גוגל רוכשת את נורת' – סטארט-אפ שמפתח משקפיים חכמים

הנרכשת הקנדית היא שעומדת מאחורי המשקפיים החכמים המכונים Focals והענקית ממאונטיין וויו תשקיע ברכישתה כ-180 מיליון דולר ● האם גוגל מתכוננת לחזור לפיתוח מוצר דמוי ה-Google Glass?

משקפיים חכמים. אילוסטרציה: BigStock
גוגל

גוגל

אתמול (ג') עדכנה גוגל את העולם, בפוסט שפורסם בבלוג שלה, כי היא רכשה את נורת' (North) – יצרנית משקפיים חכמים קנדית שעומדת מאחורי המוצר Focals. סכום העסקה לא פורסם, ומוערך בכ-180 מיליון דולר.

גוגל הבטיחה לעולם משקפיים חכמים כבר לפני שנים רבות. החברה דיברה על משקפיים שישמשו את כולנו בשילוב טכנולוגיית מציאות רבודה, יהיו מצוידים במסך מובנה בעדשות, וכמובן יעבדו באופן מקוון. אלא שב-2015 החברה כבר נסוגה בה מפרויקט Google Glass היומרני, הסירה את המוצר, שכבר נראה מוגמר, מהמדפים וביטלה את המשך פיתוח היישומים בעבורו על ידי מפתחים.

אמנם יו"ר גוגל באותם ימים, אריק שמידט, אמר בראיון שהעניק לוול סטריט ג'ורנל שהרושם שנוצר בתקשורת בעקבות ההודעה על סיום תוכנית Google Glass Explorer, כאילו הפרויקט כולו בוטל – בטעות יסודו, והוסיף גם כי "אנחנו, בגוגל, נוהגים לקחת סיכונים ושום פרט בשינויים שביצענו בפרויקט Glass לא אמור היה להעיד על כך שאנחנו סוגרים את הפרויקט", אבל בפועל – המשקפיים החכמים שעליהם דיברה וצהירה הענקית ממאונטיין וויו גדולות ונצורות פשוט נמוגו בערפל.

ואולם אפשר שכעת דבר מה השתנה בכל הקשור בעניין של התאגיד האמריקני במשקפיים חכמים, לנוכח הבשורה בפוסט המפרט אודות העסקה והנרכשת, שעליו חתום ריק אוסטרלו, סגן נשיא בכיר לתחום המכשירים והשירותים בגוגל.

ירדו מהמשפים כבר ב-2015. Google Glass

ירדו מהמשפים כבר ב-2015. Google Glass

חשיפה – לא מפורטת מספיק – לצפון

למרבית האכזבה גוגל לא הבהירה או פירטה בינתיים מהן תכניותיה הספציפיות בנוגע לרכישה, ונכתב רק כי הנרכשת היא "חלוצה בממשקי מחשב אנושיים ומשקפיים חכמים. הם בנו בסיס טכנולוגי חזק, ואנחנו נרגשים שנורת' תצטרף אלינו למאמצים הרחבים שלנו לבנות מכשירים ושירותים מועילים".

"המומחיות הטכנית של נורת'", הוסיף אוסטרלו, "תעזור בזמן שבו אנו ממשיכים להשקיע במאמצי החומרה שלנו ובעתיד המחשוב הסביבתי. הם יצטרפו לצוות גוגל הממוקם בקיצ'נר ווטרלו בקנדה – עיר הולדתה של נורת' ואזור עם כישרון טכנולוגי מרשים".

נורת' (שנקראה בעבר Thalmic Labs) נוסדה ב-2012 והמוצר הראשון שלה היה Myo, סרט זרוע שקולט מחוות ידניות. עם זאת בהמשך היא שינתה גם את השם וגם כיוון – בשנת 2018 שחררה החברה את Focals, משקפיים חכמים עם הרבה סטייל, המתאימים למי שנזקקים למשקפי ראייה, ושלפי הדיווחים דומים למדי למשקפיים המיתולוגיים של גוגל.

נורת' גם היא לא הרחיבה אודות שיתוף הפעולה העתידי עם הרוכשת ורק כתבה בהצהרה לתקשורת כי "במהלך התקופה האחרונה התברר כי ההתחברות עם גוגל תקדם משמעותית את החזון המשותף שלנו".

עקב הרכישה נודע כי נורת' עוצרת את שיווק המוצר הקודם שלה, Focals 1.0. החברה בישרה כי החל מסוף החודש הנוכחי המשתמשים לא יוכלו להתחבר או להשתמש ב-Focals, או לגשת לחשבונות הנורת' שלהם. גם אפליקציית Focals עצמה תוסר גם מ-Google Play וכן מחנות האפליקציות של אפל. נורת' פירטה אודות מדיניות ההחזרים שלה ללקוחות.

נראה כי הרכישה התבצעה באופן מהיר למדי, מכיוון שנורת' עוד הבטיחה, עד לא מזמן, שה-Focals 2.0 יושקו במרץ 2020, ואפילו פרסמה תאריך לשיווק המוצר, עוד השנה. נכון, התאריכים הללו לא לקחו את הקורונה בחשבון, אבל הכוונות של החברה היו ברורות ואז השתנו באחת.

כעת ייתכן שגוגל מתכוננת לשלב את הידע והמוצר שפיתחה נורת' באופן כלשהו בפרויקט Google Glass שלה. מאידך ייתכן שבכוונת ענקית הטכנולוגיה האמריקנית למתג מחדש את Focals 2.0 כמכשיר של גוגל עצמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים