המנכ"ל הפורש של רשות החדשנות: "ההיי-טק שורד את המשבר"

"ההיי-טק נמצא במצב טוב יחסית והוא הקטר שיכול להניע את המשק ליציאה מהמשבר", אומר אהרון אהרון, שהודיע על פרישתו עקב מיצוי ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מסכם ארבע שנים של עשייה וטוען שרשות החדשנות נמצאת כיום במצב הכי טוב שלה

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. צילום: יח"צ

"ענף ההיי-טק נמצא במצב טוב יחסית למגזרים אחרים, והוא הקטר שיכול להניע את המשק ליציאה ממשבר הקורונה", כך אמר אהרון אהרון, המנכ"ל הפורש של רשות החדשנות. אהרון התראיין לאנשים ומחשבים לאחר שאתמול (א') הודיע למועצת הרשות על החלטתו להתפטר מהתפקיד, שאותו מילא במשך קרוב לארבע שנים – עקב תחושת מיצוי. זהותו של המחליף צפויה להיקבע על ידי ועדת איתור שתוקם לצורך כך.

בראיון התייחס אהרון להצהרות של ראשי תעשיית ההיי-טק באחרונה, שהזהירו מפני השפעת הקורונה על הענף, ואמר כי "צריך להבין שהענף אינו מיקשה אחת. אם מסתכלים על השחקנים בזירה, יש קודם כל חברות יציבות, ששרדו ושורדות את המשבר, ואני מעריך שהן תוכלנה להמשיך גם הלאה. בנוסף, פועלות בארץ חברות בינלאומיות, וראינו שהן המשיכו לפעול בישראל למרות המשבר. בצד השני יש חברות שהיו בתהליכי הקמה ערב הקורונה, שיש מסלולים מיוחדים שבאמצעותם אנחנו מנסים לסייע להן, והחברות הקטנות, שהן הכי רגישות ופתחנו עבורן ערוצים לקבלת מענקים. סקטור נוסף הוא של החברות הבינוניות, שהמשקיעים המוסדיים וגורמים אחרים מסייעים להן".

אהרון הוא המנכ"ל הראשון של רשות החדשנות, שהוקמה בעקבות החלטת הממשלה לשנות את מבנה לשכת המדען הראשי. "בדיעבד, ההחלטה הזו התבררה כנכונה", אמר. "הפעילות של הרשות מסייעת לענף. הצלחנו לגייס את האנשים הכי טובים, ומאחר שהתגמול הוא לפי ביצועים, רואים את התוצאות". הוא ציין שמאז הקמת הרשות, הממשלה הגדילה את התקציב שלה, שעומד כעת על 2.25 מיליארד שקלים.

האם זה מספיק?
"השמיכה תמיד תהיה קצרה, אבל אני חושב שבסך הכול, הממשלה פועלת נכון".

"זה הזמן לפנות את המקום למנכ"ל הבא"

"אני מסיים את תפקידי במצב הכי טוב של הרשות עד כה", אמר אהרון. "היחסים ושיתופי הפעולה עם משרדי הממשלה מצוינים, ולאחר שחוק ההסדרים יעבור, ניתן יהיה לראות את השיפור בהשקעות במשאבים". הוא מעריך שהתחום הדומיננטי שהרשות תשקיע בו יהיה מגזר הבריאות, בין היתר בהשפעת הקורונה.

"אני פורש עקב תחושת מיצוי", ציין. "קיבלתי את ההחלטה לפני כמה חודשים ודווקא כעת, כאשר הרשות נמצאת במצב הכי טוב שלה, זה הזמן לפרוש ולפנות את המקום למנכ"ל הבא".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אהוד שרר

    אכן מאז שארון ארון נכנס לתפקידו כמנכ"ל רשות החדשנות חל מהפך חיובי. הרשות מהווה את הכלי הכי טוב לעדוד התעשייה בכלל וחברות ההזנק בפרט. זו הדרך של הממשלה לעזור ולקדם את מנועי הצמיחה של המשק. יישר כוח ובהצלחה בדרכך החדשה

אירועים קרובים