ניצחון לטראמפ: מנכ"ל טיק-טוק מתפטר

שלושה חודשים בלבד לאחר שנכנס לתפקידו המנכ"ל, קווין מאייר, עוזב את טיק-טוק על רקע מסע הלחצים שטראמפ מפעיל על החברה האם, בייטדאנס ● זו חייבת למכור את פעילותה בארצות הברית לחברה אמריקנית בתוך כשבועיים, ולא - תיאסר פעילותה במדינה

הייתה על הכוונת של טראמפ. טיק טוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

קווין מאייר, מנכ"ל טיק-טוק, הודיע אתמול (ד') על התפטרותו מהתפקיד, על רקע מסע הלחצים שמפעיל נגדה בימים אלה דונלד טראמפ. נשיא ארצות הברית הוציא לפני כשבועיים צו שאוסר על הפצת האפליקציה במדינה ושמורה לחברה האם שלה, בייטדאנס, למכור את פעילותה בה לחברה אמריקנית עד לאמצע החודש הבא – אחרת הצו הזה יהפוך לקבוע. הצו הוצא בגלל הקשרים של טיק-טוק עם ממשלת סין, לטענת ממשל טראמפ.

במכתב לעובדים כינה מאייר את הסיבה להתפטרותו "שינויים מבניים שעוברים על טיק-טוק". הוא ציין כי "בשבועות האחרונים, שבהם הסביבה הפוליטית השתנתה בחדות, ביצעתי הערכה מחדש של מה שהשינויים המבניים שעוברים על טיק-טוק יצריכו לעשות ומה זה אומר לגבי התפקיד הגלובלי שאני ממלא. על רקע זה, כשאנחנו מצפים להחלטה בקרוב מאוד, אני רוצה לספר לכם, בלב כבד, שהחלטתי לעזוב את החברה".

מאייר מתפטר מהתפקיד ועוזב את טיק-טוק שלושה חודשים בלבד לאחר שהצטרף אליה. הוא הגיע לחברה מתאגיד דיסני, שם ניהל את התוכן המגיע ישירות לצרכן. מאייר שיחק תפקיד מפתח בכמה רכישות שביצעה דיסני, בהן זו של מארוול ב-2009 והרכישה של פוקס המאה ה-21 ב-2012 – עסקת ענק, שתמורתה שילמה החברה 71.3 מיליארד דולר.

יכול לסמן "וי". נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

יכול לסמן "וי". נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

המנהלת החדשה של טיק-טוק

מי שתנהל את טיק-טוק באופן זמני ותצטרך להתמודד מול המשך מסע הלחצים של טראמפ היא ונסה פאפאס, המנהלת הכללית (General Manager) של החברה. טיק-טוק עומדת במרכז המסע של הנשיא הרפובליקני נגד חברות סיניות וכאלה שיש להן קשרים עם השלטון בבייג'ינג. חברה נוספת שנפלה קורבן למסע זה היא וואווי, שטראמפ הורה לכל גופי הממשל האמריקני לנתק את הקשרים אתה ולא להטמיע את תשתיות התקשורת שהיא מספקת.

לגבי טיק-טוק, בבית הלבן חושדים שהיא אוספת נתונים אישיים על אזרחים אמריקניים, מרגלת אחריהם ומעבירה את המידע לממשל הסיני. על כן הוציא טראמפ את הצו, שכולל את חובת המכירה של הפעילות בארצות הברית לחברה אמריקנית ואוסר על חברות מארצות הברית לבצע אתה עסקים. המהלך הוא חלק ממלחמת הסחר שמתנהלת בימים אלה בין וושינגטון לבייג'ינג.

מספר חברות התעניינו ברכישת הפעילות האמריקנית של טיק-טוק, שכאמור, חייבת להתבצע בסד זמנים הדוק במיוחד – מה שעושה את העסקה קשה הרבה יותר לביצוע. בין החברות שדווח כי ניהלו או מנהלות אתה משא ומתן נמצאות מיקרוסופט, אורקל ונטפליקס. מקורות יודעי דבר ציינו גם את טוויטר כמועמדת לבצע את הרכישה.

יצוין כי טיק-טוק משיבה מלחמה לטראמפ ולפני ימים אחדים פורסם כי היא הגישה תביעה נגד הממשל האמריקני, במטרה למנוע את הוצאת הצו הקבוע. בחברה טוענים כי אם זה יקרה, 10,000 אמריקנים יאבדו את מקום העבודה שלהם ותיגרם "פגיעה בלתי הפיכה" ב-100 מיליון לקוחות החברה בארצות הברית – קצת פחות משליש מאזרחיה. עוד טוענים בטיק-טוק שפעילותה לא מהווה סכנה לביטחון הלאומי של ארצות הברית ומציינים שהם "מעדיפים בהרבה דיאלוג קונסטרוקטיבי על פני התדיינות משפטית… אלא שפשוט אין לנו ברירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים