם ב-2020 במנוע של גוגל?

ענקית החיפושים ממאונטיין וויו חשפה את רשימת השאילתות הנפוצות שהוצגו השנה למנוע שלה, בהתאם לקטגוריות שונות ובכל רחבי העולם ● איך מגיפת הקורונה השפיעה על החיפושים שלנו?

תאפשר הפסקת מעקב. גוגל. צילום אילוסטרציה: BigStock

השליטה הבלתי מעורערת בתחום החיפוש, גוגל (Google), פרסמה באחרונה את הרשימה השנתית שבה מופיעים כל מונחי החיפוש המובילים מתריסר החודשים האחרונים. זו השנה ה-20 שענקית החיפוש עורכת את הדירוג, והשאילתות המובילות מעידות מן הסתם מה העסיק את העולם ב-2020, שהיא ללא ספק אחת השנים הדרמטיות שחוותה האנושות, בוודאי במאה האחרונה.

"2020 הייתה השנה בה שאלנו 'מדוע?'" -הצהירה גוגל בהקדמה שכתבה לדו"ח השנתי שלה. לדברי הענקית ממאונטיין וויו, אנשים שאלו 'למה?' יותר מאי פעם כשחיפשו בגוגל תשובות לכל סוגי השאלות ומענה לנושאים שהעסיקו אותם לאורך השנה. בנוסף מסתבר כי משתמשים שברו שיאים השנה אפילו במספר הפעמים שבו תהו מול מנוע החיפוש של גוגל 'איזה יום היום?' אבל גם החיפושים אחרי מתכוני אוכל נסקו השנה.

בולטת מעל כולם היא הקורונה – הנושא שעמד בראש מעייניהם של כל תושבי כדור הארץ, ושאיש כמעט (מלבד מדענים אולי) לא הזכיר בחיפושים אשתקד.

גוגל גם פרסמה את הנתונים בפורמט של סרטון/סטורי, כפי שמתאים במיוחד השנה, אחרי שכולנו הורגלנו לצרוך את מרבית התוכן שלנו אונליין בהתאם לתכתיבי הקורונה, הריחוק החברתי, הסגרים והבידודים.


הדו"ח של גוגל בוחן מגמות חיפוש בתחומיי חדשות, אנשים, הנחיות במענה לשאלות ('כיצד ל…?' ודומותיהן), פעילויות וירטואליות ועוד, וניתן לבחון בו גם את המגמות העולמיות וגם מגמות ספציפיות לארצות מסוימות.

סיכום חיפושי השנה האחרונה בישראל כבר פורסם בשבוע שעבר (ד'), וגם בו, כמובן, הקורונה "חגגה" כשהמושג 'קורונה' עצמו "זכה" להיות מדורג במקום הראשון ברשימה, ומשרד הבריאות – במקום השני. השלכות המגפה באו לידי ביטוי בחיפושים נוספים של הישראלים שתרו אחרי: WPAD, פרוטוקול אבטחה לעבודה מרחוק, במקום הרביעי; אפליקציית זום (Zoom), שירות שיחות בווידיאו במקום החמישי; שופרסל און ליין, שירות המשלוחים של שופרסל, במקום השישי; ולשכת התעסוקה במקום התשיעי – כולם כמובן מושגים שאין מי שלא מבין כיום את הקשר שלהם למגיפה עולמית. וכמובן שגם בישראל תהו השואלים את גוגל: "איך נדבקים בקורונה?" (במקום הראשון); "איך מכינים מסיכה ביתית?" (במקום השלישי); ו"איך התחילה הקורונה?" (במקום השביעי).

המלכה עם הכתר שעומדת בראש החיפושים בעולם. הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

המלכה עם הכתר שעומדת בראש החיפושים בעולם. הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

החיפושים המובילים בגוגל ברחבי העולם

החיפושים הכלליים המובילים שאותם ציינה הענקית בסיכום השנה העולמי שלה הם: 

  1. נגיף הקורונה (Coronavirus)
  2. תוצאות בחירות (Election results)
  3. קובי בראיינט (Kobe Bryant)
  4. זום (Zoom)
  5. IPL (ר"ת Intense Pulsed Light) – שיטה להסרת שיער.

בחיפושי הסרטים הובילו: "פרזיטים" הדרום קוריאני זוכה האוסקר; "1917"; "הפנתר השחור"; "365 ימים"; "התפשטות"; ואחרים. בראש רשימת השחקנים שזכו לעניין ביותר את משתמשי גוגל ניצבים טום הנקס וחואקין פיניקס. בראש רשימת הספורטאים שהכי עניינו את העולם השנה עומדים נהג המירוצים ראיין ניומן וכדורסלן העבר האגדי מייקל ג'ורדן. ואילו את רשימת משחקי הרשת שחיפשנו הכי הרבה מוביל הלהיט Among Us.

בנוסף חיפשו רבים הופעות (לרוב אונליין) מובילות, כשהם מציינים בחיפושיהם: במקום הראשון – Together At Home concert – מופע גלובלי מיוחד ודיגיטלי, שנועד לתמיכה בעובדי שירותי הבריאות שבחזית המאבק בנגיף, ובאנשי ארגון הבריאות העולמי (WHO); במקום השני – ההופעה שהוקדשה לשריפות הקשות באוסטרליה, Fire Fight Australia concert; הופעת דרייב אין של זמר הקאנטרי האמריקני גארת' ברוקס; מופע פורטנייט של הראפר והזמר טרוויס סקוט; קונצרט מקוון של BTS, להקת בנים דרום קוריאנית המורכבת משבעה חברים; ומופעים אחרים.

האיש שחיפשתם הכי הרבה השנה. הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן. צילום: BigStock

האיש שחיפשתם הכי הרבה השנה. הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן. צילום: BigStock

לסיום מעניין לגלות גם איזה אנשים חופשו הכי הרבה בגוגל השנה. הבשורה המעניינת, שיכלה אולי לנבא את תוצאות הבחירות בארה"ב ללא כל צורך בסקרים, היא שנשיא ארה"ב המכהן, דונלד טראמפ, לא נכלל בחמישיית הדמויות שחיפשו הכי הרבה בתבל ואילו ג'ו ביידן, הנשיא הנבחר, הוא מספר 1 בה. אחרי ביידן ממוקמים ברשימה גם קים ג'ונג-און, מנהיג צפון קוריאה נמצא במקום השני; בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה שחלה בקורונה והחלים, במקום השלישי; במקום הרביעי, קמלה האריס, שנבחרה להיות סגניתו של ביידן; והחמישי החביב והאחרון הוא שוב טום הנקס, שמסתבר שהתברג לפסגת החיפוש בעולם לא בגלל כישורי המשחק שלו דווקא, אלא משום שהוא ואשתו נדבקו אף הם בקורונה, והחלימו מהמחלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים