מחיר האמת: טראמפ פיטר בכיר בסייבר שאמר שהבחירות לא זויפו

ראש הסוכנות להגנת תשתיות וסייבר היה בין בכירי הממשל שקבעו שבניגוד לטענות הנשיא האמריקני, הבחירות האחרונות לבית הלבן לא זויפו ● המהלך נעשה במדיום החביב על טראמפ - טוויטר, ואלה עוד פיטורים שהוא מבצע רגע לפני שהוא עוזב את הבית הלבן

כריסטופר קרבס, הראש המפוטר של CISA. צילום: המשרד להגנת המולדת של ארצות הברית, מתוך ויקיפדיה

כריסטופר קרבס, ראש הסוכנות להגנת תשתיות וסייבר (CISA), פוטר הלילה (ג') על ידי דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית. כהרגלו של הנשיא האמריקני, הפיטורים בוצעו במדיום החביב עליו – ציוץ בטוויטר.

קרבס, מנהל סוכנות שהוקמה במשרד להגנת המולדת, היה בין בכירי הממשל שקבעו כי הבחירות לנשיאות שהתקיימו לפני כשבועיים "היו המאובטחות ביותר בהיסטוריה האמריקנית". באופן אירוני, הסוכנות הוקמה בעת כהונתו של טראמפ כנשיא, בנובמבר 2018, לאחר שזה טען כי בבחירות לנשיאות של 2016 – שבהן נבחר – הצביעו שלושה מיליון מהגרים בלתי חוקיים.

המהלך היה צפוי מאוד, אפילו על ידי קרבס עצמו, כיוון שבימים האחרונים ממשל טראמפ מבצע סבב פיטורים ומינויים רחב היקף – בחודשיים האחרונים לכהונתו בבית הלבן. בציוץ הפיטורים של קרבס חזר הנשיא על טענות שקריות, שלפיהן הצהרותיו על היות הבחירות מאובטחות "אינן מדויקות". קרבס לא התייחס ישירות לפיטוריו וצייץ מחשבונו האישי כי "היה לי הכבוד לשרת. עשינו זאת בצורה הנכונה. הגן על עצמך היום – ותהיה מאובטח מחר".

טראמפ, שלא הודה בהפסד בבחירות לנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, ממשיך לטעון כי הונאת הצבעה נרחבת גרמה לו להישאר בפיגור במדינות מפתח שהוא היה צריך לנצח בהן. עורכי דינו הגישו כמה תביעות משפטיות שנויות במחלוקת על הליכי ספירת הקולות בכמה מדינות: פנסילבניה, ג'ורג'יה ומישיגן. הם הגישו תביעות ועתירות נוספות – שנדחו ברובן.

הדמוקרטים מגנים את טראמפ, הרפובליקנים משבחים את קרבס

המהלך של טראמפ זכה לגינויים בצד הדמוקרטי של המערכת הפוליטית האמריקנית. בני תומפסון, יו"ר הוועדה לביטחון פנים בבית הנבחרים, ולורן אנדרווד, יו"רית ועדת המשנה לאבטחת סייבר, הגנת תשתיות וחדשנות, אמרו כי פיטורי קרבס "גורמים לאמריקה להיות פחות בטוחה". לדבריהם, "העובדה היא שמאז יום הבחירות, הנשיא טראמפ רוצה לעשות דה-לגיטימציה של תוצאותיהן על ידי עריכת מסע דיסאינפורמציה, שעלול לנפץ את אמון הציבור בבחירות שלנו למשך דורות. קרבס העמיד את הביטחון הלאומי לפני הפוליטיקה וסירב לנצל את מעמדו כדי לשמש שופר של הנשיא, ולכן הוא פיטר אותו".

שבחים לקרבס הגיעו גם מהצד השני של המפה הפוליטית. הסנטור הרפובליקני ריצ'רד בר מצפון קרוליינה אמר כי "בהנהגתו, הסוכנות ערכה קמפיין יצירתי וחדשני לקידום אבטחת הסייבר. קרבס הוא עובד ציבור מסור, שעשה עבודה מדהימה בתקופה מאתגרת. הוא וצוותו ב-CISA פעלו בחריצות לחיזוק תשתית הבחירות שלנו, ועזרו לתקן את הפגיעויות ולבנות אמון בין הממשלות של המדינות לבין הממשל הפדרלי".

גם בתעשייה דיברו בשבחו של המפוטר וההודעה על פיטוריו גררה אחריה איחולי ברכה מרובים מצד בכירים בענף. אחת המנכ"ליות צייצה לקרבס כי "לא משנה לאן תלך, המורשת שלך תישאר ותישמר".

בכירי הסייבר הפדרלי: הבחירות עברו ללא אירועים חריגים

בשבוע שעבר הוציאה מועצת התיאום הממשלתית לתשתיות בחירות, ש-CISA היא אחת הסוכנויות החברות בה, הצהרה משותפת, שלפיה "הבחירות היו המאובטחות ביותר בהיסטוריה האמריקנית", ושאין כל עדות להשבתה של מכונות ההצבעה, לאובדן מצביעים, לשינוי תוצאות ההצבעה או לחדירה כלשהי למערכות.

אחת מהפעולות שהסוכנות שבראשה עמד קרבס עשתה הייתה להקים אתר שנקרא "בקרת שמועות". היא התייחסה לנתונים לכאורה ולפייק ניוז שרצו במדיה החברתית, ודאגה להבטיח שהיושרה של הבחירות תישמר.

כאמור, מדובר בעוד מהלך בגל של פיטורי בכירים שמבצע טראמפ רגע לפני שהוא נאלץ לעזוב את הבית הלבן. בשבוע שעבר, יומיים לאחר ההכרזה על ביידן כמנצח, הנשיא פיטר את שר ההגנה, מארק אספר. בהמשך השבוע אולצו להתפטר ואלרי בויד, עוזרת לענייני יחסים בינלאומיים במשרד להגנת המולדת, ובריאן וור, העוזר של קרבס לתחום הגנת הסייבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים