כשליש מהישראלים שקונים אונליין החודש חוו הונאות רשת

17% זיהו שימוש חשוד בכרטיס האשראי, 15% נפגעו מניסיון לגניבת פרטי כרטיס האשראי וכ-11% - מניסיון התחזות, כך על פי מחקר של קספרסקי ● ממצא מעניין נוסף: אנחנו מעדיפים לקנות באתרים מסין כמו עלי באבא מאשר באמריקניים כגון אמזון או אי-ביי

עם הקניות אונליין באים איומי הסייבר. אילוסטרציה: BigStock

כשליש (31%) מהישראלים שקנו או מתכוונים לבצע רכישות אונליין בימי המבצעים של החודש הנוכחי – נובמבר – העידו שחוו הונאות ברשת. מתוכם, 17% ציינו שזיהו שימוש חשוד בכרטיס האשראי, 15% נפגעו מניסיון לגניבת פרטי כרטיס האשראי וכ-11% – מניסיון התחזות. עם זאת, למרות החשש להונאות, 66% מהישראלים תופסים בתקופה הנוכחית את הרכישה דרך האינטרנט כבטוחה יותר מרכישה בחנויות פיזיות.

נתונים אלה עולים מסקר שהזמין הסניף הישראלי של קספרסקי ובוצע על ידי מכון רושינק בין התאריכים ה-9 ל-10 בנובמבר. הסקר כלל כ-600 משיבים, המהווים מדגם אינטרנטי אקראי ארצי של האוכלוסייה הבוגרת הישראלית שמחוברת לאינטרנט.

החוקרים מציינים את העובדה שלצד שלל ימי המכירות והמבצעים, כגון הבלאק פריידיי והסייבר מאנדיי, התפשטות הקורונה האיצה את מעבר הצרכנים לקניות אונליין – ובמקביל גם את סיכוני הסייבר האורבים להם בעולם האי-קומרס. לדבריהם, "הישראלים אימצו את הקלות והנוחות של קניות ברשת, אך בה בעת הם מוטרדים מהסכנות הפוטנציאליות של רכישה באינטרנט".

נתוני המחקר של קספרסקי מראים כי ל-35% מהישראלים המתכננים קניות ברשת החודש חסרים כלים או ידע כדי לזהות ולהתמודד טוב יותר עם ניסיונות הונאה באינטרנט, כ-24% מהרוכשים מעדיפים לעשות זאת באתרים ישראליים ואילו 23% – באתרים סיניים. רק 14% בוחרים באתרים אמריקניים ו-8% – באתרים אירופיים. 31% ציינו שהם לא יודעים או שלא איכפת להם איפה הם מבצעים את הרכישות ברשת.

לדברי נועם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל, "כישראלים, אנחנו ידועים כמאמצים מוקדמים של טכנולוגיות וטרנדים, וכך יישרנו קו במהרה עם המעבר החד לרכישות אונליין בתקופת מגפת הקורונה. אלא שעם המעבר הזה חל גידול בסכנת ההונאות ברכישות מקוונות. הסקר שערכנו מראה שחלק משמעותי מהציבור בישראל מוטרד מהסכנות שאורבות ברשת – ובצדק. עלינו להישאר מודעים לכל רכישה ופעולה שאנחנו עושים ברשת, לא להתפתות למבצעים מוגזמים – הם בדרך כלל זולים מדי כדי להיות אמיתיים, ולא להזין את פרטינו האישיים באתרים שלא מוכרים לנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים