יותר משנתיים וחצי מאסר למפיץ סרטונים אינטימיים בטלגרם

הנאשמים, האחים אורן ומאור עוזיאל, הורשעו בכך שצילמו והפיצו בקבוצת טלגרם סרטונים של צעירות, בהן קטינה בת 16 שאתה הם קיימו יחסי מין ● מדובר בעונש החמור ביותר שנגזר על הפרת חוק הסרטונים

עונש כבד על מפיץ סרטונים אינטימיים של צעירות בטלגרם. צילום אילוסטרציה: BigStock

בית משפט השלום בקריות גזר היום (א') 31 חודשי מאסר בפועל – יותר משנתיים וחצי – על אורן עוזיאל, מאחר שהפיץ סרטונים אינטימיים של צעירות בטלגרם. אחיו, מאור עוזיאל, שסייע לו בביצוע העבירות, נשפט לתשעה חודשי עבודות שירות. מדובר בעונש החמור ביותר שניתן עד היום תחת חוק הסרטונים, שאוסר על הפצת סרטונים אינטימיים של אנשים ללא ידיעתם באמצעים הדיגיטליים, והוא נגזר על הנאשמים במסגרת עסקת טיעון. כמו כן, בית המשפט הטיל על הנאשמים קנס כספי של 8000 שקלים, מאסר על תנאי ותשלום פיצוי לנפגעות בסך כולל של 92 אלף שקלים. בנוסף לעבירות הטרדה מינית לפי חוק הסרטונים, הנאשמים הורשעו בפגיעה בפרטיות ובעבירות נוספות.

הנאשמים הודו והורשעו בכך שהפיצו באופן שיטתי, בעשרות הזדמנויות שונות, לאלפי משתמשי טלגרם תוכן מיני של צעירות ישראליות ללא הסכמתן. זאת, במסגרת קבוצות שאותן ניהל אורן עוזיאל. לצד ההפצות, על פי רוב צורפו תצלומים של הפרופילים האישיים של אותן הצעירות ברשתות החברתיות ובהם פרטיהן האישיים – כדי לזהות אותן ולהוכיח לחברי הקבוצות שמדובר בנשים ישראליות שלא עובדות בתעשיית המין.

במסגרת ניהול הקבוצות, יצר אורן עוזיאל בוט בטלגרם, ששימש לקטלוג, שמירה ואחזור של תמונות וסרטים. באמצעות השימוש בבוט זה, נכתב בהחלטת בית המשפט, הופצו התכנים המיניים בצורה יעילה לכל דורש.

כמו כן, הורשעו שני הנאשמים בכך שצילמו יחסי מין שקיימו עם קטינה כבת 16, ללא ידיעתה, ואורן עוזיאל אף הפיץ חלק מהם בטלגרם.

"הטרדות בלתי פוסקות של הנפגעות"

כאמור, מדובר בעונש החמור ביותר שניתן בגין עבירות לפי חוק הסרטונים מאז שחוקק ב-2014. עורכי הדין איתי גוהר ומורן אשול ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שניהלו את התיק, ציינו כי במרבית המקרים, הנאשמים היוו רק חלק משרשרת ההפצה ולא המפיצים הראשונים של התכנים המיניים. "אולם", אמרו, "עובדה זו לא הקהתה את הנזק שהסבו לנפגעות העבירה, שסבלו מהטרדות בלתי פוסקות ומקשיים תפקודיים משמעותיים בעקבות הפרסומים. גזר הדין מסמן העלאה של רף הענישה בעבירות על חוק הסרטונים".

במחלקת הסייבר בפרקליטות פועלים בעת האחרונה, ביחד עם המשטרה, להגביר את האכיפה בגין עבירות על חוק זה. לפני מספר ימים הוגש כתב האישום בעל ההיקף הגדול ביותר על פי חוק הסרטונים, נגד נאשם שהפיץ אלפי תמונות וסרטונים לקהל של יותר מ-100 אלף משתמשי טלגרם. זאת, בנוסף לעניינם של כמה נאשמים נוספים בעבירות של הפצת סרטונים ותמונות מיניות בטלגרם, שמתנהל בערכאות שונות בימים אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים