אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, מתפטר

אהרון עוזב את התפקיד לאחר ארבע שנים, עקב תחושת מיצוי ● הוא המנכ"ל הראשון של הרשות, לאחר שהחליפה את לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. צילום: יח"צ

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, מתפטר מתפקידו, לאחר ארבע שנים בתפקיד. הוא טרם הודיע על כך רשמית, אולם ההודעה על התפטרותו צפויה לצאת בקרוב. על פי ההערכות, הסיבה לכך היא תחושת מיצוי שאהרון חש. הוא יישאר בתפקיד לפחות בשלושת החודשים הקרובים, עד שיימצא המחליף על ידי ועדת איתור שתוקם לצורך כך.

אהרון הצטרף לרשות החדשנות בשלהי 2016, לאחר חמש שנים שבהן עבד באפל, שם הוא שימש כמנכ"ל אפל ישראל וכסגן נשיא טכנולוגיות חומרה בחברה העולמית. הוא היה המנכ"ל הראשון של הרשות החדשה, שלפני כן הייתה לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה (האחרון שכיהן בתפקיד היה אבי חסון). לפני כן שימש במספר תפקידים בכירים בחברות טכנולוגיה מובילות, בהן יבמ, וניהל כמה חברות, בכלל זה קמרו וסיברידג'.

בתקופתו גדל תקציב רשות החדשנות / המדען הראשי, אולם בחודשים האחרונים נרשמו בו עיכובים שונים, בגלל הקורונה. עם זאת, באחרונה היא קיבלה תוספת תקציבית של 390 מיליון שקלים. לפני שבועות אחדים השיקה הרשות קרן לעידוד חברות היי-טק להחזיר כוח אדם לעבודה ולקלוט עובדים חדשים, במטרה לעודד את צמיחתו מחדש של הענף ובכך לתרום ליציאת המשק הישראלי מהמשבר.

במהלך כהונתו רשות החדשנות התאימה את מסלולי התמיכה לצרכי התעשייה ומיקדה אותם במענה לכשלי שוק; הגדילה את הפעילות והתמיכות לעידוד החדשנות בתעשייה היצרנית ולטיפול במחסור ההון האנושי בהיי-טק; הקימה את זירת החדשנות, הזירה החברתית-ציבורית וזירת ייצור מתקדם; הנגישה כלי מימון נוספים לתעשייה – מניות וחוב, מיסוי, רגולציה, מדיניות להשקעה ממשלתית ועוד; סייעה לחברות בתעשייה בעבודתן מול משרדי הממשלה; פיתחה כלים להנבטת חברות ולעידוד יזמות מקומית, לרבות חממות יזמות בפריפריה; ושיפרה את המערך הטכנולוגי שלה עצמה, לרבות הטמעת מערכות מחשוב חדשות לניהול פניות.

"נערכנו מבעוד מועד למשבר"

אהרון אמר כי "כאשר קיבלתי על עצמי את ניהול רשות החדשנות עמדה לנגד עיניי יכולת ההשפעה שלה על התעשייה והמשק בישראל. פעלתי, ואני עדיין פועל ללא לאות להשגת מטרה זו. לא לי לשפוט, אך הרשות השיגה בתקופה זו הישגים חסרי תקדים במונחי התעשייה, הכלכלה והחברה בישראל. הרשות היא גוף מקצועי, חיוני והכרחי להמשך השמירה על יתרונה היחסי של מדינת ישראל בתעשיית החדשנות וההיי-טק הבינלאומית, גם ובמיוחד בימי משבר".

לדבריו, "נערכנו מבעוד מועד למשבר הבריאותי והכלכלי בהיי-טק, ואני שמח שהצלחנו להשיג תקציבים גבוהים לתמיכה בענף ולעידוד חדשנות, במיוחד בשנה מאתגרת זו. השקנו עם שותפינו ובאישור מועצת הרשות את הכלים המתאימים להתמודדות עם המשבר הכלכלי בעבודה מקצועית ומאומצת של רשות החדשנות, בהם: פרויקטי מימון וסיוע לחברות היי-טק בזמן מגפת הקורונה; מסלול מענקים מהיר; כניסת המשקיעים המוסדיים לענף, לאחר 20 שנים שבהן הם לא לקחו בשוק ההייטק הישראלי; מסלול לעידוד חדשנות באמצעות הגדלת ההון האנושי בהיי-טק; ומגוון כלים נוספים, שמסייעים וימשיכו לסייע לשוק ההייטק לשמור על מקומו כקטר הצמיחה של המשק הישראלי".

"לאחר תקופה מאתגרת", אמר אהרון, "אני מסיים את תפקידי ברשות החדשנות בגאווה רבה ובתחושת סיפוק, עם הפנים קדימה, אל עבר האתגרים הבאים. אפעל בחודשים הקרובים, ובתיאום עם מועצת הרשות, להעברה מסודרת של ניהול הרשות".

ד״ר עמי אפלבום, יו״ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה, ציין ש-"מאז מינויו לתפקיד, אהרון אהרון הוביל את רשות החדשנות להישגים, ולמיצובה כמתכלל החדשנות בממשלה וכגוף בעל השפעה רבה על אקו-סיסטם החדשנות בישראל. תחתיו ביצעה הרשות שינויים אסטרטגיים חשובים והרחיבה את פעילותה גם אל עולמות הרגולציה, המימון והמיסוי. אני בטוח שהוא ימשיך להשפיע על החדשנות הישראלית. מועצת רשות החדשנות תפעל באופן מידי להקמת ועדת איתור שתבחר מנכ"ל ראוי, שימשיך את פעילותה למען התעשייה והכלכלה בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים