מנהל האבטחה בקמפיין ביידן – בכיר לשעבר בבית הלבן

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה''ב מינה את כריס דה-רושה כממונה אבטחת המידע הראשי בצוות הקמפיין שלו ● כשביידן היה סגנו של הנשיא אובמה, שימש דה-רושה כיועץ אבטחת סייבר בבית הלבן ● מה לזה ולהתערבות של מדינות זרות בבחירות בארה"ב?

האם ג'ו ביידן יטפל טוב יותר בתחום הטכנולוגיה, אם ייבחר? צילום: BigStock

הקמפיין של ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, מינה את כריס דה-רושה כממונה אבטחת המידע הראשי שלו.

דה-רושה שימש כיועץ לאבטחת הסייבר בבית הלבן כאשר ביידן היה סגנו של הנשיא ברק אובמה. דה-רושה כיהן גם בתפקידי אבטחת מדע והגנת הסייבר במדינת מישיגן, במשרד להגנת המולדת ובפורד מוטור (Ford Motor). ברקע מינויו, גורמים רשמיים בארה"ב מצפים לשיבושים של מדינות זרות.

הקמפיין מינה גם את ג'קי צ'אנג כמנהל טכנולוגיות ראשי. הוא עשה את תפקיד הטכנולוג בוועידה הדמוקרטית בטרם הבחירות הקודמות, ולאחר מכן המשיך לעבוד עם הקמפיין של הילרי קלינטון.

תפקיד עיקרי לאבטחת מידע והגנת הסייבר בקמפיין פוליטי

המינוי של השניים מדגיש את התפקיד העיקרי שממלאות כעת אבטחת מידע והגנת הסייבר בקמפיין פוליטי, זאת לאחר שהאקרים רוסים פרצו את שרתי הוועידה הלאומית הדמוקרטית בשנת 2016, והדליפו מיילים, במטרה לערער את מועמדותה של קלינטון.

ביולי 2018 תריסר קציני מודיעין רוסיים הואשמו בבית משפט פדרלי בפריצה לרשתות המחשבים של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, במהלך המרוץ לנשיאות. הייתה זו הפעם הראשונה בה נטען בבית המשפט כי הממשל הרוסי התערב בבחירות לנשיאות ופעל נגד המועמדת הדמוקרטית קלינטון, ובמשתמע – כדי לסייע למועמד שבסופו של דבר נבחר, דונלד טראמפ הרפובליקני.

האם יתערב שוב כמו בבחירות 2016? פוטין. צילום אילוסטרציה: BigStock

האם יתערב שוב כמו בבחירות 2016? פוטין. צילום אילוסטרציה: BigStock

התובעים הפדרליים הצביעו על מזימה נרחבת של פריצה מתוחכמת, לטובת הדלפת ופרסום מסמכים ממטה המפלגה הדמוקרטית. על פי האישומים, קציני ה-GRU, המודיעין הצבאי הרוסי, פרצו בצורה שיטתית לרשתות המחשבים של המפלגה הדמוקרטית. הקצינים פרסמו את המידע שהשיגו, שכלל נתונים רבים, בחשבונות טוויטר (Twitter) מזויפים.

בין השאר, המרגלים הרוסים ניסו לחדור למיילים של אנשי קלינטון ב-27 ביולי 2016 – בדיוק באותו היום שבו קרא טראמפ לרוסיה למצוא את המיילים של יריבתו. כתבי האישום היו אחד מתוצרי החקירה של רוברט מולר, התובע המיוחד שחקר את המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית. זו הפעם הראשונה שבה הוא האשים רשמית ובאופן ישיר את הממשל הרוסי בהתערבות בבחירות, בהן טראמפ ניצח ניצחון בלתי צפוי. הקרמלין, כצפוי, הכחיש את התערבותו בבחירות.

ב-2016 העדפה ברורה של טראמפ כנשיא מטעם פוטין וממשלת רוסיה

כחלק מחקירת הפרשה, הוגש לנשיא אובמה דו"ח מודיעיני מיוחד – כמה ימים לפני שסיים את תפקידו ופינה את הבית הלבן לטראמפ ולאנשיו. הדו"ח שילב בין הערכות של ה-CIA, ה-FBI וה-NSA, וקבע שפוטין הורה על ביצוע מתקפות סייבר שנועדו להטות את תוצאות הבחירות בארצות הברית לטובת טראמפ, כדי שיגבר על קלינטון. על פי הדו"ח, "מדובר בקמפיין חסר תקדים (בעוצמתו). רוסיה חפצה לערער את אמון הציבור בתהליך הדמוקרטי בארצות הברית. להשמיץ את קלינטון ולפגוע ביכולת שלה להיבחר לנשיאות – או לפגוע בשלטונה, אם תבחר. פוטין וממשלת רוסיה העדיפו העדפה ברורה שטראמפ יהיה זה שיבחר לנשיאות ארצות הברית".

"הקמפיין של ביידן לנשיאות מתייחס ברצינות לנושאי אבטחת מידע והגנת הסייבר", נמסר, "והוא גאה בכך שהוא מעסיק עובדים באיכות גבוהה עם רוחב מגוון של ניסיון, ידע ומומחיות. זאת, כדי להבטיח שהקמפיין שלנו יישאר מאובטח. ג'קי וכריס יהיו אנשי מפתח בחיזוק התשתית שבנינו כדי להגן מפני איומי הסייבר, לחזק את מאמצי הגנת הבוחרים שלנו ולשפר את היעילות והביטחון הכללי של הקמפיין כולו".

שני הקמפיינים, של טראמפ וביידן, כבר עסקו בנושא. ביוני השנה קבוצות האקרים מאיראן ומסין ניסו לפרוץ לקמפיינים לנשיאות ארה"ב של הנשיא טראמפ והמועמד הדמוקרטי ביידן – כך לפי גוגל. ההאקרים ניסו להשיג גישה למידע רגיש בשני הקמפיינים. שני הקמפיינים קיבלו את ההודעה על ניסיונות הפריצה שלא צלחו. על פי הבכיר בגוגל, האקרים סינים, שלוחי המדינה, ניסו לתקוף עובדים בצוות הקמפיין של ביידן, ובמקביל, האקרים איראנים ניסו לתקוף באחרונה חשבונות דואר אלקטרוני השייכים לצוות הקמפיין של טראמפ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים