גוגל תפסיק למכור את המשקפיים שלה החל ממחר

הצעד הוכרז כחלק ממספר שינויים שהחברה עושה בתוכנית הייצור של המשקפיים, בהם מינויו של טוני פאדל, המנהל של חברת Nest, למפקח על התוכנית

כולם מוציאים משקפיים ורק הם מתעכבים. Google Glass

גוגל (Google) הודיעה בסוף השבוע כי תפסיק החל ממחר (ב') למכור לצרכנים את המשקפיים שלה, Google Glass. הצעד הוכרז כחלק ממספר שינויים שהחברה עושה בתוכנית הייצור של המשקפיים, בהם מינויו של טוני פאדל, המנהל של חברת Nest, שפיתחה תרמוסטט ביתי מקושר לאינטרנט ונרכשה על ידי גוגל לפני כשנה תמורת 3.2 מיליארד דולר, למפקח על התוכנית, במקביל לתפקידו הנוכחי.

הפסקת המכירה היא שלב נוסף במהלכים של גוגל לצמצם את הפרויקט. עם זאת, החברה לא "הורגת" אותו, לפחות בינתיים, ותמשיך למכור את המשקפיים לעסקים ולמפתחים. היא אף מתכוונת לייצר גרסאות חדשות של Google Glass, שייצאו לשוק "כשיהיו מוכנות", על פי החברה. להערכת הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), זה עשוי לקרות בהמשך השנה.

צעד נוסף שמבוצע בהקשר לתוכנית הוא העברת Google Glass למעבדת Google X, כיחידה נפרדת בתוכה. מנהל היחידה יהיה איווי רוס, שידווח לפאדל, שמצידו מסר כי הוא מתכוון להעניק לרוס "הכוונה ותמיכה". הוא הוסיף וציין כי המאמצים שהושקעו עד כה ב-Google Glass "סייעו לפרוץ את הדרך ואפשרו לנו ללמוד מה חשוב לצרכנים ולארגונים כאחד".

אף על פי ש-Google Glass לא כבשו עדיין את לב הצרכנים, התחום של המחשוב הנלבש נחשב לאחד התחומים המבטיחים ביותר של השנים הקרובות. על פי תחזית של IDC, היקף המכירות של פריטי מחשוב נלבשים יגיע ב-2018 ליותר מ-100 מיליון יחידות – פי שישה מההיקף ב-2014.

פאדל, שהיה המנהל של חטיבת iPod באפל (Apple) וסייע להפוך את נגני המוזיקה לתופעה תרבותית, נחשב למעצב מוצר ברמה עולמית. "הוא יודע ליצור מוצרים שמגדירים קטגוריות ולהפוך אותם להצלחה שיווקית" אמר בריאן בלאו, אנליסט מגרטנר (Gartner). "המינוי של פאדל הוא הסיכוי הטוב ביותר להצלחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים