בכיר הסייבר שטראמפ פיטר תובע עו"ד שאיחל לו למות

כריס קרבס, לשעבר מנהל CISA, תבע גם את קמפיין טראמפ ● עורך הדין, ג'ו דיג'נובה, אמר בשבוע שעבר בכלי תקשורת שמרני כי "יש להוציא את קרבס החוצה עם שחר ולירות בו... יש לתלות את קרבס, לגרור את גופתו ולבתר אותה"

כריסטופר קרבס, הראש המפוטר של CISA. צילום: המשרד להגנת המולדת של ארצות הברית, מתוך ויקיפדיה

כריסטופר קרבס, לשעבר ראש הסוכנות להגנת תשתיות וסייבר (CISA), שפוטר על ידי דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית – תובע עורך דין מצוות הקמפיין של הנשיא שאיחל לו למות, וכן את הקמפיין.

קרבס, מנהל סוכנות שהוקמה במשרד להגנת המולדת, היה בין בכירי הממשל שקבעו כי הבחירות לנשיאות "היו המאובטחות ביותר בהיסטוריה האמריקנית". באופן אירוני, הסוכנות הוקמה בעת כהונתו של טראמפ כנשיא, בנובמבר 2018, לאחר שזה טען כי בבחירות לנשיאות של 2016 – שבהן נבחר – הצביעו שלושה מיליון מהגרים בלתי חוקיים.

קרבס תבע את קמפיין טראמפ, אחד מעורכי הדין שלו וכן את כלי התקשורת השמרני ניוזמאקס (Newsmax) בגין לשון הרע, לאחר שעורך הדין איים עליו. עורך הדין, ג'ו דיג'נובה, אמר בשבוע שעבר בניוזמקס כי "יש להוציא את קרבס החוצה עם שחר ולירות בו". עוד הוא אמר כי "יש לתלות את קרבס, לגרור את גופתו ולבתר אותה". זאת בגלל שהוא סתר את טענותיו חסרות הבסיס של טראמפ בדבר הונאה נרחבת, כשאמר שהבחירות היו מאובטחות היטב. עורך הדין הדהד לעונש שהיה מושת באנגליה במאות ה-14 עד ה-16 על בוגדים.

קרבס הגיש את התביעה אתמול (ג') לבית משפט במרילנד, בדרישה לפיצויים כספיים ומתן הוראה לניוזמקס להסיר כל הקלטה של ​​הסרטון המאיים מאתר האינטרנט שלו. התביעה ציטטה איומי מוות רבים שקיבל קרבס במסרונים ובדואר אלקטרוני מאז. התביעה מאשימה גם את טראמפ וצוותו המשפטי בביצוע "קנוניה מזיקה", כדי להשמיץ רפובליקנים אחרים שהדפו את טענות הנשיא על הונאת בחירות.

מסרים אלימים ומטרידים מטעם תומכיו לקרבס. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

מסרים אלימים ומטרידים מטעם תומכיו לקרבס. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

לנוכח המסרים האלימים והמטרידים של תומכי הנשיא כלפיו, קרבס ומשפחתו עברו זמנית מביתם. בנו בן ה-10 שאל: "אבא, הולכים להוציא אותך לך להורג?", כך על פי התביעה.

קמפיין טראמפ ועורך הדין דיג'נובה לא הגיבו לדיווח על התביעה. לאחר שהתבטאויותיו הראשונות עוררו זעם, דיג'נובה אמר כי דבריו נאמרו באופן סרקסטי, וכי אינו מאחל לקרבס כל רע. ניוזמקס אמר כי עורך הדין אינו תורם בתשלום לארגון, וכי הוא הופיע בו פעמיים, כדי לחוות את דעתו אודות קרבס, מעשה שהוא "מבורך". ניוזמאקס טען גם כי תביעתו של קרבס מאיימת על חופש הדיבור של ארגוני התקשורת.

בציוץ הפיטורים של קרבס, באמצע נובמבר, חזר הנשיא על טענות שקריות, שלפיהן הצהרותיו של קרבס על היות הבחירות מאובטחות "אינן מדויקות". קרבס לא התייחס ישירות לפיטוריו וצייץ מחשבונו האישי כי "היה לי הכבוד לשרת. עשינו זאת בצורה הנכונה. הגן על עצמך היום – ותהיה מאובטח מחר". המהלך של טראמפ זכה לגינויים משני צדי המתרס של המערכת הפוליטית האמריקנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים