גוגל מסכמת שנה יוצאת דופן: "איך נדבקים בקורונה?"

אז מי ומה כיכבו בחיפושים הנפוצים ב-2020? בשנה שבה הנגיף נכנס לחיינו ולא הרפה, הוא גם תפס את המקום הראשון כנושא החיפוש הכי פופולרי ● אבל לא רק - רבים גם חיפשו למשל "איך מכינים מופלטה?" - יש לכם מושג מדוע?

המגיפה שלא חיפשתם מעולם ושכעת חיפשתם הכי הרבה. קורונה. אילוסטרציה: BigStock
מה חיפשתם השנה? גוגל חיפוש. צילום: BigStock

מה חיפשתם השנה? גוגל חיפוש. צילום: BigStock

גוגל (Google) פרסמה היום (ד') את רשימות סיכום השנה בחיפוש לשנת 2020 שחושפות את הנושאים, המושגים והאנשים שהכי עניינו את הגולשים בישראל ובעולם במגוון קטגוריות. זו השנה ה-20 שענקית החיפוש עורכת את הדירוג, ובשנה של משבר חובק עולם, השלכות הקורונה מקבלות מן הסתם ביטוי ברוב רשימות סיכום השנה.  

2020 הייתה ללא ספק שנת הקורונה, שריכזה את מרבית העניין ברשימת "עשרת החיפושים החמים של השנה", ודחקה החוצה את מערכות הבחירות בישראל ובארה"ב. המושג 'קורונה' מדורג במקום הראשון ברשימה ומשרד הבריאות במקום השני. השלכות המגפה באות לידי ביטוי בחיפושים נוספים, ביניהם: WPAD, פרוטוקול אבטחה לעבודה מרחוק, במקום הרביעי; אפליקציית זום (Zoom), שירות שיחות בווידיאו במקום החמישי; שופרסל און ליין, שירות המשלוחים של שופרסל, במקום השישי; ולשכת התעסוקה במקום התשיעי – כולם כמובן מושגים שאין מי שלא מבין כיום את הקשר שלהם למגיפה עולמית.

עוד בין עשרת החיפושים החמים ניתן למצוא את אתר החדשות N12, שעלה לאוויר שבועות בודדים לפני הסגר הראשון, במקום השלישי; מיי פסטיגל, הפסטיגל הווירטואלי הראשון אי פעם, במקום השביעי; הסדרה "טהרן" במקום השמיני; ותכנית הריאלטי "הישרדות" במקום העשירי.

לדעת עוד על הנגיף המוזר

הקורונה והשלכותיה על חיי היום יום שלנו תפסו מקום נרחב גם ברשימת "השאלות המחופשות ביותר". לצד "איך נדבקים בקורונה?" (במקום הראשון); "איך מכינים מסיכה ביתית?" (במקום השלישי); ו"איך התחילה הקורונה?" (במקום השביעי). חגיגות המימונה תחת סגר והריחוק החברתי והמשפחתי הציבו את השאלה "איך מכינים מופלטה?" במקום השני ברשימה, כנראה בגלל ההכנות הקולינריות למימונה, שהרבה ישראלים עשו לראשונה לבדם.

ניצחו בחיפושים הפוליטיים. בחירות בארה"ב, טראמפ וביידן. תמונת אילוסטרציה מעובדת, מקור: BigStock

ניצחו בחיפושים הפוליטיים. בחירות בארה"ב, טראמפ וביידן. תמונת אילוסטרציה מעובדת, מקור: BigStock צילום: BigStock

בראש רשימת החיפושים המובילים בפוליטיקה מדורגות הבחירות בישראל. הבחירות בארה"ב העסיקו את הישראלים במיוחד, ותפסו לא פחות מארבעה מקומות ברשימה עם: בחירות בארה"ב (במקום השני); תוצאות הבחירות בארה"ב (במקום הרביעי); טראמפ (במקום החמישי); וביידן (במקום השביעי). עוד ברשימה: הסכמי השלום עם איחוד האמירויות (במקום השלישי); ובחריין (במקום השישי). גילה גמליאל ויפעת שאשא ביטון, שכיכבו בכותרות בהקשר של הקורונה, תפסו את המקום השמיני והתשיעי בהתאמה. את הרשימה חותם שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, ששמועות על בריאותו הרופפת ואף על מותו האפשרי עשו כנפיים ברשת השנה.

חיפושי האנשים הכי נפוצים: מתים ופושעים

בצמרת רשימת האנשים המחופשים ביותר השנה מדורגות שלוש נשים: אתי אלון וענת אלימלך ז"ל, שסיפורי חייהן הונצחו בסדרות טלוויזיה, לצד נעמה יששכר ששוחררה בתחילת השנה מהכלא הרוסי. עוד כלולים ברשימה הכדורגלן עומר אצילי, שעלה לכותרות בעקבות חקירתו במשטרה (במקום השמיני); ורוי בוי, שעורר סערה סביב סרטון גזעני שצילם והופץ ברשתות החברתיות (במקום החמישי). 

שחקן הכדורסל האגדי, קובי בראיינט, ובתו, ג'יאנה. שניהם נהרגו בתאונת מסוק נוראה השנה. צילום: BigStock

שחקן הכדורסל האגדי, קובי בראיינט, ובתו, ג'יאנה. שניהם נהרגו בתאונת מסוק נוראה השנה. צילום: BigStock

ב-2020 נפרדנו מדמויות משמעותיות מעולמות התרבות והספורט. בראש הרשימה יהודה ברקן, קובי בראיינט ומירית הררי ז"ל. גם כוכב הכדורגל האגדי מראדונה, שחקן הקולנוע הנערץ שון קונרי והשחקנית נאיה ריברה, שנפטרה בנסיבות טרגיות, נכללו ברשימה.

ערוצי הטלוויזיה המרכזיים תפסו מקום משמעותי ברשימת עשרת החיפושים החמים, כאשר רשימות תכניות הריאליטי והסדרות המחופשות ביותר מחדדות את התחומים בהם התבלט כל אחד מהערוצים.

חיפשתם אותה ב-2020. הסדרה טהרן. צילום: וויקיפדיה

חיפשתם אותה ב-2020. הסדרה טהרן. צילום: וויקיפדיה

כך, תאגיד השידור הציבורי, כאן 11, מבסס את מעמדו כיצרן להיטי סדרות מקור. לאחר ש"טהרן" נכללה ברשימת עשרת החיפושים המובילים, היא נכללת גם בראש רשימת הסדרות המחופשות ביותר, לצד "מנאייכ" ו"שעת נעילה", שמדורגות בחמישייה הראשונה. רשת מתבלטת כמובילה בפורמטים של תכניות ריאלטי, עם "הישרדות", "המירוץ למיליון" ו"האח הגדול" בשלושת המקומות הראשונים בהתאמה, בחיפושים בתחום זה. קשת התבלטה, כאמור, כחברת החדשות המובילה, עם אפליקציית N12 במקום השלישי ברשימת עשרת החיפושים המובילים.

עוד ברשימת הסדרות, שני להיטי רמדאן מהעולם הערבי, "הנסיך" (برنس), שדורגה במקום השביעי, בכיכובו של מוחמד רמדאן, הכוכב המצרי שהסתבך לאחר שהצטלם עם עומר אדם בבר בדובאי; והסדרה "אל הייבה" (الهيبة الرد), שחותמת את העשירייה.  

בראש רשימת המילים לשירים המחופשים ביותר מככב WAP של קארדי בי ואחריו השיר "שלמים" של עידן רפאל חביב במקום השני; ו"הלב שלי" של ישי ריבו במקום השלישי.  

סיכום השנה של ישראל ו-70 מדינות נוספות, וסרטון סיכום השנה הבינלאומי, יהיו זמינים באתר Year in Search בהמשך היום. 

כדאי לדעת כי גוגל מרכיבה את הרשימות באמצעות בדיקת מיליארדי שאילתות שאנו מקבלים בכל שנה. בנוסף לסיכום השנתי, שמאיר את הטרנדים הבולטים של 2020, קיימים מספר כלים נוספים המספקים תובנות על החיפוש בעבר ובהווה, בעולם וכאן אצלנו. החברה הדגישה בהודעתה לתקשורת כי "אי אפשר להשתמש בכלים אלו כדי לזהות משתמשים אינדיבידואלים, מכיוון שהם נסמכים על ספירה אנונימית ומצטברת של כמות הפעמים בהם נשאלה שאילתה מסוימת לאורך זמן". בנוסף נמסר כי הכלים האלו זמינים כל השנה, ואפשר לשחק בהם, לחקור וללמוד מהם בשירות המגמות של גוגל, Google Trends.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים