גם טוויטר הודיעה: לא נאפשר הכחשת שואה בפלטפורמה

אחרי שפייסבוק הצהירה השבוע כי היא איבדה את סבלנותה בנוגע לתופעה הבזויה, ותסלק מהרשת שלה תכנים הכוללים הכחשת שואה, כעת גם החברה המצייצת מצטרפת למגמה ● האם המהלכים קשורים גם לבחירות לנשיאות ארה"ב?

אם פייסבוק נלחמת כמו שצריך בהכחשת שואה? היא טוענת שכן, הליגה נגד השמצה מצאה שלא. צילום אילוסטרציה של מחנה אושוויץ: BigStock
טוויטר. אילוסטרציה: BigStock

טוויטר. אילוסטרציה: BigStock

טוויטר (Twitter) אוסרת פרסום פוסטים המכחישים את השואה בפלטפורמה שלה, כך אישר דובר החברה אתמול (ד'). ההודעה מגיעה יומיים לאחר שהמתחרה הגדולה והדומיננטית, פייסבוק (Facebook), החילה נוהל דומה על השירות שלה.

"אנו מגנים בתוקף אנטישמיות, ולהתנהגות מבוססת שנאה אין מקום לחלוטין בשירות שלנו", הכריז הדובר בהודעה לתקשורת. החברה ציינה גם כי היא "עושה ניסיון להתנער או להקטין" פרסום וחשיפה של אירועים אלימים, האסורים בנהליה גם הם בהקשר למאבק בשנאה שמנהלת טוויטר. האדרה של אירועים אלימים, או של השואה, תהיה אסורה אף היא מעתה.

כאמור, קדמה לטוויטר פייסבוק, שטענה כי קיימת כיום "עלייה מתועדת היטב של האנטישמיות בעולם".

יצוין כי טוויטר הבהירה שהכללים שלה אוסרים גם על הכחשת רצח-עם אחר, ולא רק את את שואת היהודים. פייסבוק דווקא ציינה מפורשות כי הכללים החדשים שלה מכסים במיוחד את הכחשת שואת העם היהודי במלחמת העולם השנייה. החברה מצידה הזכירה ביום ב' גם את "מידת הבורות המדאיגה ביחס לשואה, במיוחד בקרב אנשים צעירים יותר".

הליגה נגד השמצה (ADL) שעוסקת תמיד בנושא התייחסה ביולי להכחשת השואה וטענה כי זו "הופכת להיות נפוצה במיוחד", ככל הנראה בגלל משבר הקורונה. היא הפנתה אצבע מאשימה במיוחד אל הענקית ממאנלו פארק כבעלת "חסרון" בתגובה ביחס להכחשת השואה. ADL גם פרסמה מידע על קבוצות פייסבוק אשר להן הרבה מאוד חברים, שם מתפרסם באופן קבוע תוכן של הכחשת שואה ואמונות אנטישמיות.

האם יש כוונה לפגוע בקהל שלו? נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

האם יש כוונה לפגוע בקהל שלו? נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

טוויטר דווקא לא ספגה ביקורת מיוחדת מה-ADL באותם פרסומים, אבל לפלטפורמה היו במשך שנים חיכוכים שהובילו להחרמות וסנקציות עם קבוצות של עליונות לבנה (white supremacy) ונאו-נאצים. הרשת המצייצת ספגה שוב ושוב ביקורת על כך שהיא לא החרימה גורמים אלו באופן מלא. באחרונה, לאט לאט ובמתינות העלתה טוויטר את הקריטריונים לסילק מהשירות, והחרימה כמה מהגורמים הבולטים בתחום העליונות הלבנה והנאו-נאציזם.

פרט מעניין נוסף הוא שפייסבוק הודיעה אתמול כי תאסור פרסום מודעות בפלטפורמה שלה המקדמות סרבנות לחיסונים, בתוך שהחריגה מודעות בנושא מדיניות חיסונים ממשלתית.

בקרב גורמים רפובליקנים עולה הטענה כי הפעילות האחרונה הזו של טוויטר ופייסבוק אינה תמימה או נובעת ממאבק בשנאה בלבד, אלא היא תוצר של ניסיון לפגוע בחסידיו של המתמודד החוזר לנשיאות בבחירות הקרובות, הנשיא דונלד טראמפ. הסיבה לטענה היא שבין תומכיו של הנשיא יש לא מעט אנשים הקרובים קונספטואלית למסרים של עליונות לבנה ושל הכחשת קורונה או של סרבנות חיסונים, כך לפחות יש נטיה לחשוב.

אין זו הפעם הראשונה שבה אנשי טראמפ טוענים להטיה פוליטית מכוונת של המדיה החברתית. עם זאת הרשתות החברתיות לא התייחסו לאישום המסוים האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים